Verzwijgen zwangerschap om een baan te krijgen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Guusje1987, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

    Ik ben 7 weken zwanger en al een tijdje op zoek naar werk. Ik ben nu zelfstandig, maar dit ben ik een klein beetje zat. Ik ben altijd alleen en mijn huis is ook mijn werkplek. Ook qua opdrachten kan het beter, maar met twee kinderen thuis lukt het me niet voldoende om aquisitie te doen.

    Dus, ik solliciteer wat af. Nu mag ik volgende week op gesprek komen voor een functie, nou, die lijkt me wel op het lijf geschreven. Mijn type werkgever, in mijn woonomgeving en de werkzaamheden passen goed bij me. Ik kreeg al de indruk dat het detacheringsbureau (want die zit ertussen) mij wel de beste kandidaat vindt.

    Ik ga volgende week eerst praten bij het detacheringsbureau en ik vraag me dus af; is het verstandig/handig als ik meld dat ik zwanger ben? De functie is namelijk voor 9 maanden en die kan ik dus niet volmaken. Ik red het tot 6 maanden. Ik ben natuurlijk bang dat ze me dan meteen door de papierversnipperaar haalt (of mijn CV dan..), terwijl het type werkgever waar de vacature voor is volgens mij best wel werk heeft voor langere tijd, maar begint met deze bepaalde tijd van 9 maanden.

    Ik vind het moeilijk. Ben van mezelf erg eerlijk, maar heb mezelf daardoor al vaker in de vingers gesneden. Ik wil deze baan ONTZETTEND graag, kan ik wel stellen ;).

    Alvast bedankt voor het reageren :)
     
  2. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bij 7 weken zou ik het nog niet zeggen. Het is nog heel pril. Als je op 12 weken zit, is het wat anders, maar dan ben je alweer een maand verder. Als je al in dienst bent, zeg je het ook vaak pas bij 12 weken.