Vier uur in cel om 'sufferd'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sahara, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahara

    Sahara Niet meer actief

    Vier uur in cel om 'sufferd'
    door Tjerk de Vries


    AMSTERDAM - De 37-jarige Slean Holbert had thuis wat uit te leggen aan haar drie kindjes. Mama was de cel in gesmeten door zes Amsterdamse agenten, moest haar bh uittrekken en werd als een crimineel behandeld. Haar misdaad? "Ik had 'sufferd' geroepen









    "Ik fietste woensdagmiddag samen met een vriendin rond vier uur over de Overtoom toen er twee jonge agentjes aan de verkeerde kant van de weg ons tegemoet kwamen fietsen", begint Slean haar verhaal. "Mijn vriendin reed met een bakfiets met haar kindje erin en zij moest heel moeilijk doen om langs die agenten te kunnen. Daarop zeiden wij iets in de trant van 'Nou nou, die politie van tegenwoordig', echt als grap. Vervolgens kwamen ze achter ons aan, over de stoep, en haalden ons in. Ik zei: 'Dat is al de tweede overtreding van de politie' en riep nog: 'Wat een sufferds' en 'Pannenkoeken'. Daarop wilden ze mij aanhouden en ze riepen ook nog versterking op van andere agenten. Die kwamen aan met een busje." De kersverse moeder van een tien weken oude baby werd vervolgens in de cel gestopt, waar zij haar bh moest uitdoen voor de fouillering.
    Volgens een woordvoerder van de politie voelden de agenten zich beledigd: "En de dame wilde niet vrijwillig mee naar het bureau, dus hebben we een busje laten komen."
     
  2. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Sjonge jonge jonge jonge, wat moeten we hier op zeggen?!
    Vind het aardig kinderachtig van die agenten om er zo op te reageren. Nee je mag de politie niet beledigen, maar kom op zeg om 'suffert'? Zegt ze nog een ander erg scheldwoord (dan nog begrijp ik het niet zo in dit geval) dan is het nog anders, maar doe dan een boete.

    Nee het is duidelijk dat deze politieagenten niet echt bezig waren met échte criminelen op het juiste pad te houden!
     
  3. Lyst

    Lyst Bekend lid

    29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik weet nooit zo goed wat ik van zulke berichten moet denken: Aan de ene kant: Vertelt zij wel het hele verhaal? (Ik ben geneigd om te zeggen van wel.)
    Aan de andere kant: De politie is in mijn ogen meer bezig met "makkelijke" dingen, ik heb soms wel zoiets van: "Ga lekker echte boeven vangen, of ben je daar te bang voor?"
    Ik lees steeds vaker (en zie het soms ook), dat de politie gewoon hun macht misbruikt.
    Door rood rijden omdat anders de friet koud wordt, op de stoep parkeren om een broodje shoarma te halen, aan de verkeerde kant van de weg fietsen, etc etc etc. :(
    Daar zou eens iets aan gedaan moeten worden.
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Belachelijk..werkelijk.
     
  5. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    En wat is de straf van de agenten om zo gevaarlijk te doen?
    Noppes zeker?


    Belachelijk!
     
  6. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    zo is het altijd al geweest... je mag niet zeggen je bent een sufferd... want dan zeg je het als een feit.. en daarmee beledig je de agenten... als je zegt : IK VIND jullie sufferds dan zeg je je eigen mening en iedereen is vrij om die te geven...

    zo gaat het dus eigenlijk overal in nederland... ( alleen word hier meestal een boete gegeven als je de ambtenaar in functie "beledigt"
     
  7. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Enneuh...bh uittrekken om te foulleren?!?
    Kan dat niet met dat ding aan?

    Zal n broer van n vriend van me eens aan zn jasje trekken :p
    (is ook agentje in Amsterdam)
     
  8. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Prutsers , ze willen gewoon even laten zien waar ze toe bevoegd zijn maar echt actie ondernemen tegen iemand die het dus ook daadwerkelijk verdiend dat doen ze niet , bah ...

    Een nichtje van mij had toen ze 11 was eens een keer de middelvinger opgestoken naar een agent om stoer te doen ( ik weet het mag niet maar kinderen onder elkaar doen weleens stoer voor vriendjes en vriendinnetjes ) kind werd meegenomen en heeft 6 weken naar bureau halt gemoeten om een cursus te volgen en mijn tante heeft zelfs kinderbescherming thuis gehad voor dit incidentje ... dat gaat naar mijn idee toch echt veeeeel te ver ...
     
  9. Sahara

    Sahara Niet meer actief

    wordt hier niet goed van.
     
  10. miss spider

    miss spider Actief lid

    30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach ja,moet je zien waar ons geld naar toe gaat....
    typisch gevalletje van je macht laten zien!Bah...
     
  11. Butterfly26

    Butterfly26 Fanatiek lid

    4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Pfff wat een rare gasten ! En als een jonge gozer iets tegen de politie roept rijden ze hard voorbij. Maar een vrouw kunnen ze wel aan.... BELACHELIJK !!
     

Deel Deze Pagina