Vis eten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Sorry :roflmao: maar dan smaakt ie straks wel extra lekker ;):D
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  2. papillons

    papillons Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Nog 1 nachtje slapen!

    Haringharingharingharingharing
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Gemeeeeeen! :cry:

    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  4. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik dacht ik kijk even op dit topic maar dat is niet zo handig, moet ik mn man straks nog op pad sturen :D
     
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Eindelijk! Vriend en dochter aan de kibbeling, die walgen van haring. Ik geniet...:D:cool:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Thea23 vindt dit leuk.
  6. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Er is al heel veel gezegd, ik heb het niet helemaal doorgelezen. Maar het nieuwste advies is helemaal geen tonijn te eten, ook niet uit blik.
     
  7. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik heb vrijdag al
    Mn gebakken mosselen en een haring naar binnen gewerkt ❤️
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  8. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Vandaag een flink stuk zalm gehad. Kom maar op met die vis. :D
     
  9. papillons

    papillons Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Vanmiddag een haring naar binnen gewerkt. Ik bleef maar aan haring denken haha
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  10. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier 1-2x in de week bakje kibbelingen..
    jammie
     
  11. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Voor mijn zwangerschap was ik gek op vis, ik at het minimaal 2x per week. Zalm, kabeljauw, makreel, paling, etc. Nu ik zwanger ben (en misselijk!) moet ik niet meer denken aan gebakken zalm... Zo ongeveer het enige wat ik durf te eten... Ik heb wel zin in alles wat gerookt is, maar dat mag niet. En enorme zin in HARING, al een hele tijd, maar ik weet niet waar ik dat vers kan krijgen bij ons helaas... Heb al een paar viswinkels gehad, die hadden het niet. Ik voel me zo stom dat ik maar geen haring kan vinden, haha. Markt durf ik niet zo goed ivm alle geurtjes.
     
  12. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Gerookte makreel en paling, van de visboer, dus niet vacuüm verpakt uit de supermarkt, mag gewoon hoor. Dat is warm gerookt, waardoor de vis dus gaar is en niet rauw zoals bijvoorbeeld zalm.
    Bij de viswinkel hebben ze toch ook wel gewoon haring uit het vat? Dat valt onder vers hoor.
    Zolang het niet uit een plastic verpakking komt, maar je het rechtstreeks bij de visverkoper haalt, zit je wel goed hoor.
     
    Bootcamp babe en Desse vinden dit leuk.
  13. smurfinnetje85

    18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    hoi dames.

    je mag inderdaad bijna alle vis gewoon eten. Zolang het niet vacuüm verpakt is. ik heb het geluk dat hier in het dorp genoeg verse vis geleverd wordt. ik eet het minstens 2 keer in de week. Vooral gestoofde vis is erg lekker. daarnaast is het licht verteerbaar wat wel heel prettig is op het einde van de zwangerschap.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Steeds als er in dit topic gereageerd is, krijg ik weer zin in vis :roflmao:
     
  15. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik at ook gewoon vis hoor.
    Op vakantie had ik zelfs per ongeluk baars gegeten. Had alleen gevragen of hij wel helemaal goed doorbakken werd ivm mijn zwangerschap. Helemaal niet bij nagedacht dat het een roofvis was :oops:. Gelukkig kan 1x geen kwaad en hield ik mij verder ook altijd heel goed aan mijn 'zwangerschapsdieet'.
    Toen ik 36 weken zwanger was hadden ze vers gerookte zalm in een restaurant. Heerlijk! Eindelijk kon ik weer gerookte zalm eten :roflmao:. Daarna moest ik weer ruim 5 weken wachten
     
  16. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik kwam onderweg een markt tegen en zag gelijk: haring en kibbeling! Dolenthousiast de auto langs de weg gegooid en 4 haringen (niemand eet verder haring thuis dus all mine :D) en een klein bakje kibbeling besteld. Heerlijke kibbeling maar merk dat mn maag het toch wat minder kan hebben nu. Over een uur ben ik thuis en kan ik eindelijk genieten van de haring!!!

    Ik voel me zo zwanger he met dit soort acties haha! :roflmao:
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  17. papillons

    papillons Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ach... ik bestelde zaterdag na een puntzak patat er nog eentje. Mijn hormonen hadden niet genoeg aan 1 haha
     
    Desse vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina