Overtijd...en gewicht/grootte van de baby...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Geaaaaaatje, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben nu 7 dagen overtijd. Wat ik me steeds meer af zit te vragen. Wordt mijn beebje nu niet ontzettend groot en zwaar? Ik heb een gigantische buik, maar draag dan ook echt alles naar voren toe. Alleen het idee dat het beebje er binnenkort toch echt uit moet daar wordt ik steeds onzekerder over. Ik heb het gevoel dat het straks nooit meer gaat passen. Groeit het beebje nog heel erg door als je overtijd bent? Maakt dat de bevalling moeilijker omdat je overtijd bent?
     
  2. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik was bij mijn eerste zwangerschap 10 dagen overtijd..Yara was bij haar geboorte 4020 gram en 54 cm, dus wel een flinke meid..
    Terwijl de vk het steeds bleef schatten op een mooi gemiddeld kindje..

    Over het feit of het je bevalling moeilijker maakt of niet, daar valt zo weinig over te zeggen..Ligt niet alleen aan grootte/gewicht, nmaar ook aan omtrek hoofdje, breedte schoudertjes enzenz..
    Ik moest na bijna twee uur persweeën alsnog r het ziekenhuis, omdat mevrouwtje er niet langs bleek te kunnen, maar ach, ook dat overleef je weer wel hoor!

    Probeer zo onbevangen en open mogelijk te beginnen aan die grote klus..heel veel succes en hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten!
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De baby komt na de 38 weken nog amper aan...
     
  4. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    volgens mijn gyn wel ik ben met 38 weken ingeleid omdat ie anders over de 10 pond heenging nu was ie 4160 gram met 38 weken
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik denk ook echt wel dat je baby na 38 week nog groeit hoor. Ik ben dit keer met 42 weken bevallen, mijn zoontje woog 4960 gram.

    Bij een evt volgende keer zal het kindje waarschijnlijk eerder met een kz worden gehaald omdat het bij mij dus niet pastte.
     
  6. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ook weleens gelezen dat er in de laatste weken de baby nog nauwelijks aankomt. wel wat, maar geen ponden meer....

    zo zou een kindje dat met 40 weken bv 3400 weegt met 42 weken misschien 3550 wegen....
     
  7. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nou, ik was 2 weken overtijd en Sem was heel gemiddeld met zijn 3580 gram. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. ;)
     
  8. desangel

    desangel Actief lid

    14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    ik lees even mee ... want ook ik ben hier heel bang voor aangezien vorige week al tegen me gezegd werd dat de kleine tegen de 8 pond aan zat....
    en aangezien ze zich nu nog steeds niej heeft laten zien...
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar dat zegt toch niets, dat is een schatting.

    Iemand die ik ken werd een 6 ponder geschat bij 40 weken en der zoon was met 39+6 5490 gram.

    Babys komen de laatste weken helemaal niet veel meer aan, ze komen tussen de 30 en 38 weken ruim 150/200 gram per week aan, daarna niet veel meer.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Week 38: Je baby is nu 48 cm lang en jongens zijn gemiddeld 3400 gram en meisjes 3200 gram

    Week 39: je baby is nu 49 cm lang en gem. 3300 gram zwaar

    Week 40: Je baby is nu 50 cm lang en gemiddeld rond de 3400 gram

    Week 41: Je baby groeit bijna niet meer, en komt bijna niet meer aan, je baby is nu zon 3430 gram.

    Week 42: je baby is nog altijd zo;n 50 cm lang en gem. 3450 gram

    Baby komt dus amper aan, week 38 nog een grammetje of 100 maar daarna echt weinig. Zeker geen 800 gram meer :)

    Dus na de 40 weken hoef je je echt geen zorgen te maken!
     
  11. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    41 weken en 5 dagen -> 51 cm lang -> 3640 gram
     
  12. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    41wk1dg, 3970 gram en 54 cm.. Maar C zat al op de 1e echo boven zijn curve. Er zitten ook meer grote baby's in de familie, dus allemaal niet zo verrassend.. Mijn buik is rond de 37/38 weken wel opgehouden met uitpuilen...
     
  13. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Zo te lezen zijn de beebjes die overtijd zijn dus meestal wel wat aan de zwaardere/grotere kant. Ik ben zelf 4 dagen overtijd geboren. Ik was 57 cm, maar niet extreem zwaar. Ik weet uit mijn hoofd niet exact mijn geboortegewicht. Dat ga ik vandaag toch eens even opzoeken.

    Ben nu zelf 8 dagen overtijd. En stiekem hoop ik nog steeds dat het allemaal maar gauw gaat beginnen, want dan komen we er vanzelf achter hoe groot en zwaar ons beebje is. En het idee van hoe langer het blijft zitten dat maakt me toch een beetje bang. Ik ga vandaag gewoon lekker wat afleiding zoeken. Dat heeft me van het weekend ook wel een beetje geholpen. Op die manier probeer ik er zo rustig mogelijk onder te blijven.
     
  14. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    met een groeiecho is het niet echt een grove schattig meer ze zaten er maar 100 gram naast voor de geboorte en dan tot twee keer toe (groeiecho met 35 en 36 weken) ze hebben zo'n lijst wat dus meestal heel goed zit.
     
  15. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mijn verloskundige heeft trouwens niet aangegeven dat ze verwacht dat ons kindje aan de zware of grote kant zou zijn. Alleen iedereen die ik tegenkom zegt steeds van....jeetje wat een grote buik zeg, weet je zeker dat er eentje in zit! En doordat echt iedereen het over mijn dikke buik heeft en ik nu ook al ruim overtijd ben ga ik zelf toch denken dat ons kindje erg groot of zwaar zal zijn. Aan de andere kant lees ik dan ook wel eens dat de grote van je buik niets zegt over de grote van je kindje. Maar toch spookt dat wel wat door mijn hoofd.
     
  16. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Misschien zien ze je buik ook als groot, omdat er altijd meer vrouwen rondlopen die 25 tot 35 weken zwanger zijn dan vrouwen die rond de uitgerekende datum zitten.

    Mijn dochter is 10 dagen te laat geboren. Ze woog bijna 8 pond. Haar hoofdomtrek past nog net binnen de curve, maar zit helemaal in de bovenste lijn zo groot. En toch, het persen had ik helemaal niets van. Zelfs het laatste stukje waarbij je dus even moet stoppen met persen en het hoofdje er bijna is vond ik niet zo heel erg pijnlijk.
     
  17. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @Moaatje: Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken! En het is natuurlijk ook zo dat iedereen zijn kindje anders draagt. Op mijn zwangerschapscursus hadden de andere zwangeren ook wel een beste buik, maar toch dragen zij het meer overal en niet zo ver naar voren als ik. En ik was daar ook nog eens degene die als eerste uitgerekend was. En zoals je overal al leest mag je niet met anderen je buik vergelijken, maar dat doe je automatisch toch.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    De grootte van je buik zegt echt helemaal niks hoor! Ik had juist helemaal niet zo'n grote buik en iedereen vroeg of mijn kleintje wel goed groeide. Wel dus, hij was 10 pond bij de geboorte. Mensen hebben er maar weinig verstand van hoor en de meeste vinden een buik van 30 weken al heel groot.
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die mensen moeten niet zeuren die dat zeggen. Ik heb geen gigantische buik, maar de kleine speklap die erin zit was met 34 weken toch echt al ruim 2600 gram.
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben ingeleid met 42 weken en 1 dag en ze woog 3940 gram. Iets bovengemiddeld dus. Maar niet extreem ofzo. Mijn moeder is van mijn zusje bevallen met 43 weken, en mijn zusje woog 4800 gram. Dus het kan denk ik alle kanten op.
     

Deel Deze Pagina