Verzorging smetplekjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door HvO, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    We hebben het bijna 5 weken gered zonder enige luieruitslag of plekjes. Vanochtend ontdekte ik een smetplekje in de lies van ons zoontje.

    We hebben van allerlei potjes en tubes staan. Sudocreme, bepathen, zinkzalf en wat niet.

    Maar wat is nou het beste om er op te smeren naar jullie ervaring?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Sudocreme voor smetplekjes!:thumup:
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  3. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    kokosolie! Ik gebruik niets anders meer.
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Bephanten altijd en binnen paar dagen weg :)
     
  5. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Smetplek goed schoonmaken met dun nat washandje ook goed droogmaken. Droogblazen en dan talkpoeder. Werkte hier goed. Voornamelijk oksels en tussen de tenen hadden wij het.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vooral goed droog houden en een indrogende zalf gebruiken, bv zinkzalf. Als dat niet werkt, even kijken of er geen schimmeltje zit.
     
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Ja! Bepanthen is echt een wondermiddel.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    in ieder geval GEEN sudocreme gebruiken. is echt rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. dat spul prikt en brand bij plekjes die open zijn :eek:
    ik werk in de wijkverpleging en wij mogen al tijden geen sudocreme meer gebruiken voor smetplekken. o.a. op advies van dermatologen.
    wij gebruiken bij smetplekken zink oxide olie van dr swaab. dit werkt uitdrogend ej beechermd de huid. zit in een wit potje en is een creme. werkt echt super.
    voor elk gebruik de creme even goed doorroeren zodat de olie er goed doorheen zit.
    en dan heeeeeel licht de creme op de plekjes doen en het er een beetje inkloppen. so dun dan je de huid er doorheen zit. als je dit te dik erop smeert dan sluit het de huid teveel af met als gevolg meer problemen.... ook gaat het op een gegeven moment korrelen als je het te dik smeert wat weer voor irritatie kan zorgen. (geldt ook voor sudocreme)
    zowel sudocreme als zinkolie moet je eerst verwijderen voor je er een nieuw laagje op smeert. dit kan je doen met een wattenschijfje met wat olie. olijf of bijv zonnebloemolie. spul laat zich niet makkelijk met washandje verwijderen waardoor je de huid kan bewchadigen
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  9. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Idd, wij gebruiken ook zinkoxide op aanraden van de dermatoloog! Te koop bij de apotheek, wij hebben een potje.
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ik gebruikte altijd vaseline cetamacrogol (ofzo) in die plooi in de nek. Werkte als een trein. Dag erna was het altijd weg.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe daar altijd wat baby (talk) poeder op. Ook preventief trouwens
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind de billetjescrème van Kruidvat fijn, helpt goed hier. Ook niet zo duur.
     
  13. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dit inderdaad. Het moet drogen, en dat vond ik toch echt het makkelijkst (en snelst) gaan met droogdeppen en dan talkpoeder.
     

Deel Deze Pagina