alweer zomaar ziek, wat kan het nu weer zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

    ik had vandaag een vreemd verschijnsel, vanmiddag gingen we dominique bij opa en oma vandaan halen, ze was hier vanmorgen geweest omdat ik een wedstrijd had, er was vanmorgen niks aan de hand, wel verkouden, snottig maar verder eigenlijk niets, maar toen ik haar daar van bed haalde had ze zeer vurig rode wangen en ze was erg huilerig.
    Normaal is ze dat nooit dus ik vond het een beetje vreemd.
    We hebben haar meegenomen naar huis en onderweg begon ze hartverscheurend te huilen, ik had haar nog nooit zo gezien, thuis getempt en ja hoor 39 graden we konden haar niet meer rustig krijgen.
    We hebben haar een paracetamol gegeven en na ong. 15 minuten werd ze rustig en weer vrolijk wel nog steeds rode wangen, maar de huilerigheid was over, s'avonds getempt en weer keurig 37,2.

    We zaten eerst aan tandjes te denken maar kunnen ze daar zo van slag van zijn?, ook is ernog niks te voelen
    Of zou ze zich ziek gevoeld hebben van de verkoudheid, het snot liep er gewoon in stromen uit toen ze zo huilde.

    Anderhalve week geleden heeft ze volgens mij de zesde ziekte gehad, zou dit nog een nawee zijn van dat, of is dit weer op zichzelfstaand?
    wat denken jullie?

    pfff normaal nooit ziek en nu al tee keer achter elkaar aan :cry: !

    Als het verkoudheid is hoe lang duurt dit ongeveer?

    Henriette
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Tja het kunnen idd tandjes zijn,,,Dan ineens schijnt er pijnscheutje te komen waar ze zo van slag raken...

    VErkoudheid speelt natuurlijk ook mee. Luuf wil goed helpen (soort van Dampo-zalf wat je op de rug en borst moet smeren)..En een neusspray halen om de boel open te houden en een oorontsteking tegen te gaan...

    Kan me voostellen dat je dat nu niet huis hebt..Om de nacht door te komen, zou ik zeggen ga onder de douche staan en lekker laten stomen zodat de boel goed kan loskomen..Je zou het bedje bij het hoofdeinde wat omhoog kunnen zetten. Wat ook fantastisch helpt is een halve ui naast het bedje te zetten..Stinkt ontzettend mar helpt errug goed tegen een verstopte neus!


    Meestal gaat het na eend ag of drie weer beter...

    Beterschap voor je kindje!
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zielig he, als ze zo ziek zijn... het kan inderdaad zijn dat er een tandje aan zit te komen. En als ze de 6e ziekte heeft gehad is haar weerstand natuurlijk ook weer wat lager dus dan is het logisch dat ze ook weer sneller verkouden zijn.

    Lekker veel bij je nemen, zoutoplossing, temp in de gaten houden en zonodig een paracetamol. Echt veel meer kan je niet doen. Hopelijk is Dominique snel opgeknapt!
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Van tandjes kunnen ze idd helemaal van slag zijn, vooral van de kiesjes hebben we hier last, met koorts, huilen en niet willen eten.
     
  5. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toevallig las ik gisteren nog ergens (weet niet meer waar) dat baby's in de buik een soort van weerstand meekrijgen van de moeder. Ze worden dan de eerste maanden niet zo snel ziek. Maar het 'werkt' tot ongeveer een half jaar, en dan moeten ze zelf weerstand opbouwen.
    Ik zie dat je dochter net die zes maand voorbij is, misschien krijgt ze nu wat last van ziektetjes.
    Maar gewoon wat koorts is helemaal niet slecht hoor! Je weet dan dat haar lichaam goed zijn best doet om boosdoeners uit te schakelen.
    Dus als het vanavond weer goed was, lijkt het me dat het weer veel beter gaat!
    Succes ermee!
     
  6. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja en die kleintjes hebben zo opeens hoge koorts, zomaar out of the blue lijkt het soms wel, en het is vaak ook zo weer over!
     
  7. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Bedankt meiden, voor jullie antwoorden, grassprietje, ik had al deze zaken al in huis, luuf voor het smeren,druppeltjes voor verkoudheid, paracetamol dus heb haar direct ingesmeerd, gedruppeld en haar paracetamol gegeven, maar hebben een kloten nacht achter de rug, eerst tot twee uur wakker ze kon niet in slaap komen daarna elk uur wakker, dorst en hoesten.
    Ze ligt nu lekker te slapen maar ik hoop maar dat het een beetje beter gaat dan gisternacht.

    Wel een vreemd verschijnsel vanmiddag een stinkende poepluier, een soort groenige poep maar niet dun.
    en luieruitslag dat heeft ze nog nooit gehad, zouden het dan toch tanden zijn? alles begint er wel op te lijken, maar ik voel helemaal niets.
    ik smeer de uitslag in met zinkzalf, helpt dit snel?

    henriette
     
  8. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    er kunnen inderdaad goed tandjes aankomen hoor, fleur had precies dezelfde verschijnselen en ja hoor na een paar dagen voelde ik iets in haar mondje en nu heeft ze er al 2! maar hier heel erg hangerig, koortsig, vieze poep (voor zover die niet altijd vies) en van die pijngilletjes en ze kan heel weinig hebben..

    er komen nu weer tandjes aan dus het is weer feest!
     
  9. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meisje, dus jouw kindje had dezelfde verschijnselen, was ze ook verkouden erbij?

    De luieruitslag was gelukkig vanmorgen weer helemaal verdwenen.
    Ik dacht dat ik gisterenavond wel wat wits op haar tandvlees zag, maar of dat dit tandjes zijn?
    Tjemig wat is het zielig he als die kleintjes ziek zijn!
    Vannacht heeft ze gelukkig doorgeslapen pappa en mamma lagen ook om kwart over negen al plat.
    Ze is een paar keer wakker geweest even huilen maar ook weer slapen dus gelukkig beter als de nacht ervoor!

    Hopen dat het zo beter gaat.

    Geven jullie voor verkoudheid ook paracetamol?

    Henriette
     
  10. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat fijn dat het vannacht al iets beter ging! Hopelijk is ze er nu snel vanaf.

    Ik geef bij verkoudheid ook paracetamol, tenminste, als ik denk dat hij pijn heeft. Ze kunnen namelijk erge hoofdpijn hebben (net als wij) en dat is zo zielig.

    Hier ook een verkouden ventje, met ook nog tanden/kiezen op komst. Ook een onrustige avond en nacht achter de rug en vanochtend om 5 uur alweer wakker. :( Die tip om de oren open te houden dmv neusspray is wel een goede. Sverre heeft tot nu toe bij elke tand die doorkwam een oorontsteking gehad. Het kán dus samen hangen.
     
  11. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Sneu he als ze ziek zijn?

    Onze vent is nu twee keer snotverkouden geweest maar hij heeft nu al 5 tandjes en daar heeft hij geen verhoging of niets van gehad.. Ineens waren ze daar 'gewoon'.
    Dus ik denk dat je dochter een flinke verkoudheid heeft? Dat ze daarbij nog eens tandjes gaat krijgen, maakt het alleen maar rotter voor haar... Maar ik persoonlijk denk niet dat ze alleen maar van die tandjes zo ziek is... Waarschijnlijk is er ook iets anders loos?
     
  12. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ons zoontje heeft ook wat last van een verkoudheid, lopend neusje vooral. Verder heeft hij eigenlijk niet zoveel last hoor, enkel als ik hem ophaal uit bedje heel rode, warme wangetjes maar geen koorts. Ook flinke luieruitslag, wat hij anders nooit heeft (enkel in het begin maar toen van natte doekjes overgeschakeld op toiletmelk). Hij zit ook constant met zijn handjes in zijn mond...
    Zouden dit ook al tandjes kunnen zijn, ik was blijkbaar ook maar 4 maanden? Of zou het een allergische reactie kunnen zijn op de fruitpap (nu 1,5 week mee bezig)?
    En dat lopende neusje duurt nu al een week, is dit normaal?
     
  13. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ook een meisje dat al bijna 3 dagen koorts heeft. Steeds wisselend van 38.8 tot 39.7 graden. Gisteren toch even naar de huisarts geweest 's avonds en inderdaad gewoon neusspray en af en toe een zetpil met paracetamol. En daarbij ontdekte ik vanochtend dat haar 1e tandje net is doorgekomen. Dus en verkouden en tandjes...dat zal het wel geweest zijn. Onze dochter gaat ook naar de creche en pikt daar alle koudjes e.d. op dus ze is sowieso lekker vaak verkouden. Het gaat ook gelukkig steeds weer vanzelf over...
     
  14. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Euhmzz...onze dochter zat ook al vanaf 3 maanden steeds met haar handjes in haar mond, en kwijlen. Alle symptonen van tandjes.... Nou ja, zie mijn vorige bericht, ze is nu ruim 6 mnd en ze heeft nu pas haar eerste tandje. Gaat je kindje naar de opvang of niet? Komt het in contact met andere kindjes. Dan is een loopneusje helemaal niet raar. Meeste babies zijn het eerste jaar bijna chronisch verkouden :)
     
  15. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    onze dominique steekt ook alles in de mond en kwijlt net een hondje, niet normaal ze loopt (nou ja ligt) de hele dag met een slab voor anders is ze om 10 uur al doorweekt.

    ik gebruik ook paracetamol als ik denk dat ze erg ongemakkelijk is, moet zeggen dat is echt wonderspul hoor.
    10 minuten en ze is weer vrolijk en speelt weer heerlijk!
    De neusspray gebruik ik 3x per dag om haar neus open te houden, moet zeggen er komt veel snot uit hoor!

    Hoop maar dat ze snel weer beter is!

    Henriette
     
  16. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hij gaat sinds vorige week inderdaad naar de onthaalmoeder en komt sowieso wel geregeld in contact met andere kindjes. Maar het gekke is dat hij verkouden werd de dag VOOR hij naar de onthaalmoeder moest :).
    Het zal wel iets zijn waar ze doormoeten zeker he, weerstand opbouwen... Maar ik heb er dan zo'n medelijden mee, steeds maar snuiven met neusje en als hij nog maar ziet dat ik met het fysiologisch serum naar zijn neusje kom begint hij al te krijsen :(. Hij heeft wel geen koorts, dus we zullen maar afwachten zeker.
    Maar allergieën zouden het nog niet kunnen zijn dacht ik, wel?
     
  17. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou meiden, mijn moeder belde net, ze had haar tussen de middag geen paracetamol gegeven omdat het toch eigenlijk beter leek te gaan, maar normaal slaapt ze tussen de middag nog zo'n twee uur maar nu was ze na 20 min. al weel wakker en krijsen en huilen, wat kan dit toch zijn.
    Ze heeft geen verhoging, mijn moeder heeft haar toch maar een paracetamol gegeven en nu is ze weer redelijk tevreden!

    wat kan dit toch zijn :cry: kan toch mijn kind ook geen dagen achter elkaar paracetamol blijven geven?

    henriette
     
  18. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Euhmzz, het is inderdaad iets waar ze doorheen moeten. En het zouden wel allergieen kunnen zijn, maar ik weet niet zo goed hoe je daar achter komt. Ik weet wel dat de meeste babies het eerste jaar gewoon heel veel verkouden zijn en wat vaker ziek zijn. Ach je moet maar zo denken; elke keer dat ze nu verkouden zijn bouwen ze weer wat weerstand op voor later. :D. Maar het is wel een sneu gezicht. Vind mijn dochter er ook zo zielig uitzien met die snotterneus en dan vaak ook nog van die natte rode oogjes. Aaah...

    Jette, nee dagen achter elkaar paracetamol lijkt me niet goed denk ik. Heeft ze nog steeds zoveel koorts dan? Als dat dagen aanhoudt moet je sowieso naar de HA volgens mij. Gisteren werd ons verteld dat als ze na 4 dagen nog steeds koorts had we naar de HA moesten komen want dan zou ze wel eens een bacterie kunnen hebben ipv een virus en dan hebben ze antibiotica nodig. Wij zitten inmiddels op dag 3, hopelijk is het morgen beter.

    Ik zou gewoon even de ha bellen of de huisartsenpost om te vragen wat je moet doen. Vragen kan altijd toch? Sterkte ermee!
     
  19. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh jette ik lees nu pas dat ze geen verhoging heeft. Maar als ze zo goed reageert op paracetamol dan heeft ze waarschijnlijk toch ergens anders pijn die dan afzakt na een zetpil. Oortjes? Buikpijn? Het kan natuurlijk van alles zijn. Ben je net begonnen met andere voeding oid? Ik zou toch maar de HA even raadplegen en het verhaal uitleggen...sterkte!
     
  20. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    gisteren ging het hardstikke goed, geen paracetamol meer nodig gehad, ze was goed te pas, af en toe hoesten maar dat was eigenlijk alles, geloof dat we het ergste weer hebben gehad.
    Wel begon ze gisteren avond aan haar oren te trekken, maar ja, wat is dat nou weer, moe, oorontsteking, tandjes, tjemig wat een mogelijkheden.
    Vanmorgen heeft ze totaal niet aan haar oren gezeten!

    Henriette
     

Deel Deze Pagina