Vijver van de buren

Discussie in 'Rondom water' gestart door Spikkeltje, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Onze buren hebben een vijver(tje) in hun tuin. Ze hebben zelf grote kinderen, dus geen speciale veiligheidsmaatregelen voor ukkies genomen. Ze hebben een hoekhuis en het is in hun zijtuin, achter hebben ze een grote poort maar voor alleen een klein klaphekje. Verder hebben ze een heg. Tussen hun en onze tuin staat hoog struikgewas, ik moet even kijken tot hoe ver dat precies doorloopt maar volgens mij is het niet geschikt om tussendoor te lopen. Zelf hebben we nog geen hek rond de voortuin maar gaat dat er wel komen. Verder nog iets dat ik kan doen om het veiliger te maken? Zal ik de buren voorstellen om op onze kosten de vijver veiliger te maken en zo ja, hoe/waarmee dan?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    In hun tuin is een vijver?

    Dan zou ik zeggen, bouw om jullie tuin een hek, voor EN achter. Zo creeer je zelf de veiligheid binnen jullie tuin.

    Dat is veiliger en goedkoper dan alles bij de buren veiliger maken :)
     
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Maar is dat veilig genoeg? Want onze postbode sluit het hekje vaak niet goed, althans, bij de buren niet.

    Je kan gelukkig niet via onze achtertuin in de achtertuin van de buren komen, onze tuin grenst aan hun garage en onze poort is aan de andere kant, die loopt de brandgang in. De buren zijn niet aangesloten op de brandgang.
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee, ik zou niet aan de buren vragen of ze hun tuin veiliger te maken. Jouw verantwoording, dus jouw tuin veilig maken zover je kan.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kan het niet helemaal volgen, wat wil je doen om wat te voorkomen?
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Neem aan dat je kind(eren) niet zomaar de voordeur uit lopen?
     

Deel Deze Pagina