Vitamienen voor kwaliteit eicel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotusbloempje, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Zijn er hier nog dames die vitamienen moeten nemen ter bevordering van de kwaliteit van de eicellen? Na icsi 1 zwanger maar te vroeg bevallen. Nadien nog 2x mk dus ik kan zwanger worden maar helaas nog altijd niet gelukt en zijn nu meer dan 2j met ivf bezig.
    Al de eicellen worden bevrucht maar nadien stoppen ze ergens met groeien.
    Het komt erop neer dat ze het niet weten en misschien ligt het aan de kwaliteit van de eicellen. Dus moet ik maar even 3 maand wachten en 3 maand vitamienen nemen. Dan zou de kwaliteit na 3 maand misschien beter zijn... misschien want er is geen wetenschappelijk bewijs voor...
    dus gewoon even 3 maand... wachten... voor niks? Ik vind 3 maand echt heel lang...

    Daarom vraag ik mij af of iemand dit herkent?
     
  2. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ubiquinol is goed voor de kwaliteit. Eventueel dhea (enkel op advies arts en als je waarde nu te laag is anders niet doen). Verder selenium is belangrijk en nog wat andere. Bijv boek rika lucak die beschrijftwat wAarvoor helpt. Heb je ook stollingsonderzoeken gehad? Wat was de oorzaak vd vroeggeboorte als ik vragen mag. Heel veel sterkte
     
  3. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    @OZ2014 stollingsonderzoek is denk ik nog niet gedaan. Qua vitaminen heb ik eigenlijk nooit te korten. Laat dat regelmatig controleren. Moet nu de uitslag van de laatste bloedname wel nog krijgen.. we hebben volgende maand een afspraak in een ander ziekenhuis voor een tweede opninie. Ik vind 3 maand wachten enkel voor vitamienen te nemen echt belachelijk...het voelde alsof ze het niet wisten alsof we uit behandeld waren..
    Ik ben spontaan bevallen wegens cervix insufficiëntie helaas..
     
  4. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat een verhaal, je hebt al veel meegemaakt! Ik slikte ook ubiquinol tijdens de ivf, op eigen initiatief. Inderdaad omdat dit goed schijnt te zijn voor je eicel kwaliteit. Of het heeft geholpen weet ik niet, maar ik had met mijn 38 jaar wel 17 eicellen, waarvan 13 bevrucht en na de verse terugplaatsing konden de overige 12 in de vriezer. Voor mijn leeftijd is dat bijzonder goed, dus wie weet kan het voor jou op ander vlak ook een steentje bijdragen.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij doen potentiële eicellen er 3 mnd over om te ontwikkelen tot antrale follikels. Ik denk dat ze daarom die 3 mnd hebben gesteld. Dan kunnen de vitaminen al hun goeds doen
     
  6. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Ja klopt daarom moest ik drie maand wachten. Maar drie maand wachten voor iets waarvan ze eerst negatief waren, geen wetenschappelijk bewijs van is... het was meer van we weten het niet dus weet je wat neem dan toch maar eens vitamienen en wacht gewoon drie maand... die spreken over maanden alsof het dagen of weken zijn. Voor ons in heel ons traject en met wat we hebben meegemaakt is drie maand echt lang om niks te doen.. maar ja ben de vitamienen aan het nemen en volgende maand een afspraak in een ander ziekenhuis
     
  7. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Ja ik slik op het moment Femibion. Alleen in Duitsland verkrijgbaar, dacht ik. Dat schrijven ze hier voor bij iedere ivf, icsi of cryo cyclus. Ik heb het mijn hele zwagerschap door geslikt. Of de eicellen er beter door worden weet ik niet. Ik voel me er wel een stuk lekkerder door.
     

Deel Deze Pagina