Vetbult of talgkliercyste in mn lies. Weghalen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bubblez, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik denk zelf een vetbult. Hij zit in mn lies, op de rand van mn slip rechts. Maar ik heb hem al een paar jaar. In mn zwangerschap van mn zoon groeide die een stukje, toen weer niet en durfde ik hem niet weg te laten halen. Toen ik enkele maanden geleden zwanger raakte, zei ik "als ik bevallen ben haal ik hem weg" maar hij groeit ineens sneller en begint zeer te doen.

    Alleen, ik durf echt echt echt niet. Mag dit wel in de zwangerschap? Plaatselijke verdoving? Vraag ik dit aan bij de vk of de huisarts?

    Zucht :(
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ga naar de huisarts als je er last vsn hebt. Plaatselijke verdoving is ff een vervelende prikken dan voel je geen pijn meer
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik ben met 35 weken zwangerschap onder het mes gegaan ivm een enorme bult op mijn achterwerk. Ze hebben me toen een ruggenprik gegeven..
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  4. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Afgelopen jaar heb ik bij de huisarts een vetbultje (huidskleur, talgbultje is wit) weg laten halen van mijn elleboog, binnenkant. Dit gebeurde onder plaatselijke verdoving. Aangezien de tandarts ook plaatselijk verdooft tijdens zwangerschap zal het vast mogen? Maar de huisarts weet dit allemaal wel.

    Als je er last van hebt moet je gewoon heen gaan. Liever weg laten halen dan last blijven houden!

    Succes!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    De pijn is nu weg, dus zal wel ergens door gekomen zijn.

    Tandarts verdoving doe ik ook niet tijdens een zwangerschap (mn tandarts trouwens ook niet alleen bij echt spoed)

    Ik wacht het nog even af.. held als ik ben :p
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    In ieder geval geen vette zalf als vaseline ofzo erop doen. Wordt het erger.
    Evt kan je er teatrie (dat schrijf je anders...) er op doen
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Wat doet teatree dan? Ik smeer dr niks op, nooit gedaan ook.
     
  8. K00

    K00 Niet meer actief

  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Plaatselijke verdoving mag gewoon hoor. Ik heb regelmatig cystes op mijn hoofd, die gaan vrij rap ontsteken en dus laat ik ze weghalen. Verdoving, sneetje, plop, hechtinkje, klaar! Het is zoooo fijn om er vanaf te zijn!!
     
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Alleen al om de plek waar de bult zit zou ik het zelf zo snel mogelijk weg laten halen.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik weet t; maar het voelt niet fijn.. ik wil dat eigenlijk alleen als het echt moet.. :(
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb er ook 1 echt al suuuuuperlang maar die groeit gelukkig niet. Als ik er last van zou krijgen zou ik hem ook weg laten halen. Met een prikje voel je er daarna niks van hoor. Je lijdt er nu neer onder denk ik.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou het wel laten beoordelen door je huisarts. Voor je het weet is het wel een ontsteking en heb je straks een abces en spijt dat je eerder niks hebt gedaan. Zou er ook niks op smeren. Los van of je er iets aan gaat doen, kan lokale verdoving gewoon in de zwangerschap.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Thanks meiden! Binnenkort toch maar even heen :)
     
  16. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Tandarts verdoving zit ook adrenaline in, dus dat kn ik me voorstellen. Plaatselijk verdoven met Lido kan geen kwaad. Als hij snel groeit en je er last van hebt moet je er sowieso naar laten kijken vind ik. Je kan beter niet zelf ergens een label aan hangen. (Ik werk in de zorg en probeer dat ook zo minmogelijl te doen voor mezelf en ons zoontje)

    Ik schijt trouwens peultjes voor elke prik, dus snap heel goed dat je er tegen op ziet :oops: en dat terwijl ik meerdere keren per dag prik bij patienten
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Die adrenaline zorgt er juist voor dat het nog plaatselijker blijft, de lidocaine. Kan totaal geen kwaad.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Haha ik ben net zo. Een ander spuiten, no problemo, maar mezelf na a..

    Maar hij is niet in een week mega gegroeid ofzo, alleen wel in een paar maanden. Tis nu weer gewoon rustig, geen pijn enzo. Dus voor nu ga ik niet naar de dokter. Dan wacht ik toch echt liever tot dit kindje veilig en wel op de wereld is.

    Mag het eerder weer vervelend doen, dan ga ik gelijk heen!
     
    Jajo vindt dit leuk.
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Toch blijven daar de meningen over verschillen. Ik doe het ook alleen bij uiterste noodzaak.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is geen mening. Het is een feit, exacte wetenschap. Maar doe vooral waar je je prettig bij voelt.
     

Deel Deze Pagina