Vis eten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sun01, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hoi meiden
    Ik ben gek op sushi maar dat zit er nu natuurlijk even niet in.. alhoewel, sushi met ei/komkommer etc mag dat wel? (Ivm zeewier?)

    Verder wil ik wel graag 1x per week vette vis eten maar ik ben zo inspiratieloos! Ik heb al veel gegoogled maar ik kom er niet echt uit..
    Zalm kan ik gewoon bakken. Maakt het uit of je dan verse of vries zalm neemt?
    En mag tonijn ook?

    Verder hoor ik graag tips!
     
  2. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Sushi zonder rauwe vis of vlees mag gewoon.

    Qua vette vis, hangt het er een beetje vanaf hoe streng je wil zijn.
    Zalm mag sowieso, vers of vriezer maakt niet zoveel uit. Enige wat niet mag is gerookte zalm uit vacuum verpakking.
    Tonijn mag niet, omdat het flink wat kwik kan bevatten. Die afweging moet je zelf maken of je dat wel of niet wil. Rauwe tonijn mag niet ivm listeria.
    Sardines kun je bijvoorbeeld ook veilig eten als vette vis.
     
    Sun01 vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Sushi van een goede tent waar ze het vers maken heb ik altijd gegeten. Zalm maakt niet uit als het ingevroren is geweest zolang als je het zelf bakt. Witvis is ook lekker.
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik at gewoon sushi van een hele goede tent bij ons in de buurt, zij gebruiken verse vis en dan mag het wel.

    Ik eet sowieso geen vis uit de vriezer, vind ik minder lekker dan verse vis. Ik at veel zalm en witvis. Uit de oven is ook heel lekker!
     
  5. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik at ook veel zalm en witvis. En ik heb ook tonijn uit blikjes gegeten, ik begreep dat dat dan wel weer mag.
    Ook heb ik veel mosselen gegeten, heeeerlijk!
     
  6. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Thx voor de reacties en tips!
    Ik durf hier toch geen sushi te eten.. maar met de rest kan ik wel wat!
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Sushi mag idd, mits vers. Maar merk dat ik deze zwangerschap toch terughoudend daarmee ben: hoe zeker weet je dat het vers is? Oh, en zonder rauwe vis mag inderdaad ook. Zeewier is prima.

    Zalm mag idd gebakken, maakt niet uit of het vers of diepvries is geweest. Gerookte zalm mag ook, mits verhit. Hetzelfde geldt voor haring etc. Het nieuwste advies is trouwens om dit maximaal 2 keer per week te eten.

    Tonijn (en andere roofvis zoals zwaardvis, snoek, snoekbaars, haai, makreel en paling) wordt afgeraden, ook uit blik.

    Schelp- en schaaldieren mogen ook, mits verhit.
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Het nieuwste advies is helemaal geen haring meer te eten (tenzij je het zelf verwarmt, maar wie doet dat nou).

    Ik lees dat jullie zeggen dat echt verse sushi van een goed restaurant wel mag. Maar eigenlijk ga ik er vanuit dat álle sushi in restaurants echt vers is? Alleen die uit supermarkten niet. Dus ik eet het gewoon helemaal niet.
     
  9. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou ja, ik niet :p
    Maar het kan dus wel. Ik vind haring sowieso niet zo lekker
     
  10. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik houd dus wél van haring en sushi :D
    Tijdje terug had ik er 3 gehaald bij de visboer (was een aanbieding) en thuis lekker opgegeten. Week later las ik dat het niet meer mag...

    Maaar eh, denk dat ik het toch gewoon doe. De regels worden steeds strenger, over 20 jaar worden zwangeren 9 maanden op speciale pillen gezet :roflmao: mag er níks meer gegeten worden
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het zijn adviezen he, geen regels. Niemand komt je halen als je je er niet aan houdt. Bovendien zitten in vis voedingsstoffen die niet te vangen zijn in pillen. Hartstikke goed voor de baby. Gewoon zelf je keuze in maken.
     
  12. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Toen ik zwanger was van mijn oudste at ik elke week 2 haringen , heerlijk
    Ik denk dat alle zwangeren over 10 jaar alleen nog maar sondevoeding mogen want dan is al het eten slecht
    En dan ook 9 maanden bedrust want er zal maar wat gebeuren
     
    Bootcamp babe en Wollig vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina