Verwijzing naar de gynaecoloog. En nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krullennbol, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullennbol

    26 aug 2015
    84
    17
    8
    Afgelopen week heb ik de stap genomen en ben naar de huisarts geweest om een verwijzing te vragen naar de gynaecoloog. Deze heb ik ook gehad. Dit ivm lange en onregelmatige cyclussen.
    Lang en onregelmatige cyclussen had ik al voordat ik ( ongeveer 5 jaar geleden) met de pil begon.
    De huisarts vroeg waarvoor ik de verwijzing wilde, ivm cyclussen of ivm vruchtbaarheid. Ik heb aangegeven ivm onregelmatige cyclussen.
    Ik neem aan dat dit bij onderzoek evt toch wel naar voren komt als er evt vruchtbaarheids problemen zijn?

    Maar nu mijn vraag: Kan het zijn dat de gynaecoloog je ondanks verwijzing van de huisarts 'naar huis stuurt' zonder onderzoek(en) te doen?
    Aangezien wij nog geen jaar bezig zijn (vanaf mei 2017 gestopt met de pil) en ik nog geen 25 ben.
    Of doet de gynaecoloog altijd een onderzoek voor je evt 'terug naar huis wordt gestuurd'?

    Wij zijn nu ongeveer 10 maanden gestopt met de pil en er is ongeveer een maand wachttijd in het ziekenhuis.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
     
  2. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ik had ook gereageerd op je vorige topic, maar bij mij was de eerste afspraak gelijk een inwendige echo!
     
    Citroentje93 vindt dit leuk.
  3. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Bij het zwanger worden van onze zoon waren wij ook in het ziekenhuis en bovendien hebben wij van twee zussen het iui en ivf traject meegemaakt. Meestal krijg je wel direct een inwendig onderzoek, maar ga er maar niet van uit dat na 1 zo’n onderzoek direct bekend is wat er mis is. Daar gaat vaak wel even overheen, áls er al iets gevonden wordt. Als ze bv een cyclus gaan volgen moet je meerdere malen in je cyclus terugkomen. De man is overigens meestal ook vrij snel aan de beurt, omdat het sperma testen een hele makkelijke eerste stap is. Wens je veel succes!
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar heb je een verwijzing gehad naar gynaecologie of naar fertiliteit? Bij ons in het ziekenhuis is dat niet hetzelfde... en als je bij de HA hebt aangegeven dat het je gaat om je cycli zou je zomaar niet bij fertiliteit uit kunnen komen.

    Niet aanvallend bedoelt, maar waarom heb je dat eigenlijk gezegd? Want ik neem aan dat het je gaat om het zwanger worden?

    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen. Ga even na of je nu wel echt de juiste verwijzing hebt gehad en komt waar je wilt zijn.

    Succes!
     
  5. Krullennbol

    26 aug 2015
    84
    17
    8
    Naar de gynaecoloog inderdaad. En ik heb aangegeven dat het voor de lange cyclussen is.
    Wij hebben inderdaad een zwangerschapswens.
    Maar ik neem aan dat als er mogelijk iets uitkomt van bijvoorbeeld pcos dat je dan wel verder wordt geholpen?

    Nou ik ga het wel afwachten. Mocht ik toch naar het 'verkeerde' doorgestuurd worden dan ga ik gewoon even opnieuw naar de huisarts voor een verwijzing.
    Eerst maar eens afwachten wat er hieruit komt.

    Bedankt voor je reactie, ik wist niet dat daar verschil in zat. Ik dacht je komt gewoon bij hetzelfde uit! Maar dit verschild misschien ook per ziekenhuis?
     
  6. Krullennbol

    26 aug 2015
    84
    17
    8
    Bedankt voor je reactie!
    De huisarts gaf idd aan dat dit onderzoek erbij hoort. Ik ben benieuwd!
     
  7. Krullennbol

    26 aug 2015
    84
    17
    8
    Nee, begrijpelijk dat het allemaal niet ineens duidelijk is.
    En dat hoeft ook niet:) en misschien komt er wel niets uit en moeten we gewoon nog geduld hebben.
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Je hebt kans dat je voor de fertiliteits verwijzing niet eerst weer langs de huisarts hoeft. De gyn mag je daar ook naar doorverwijzen als er een reden gevonden wordt voor de onregelmatige cyclus ;)
     
    Krullennbol vindt dit leuk.
  9. Nooortje

    Nooortje Actief lid

    1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wat goed dat je deze stap genomen hebt! Heel spannend maar ik hoop dat het jullie verder helpt. Ik ben met dezelfde klachten en volgends dezelfde route gegaan als jij. De gyn. zal je vragen of je bezig bent met zwanger worden want dat maakt je doel natuurlijk anders, hij/zij kan je doorsturen naar fertiliteit of ze werken nauw samen. Verder moet jullie beide van te voren wat vragenlijsten invullen en zul je idd een inwendige echo krijgen.

    Belangrijk is wel om alle onderzoeken te laten doen. Mij hebben ze destijds direct clomid gegeven op basis van mijn verhaal maar zonder goed onderzoek te doen. Een jaar later heb ik echt aangedrongen op aanvullende onderzoek waaruit bleek dat er iets heel anders aan de hand is.

    Heb je hier iets aan?
     
  10. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Mijn verwijzing was naar de "gewone" gyneacoloog omdat ik net als jij voor een ander probleem werd doorgestuurd. Wij waren toen zo'n 9 a 10 maanden bezig met onze kinderwens. Daar kreeg ik een inwendige echo en toen was direct duidelijk dat er bij mij iets niet helemaal goed zat (wat overigens niets met mijn klachten te maken had).

    Ze vroeg toen ook naar mijn kinderwens. Misschien niet helemaal netjes maar ik heb er toen twee maanden boven opgeplakt. Ze is daarop direct naar een collega van de fertiliteit gelopen. Uiteindelijk werd ik per direct overgenomen door de fertiliteits afdeling en stond ik met de eerste medicijnen weer buiten. Bij mijn ziekenhuis was er dus een uitstekende samenwerking tussen beide afdelingen.
     

Deel Deze Pagina