Vitaminepillen en overgeven

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pepper92, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Hoi dames!
    Ik slik de Davitamon mama compleet plus vitaminepillen, maar heb het idee dat ik hierdoor moet overgeven.
    Vorige week heb ik 2x na het ontbijt de pil geslikt en beide dagen tijdens het rijden naar het werk overgegeven. Maandag heb ik de pil een uur na het middageten geslikt en halverwege de middag overgegeven, vandaag halverwege de middag geslikt en ongeveer een uur daarna overgegeven....
    Gisteren de pil vergeten en niet overgegeven.

    Iemand ook deze ervaring?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Herken het niet maar het advies is om de pil tijdens of direct na de maaltijd met voldoende water in te nemen (ik neem aan omdat hij dan samen met wat je hebt gegeten verteerd wordt). Misschien gaat het daar mis?
     
  3. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Hier kon ik tijdens de zwangerschap maar moeilijk vitaminepillen binnenhouden. Geen tips.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Hier precies hetzelfde. Ben er maar mee gestopt en toen weer alleen foliumzuur gaan slikken. Die ging wel goed.
    Vorige zwangerschap had ik er geen problemen mee.

    Ik spuugde trouwens wel heel vlak erna en niet pas later
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Zelfde probleem. Alleen foliumzuur is echt nodig he!
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    En vitamine D! Dus als je afstapt van de multivitamine neem dat in ieder geval ook.
     
    Pepper92 vindt dit leuk.
  7. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Ik ga nu eerst een paar dagen alleen de foliumzuur/vit D nemen om te kijken hoe het dan gaat

    Bedankt voor jullie reacties!
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Advies over vit D is veranderd. Hoeft niet meer tenzij je een donkere huid hebt of bewezen tekort hieraan(uit Mn hoofd gezegd).
     
  9. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Niet volgens het voedingscentrum https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx en mijn VK adviseerde het ook nog bij de intake. Maar misschien is er de afgelopen maanden iets veranderd?
     
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Stond in een folder die ik kreeg, zo een van het ministerie van volksgezondheid dacht ik. Maar heb alles weggegooid kwam ik achter, helaas.
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh en dat was half augustus, toen had ik m'n intake.
     
  12. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Vanaf september neem je al nauwelijks meer vitamine D op dus ik zou het zeker bijslikken.
     
  13. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Zit daar visolie in?
    Ik had de gravitamon er daar zat het niet in. Van visolie moest ik overgeven
     
  14. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Op basis van een observatie studie gedaan met lokatie en niet met vitamine D concentratie in het bloed zou ik niet snel die conclusie extrapoleren naar Nederlandse zwangeren.

    Overigens meer on topic ging ik ook overgeven van een multivitamine.
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Die capsules van davitamon met visolie Zijn ook best groot. Groter dan die zonder.

    Ik geef sowieso veel over, behalve als ik slaap. Ik ga om half 10 naar bed en mijn man later, en hij geeft ze me als ik half slaap, en dan slaap ik verder zonder spugen
     
  17. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Nu een paar dagen de Davitamon niet meer genomen en ook niet meer gespuugd! Die neem ik dus niet meer....

    Ik heb nu nog wel een volle doos (60 stuks) en een doos met 45 stuks over.....
     

Deel Deze Pagina