Verzakkings klachten vlak na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door julia80, 26 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    3 1/2 week geleden ben ik bevallen van onze derde. In de eerste 1 1/2 week na de bevalling voelde ik echt geen centje pijn van onderen, ook geen hechtingen gehad of iets dergelijks. Na 1 1/2 week kreeg ik pijn van onderen en bleek ik een blaasontsteking te hebben waarvoor ik behandeld ben. Toen leek alles weer goed.
    Deze week ben ik voor het eerst hele dagen met de kinderen alleen en op pad geweest, ook natuurlijk veel tillen weer met de kinderwagen en dergelijke. Ik merk sinds een dag of vier dat ik het gevoel heb dat er iets in mijn vagina naar beneden zakt, ik kan heel weinig doen nu. Zelfs 5 minuten wandelen voelt al onprettig en geeft meer druk van onderen En sowieso neemt het in de dag toe. Helaas was mijn man de afgelopen twee dagen ziek, waardoor ik ook meer moest doen dan goed voor me was. Aangezien ik nu ineens weer veel minder kan dan een aantal dagen geleden, begin ik wel ongerust te worden. Wie herkent deze klachten en kan dit van zelf met rust weer verbeteren?
     
  2. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Bekkenbodemspieroefeningen doen!!!
    Dit is heel belangrijk na de bevalling en kan klachten (mogelijke) verzakking verminderen (duurt wel een paar weken).. bij mijn eerste 2 zwangerschappen werd daar echt op gehamerd door vk en yogadocent.
    Wil je zekerweten of je een verzakkibg hebt even langs ha of vk, zij kunnen dat meteen zien. Ik dacht ook pas een verzakking te hebben, maar was niet zo.. wel advies gehad de bekkenbodemspieren te (blijven) trainen.
     
  3. Orselia

    Orselia Lid

    24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Ik herken dit helaas ook! Ik had een vlotte bevalling, echt uit het boekje, en voelde me diezelfde dag ook gewoon weer topfit.
    Fijne kraamtijd, ik liep elke dag even een rondje met de kinderwagen enz.
    En doordat ik me lichamelijk hartstikke goed voel, wilde ik vorige week wat actiever worden. Langere wandelingen maken en dan stevig doorstappen.
    Ik heb het 2 dagen volgehouden. Daarna voelde het precies zoals wat jij omschrijft. Alsof er iets uit mijn vagina dreigt te vallen.

    Ik zit nu dagelijks braaf mijn bekkenbodem te trainen, hopelijk helpt dat.
     
    didi79 vindt dit leuk.
  4. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hopelijk worden jullie klachten snel minder!
     
  5. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Zoals eerder vernoemd bekkenbodemspieren trainen en anders naar bekkentherapaut die kan de juiste oefeningen meegeven om het weer sterker te maken.
    En je kan ook van die gewichtjes kopen die je in je vagina kan stoppen en daardoor je spieren trainen.
    Maar sowieso heeft het ook tijd nodig. Die spieren zijn niet in 1 week weer op volle sterkte.

    Je hebt verder geen last van urine of ontlasting verlies?
     
  6. Orselia

    Orselia Lid

    24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    @Bezige bij hahaha, ik las t stukje van de gewichtjes voor aan mijn vriend. En die keek alsof hij water zag branden. Vervolgens een grijns en de vraag: "zijn dat dan mini dumbells die je dr in duwt?" Gevolgd door veelbetekenende blik. :roflmao:

    Maar ik vermoed dat het iets anders werkt.:D
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  7. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Bekijk bijlage 587210
    Hahahahaha die fantasieën van mannen ook:roflmao:
    Nee het zijn een soort balletjes of kegel vorm die je inbrengt en elke kegel heeft een ander gewicht. En je moet dus zeg maar het gewicht binnen houden door die spieren te trainen. Anders valt ie eruit. Bekijk bijlage 587210
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Bedankt voor alle reacties en tips! @Orselia Dat is dan wel inderdaad heel toevallig. Ik merk zelf dat nu na een aantal dagen rustig aan doen, de klachten wel zijn verminderd. Ook heb ik de verloskundige gesproken en zij heeft wat simpele oefeningen gegeven, maar ook gezegd dat ik niet te hard moet gaan trainen nu en het ook even de tijd moet geven
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  9. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb de klachten, maar heb wel een bobbel die uit mijn vagina komt. De vk heeft gekeken met de nacontrole, zij vermoedt een blaaswandverzakking.
    Ze heeft mij door gestuurd naar de bekkenbodemfysio. Moet over 2 weken erheen, vind het wel spannend wat zij gaat zeggen..
     
  10. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Afspraak maken bij een bekken therapeut!

    Ik dacht zelf ook een flinke verzakking te hebben. Ik heb het laten onderzoeken door de huisarts en het viel enorm mee. Ik dacht dat ik een graad 3 verzakking had,het is graad 1. Wel heb ik een afspraak gemaakt met een bekken therapeut en zij heeft me oefeningen meegegeven. Die doe ik meerdere keren per dag en ik merk dat het nu al,na 4 weken,een stuk beter gaat. Vandaag heb ik de 'therapie' afgesloten en ga ik thuis gewoon door met de oefeningen.
     

Deel Deze Pagina