Vleesvervangers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeckyB, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Nog een eet-vraagje van mij. Misschien wel onder het verkeerde onderwerp, dan hoor ik het graag.

    Ik eet zelf al jaren vegetarisch. Mijn partner niet. Onze zoon willen wij wel kennis laten maken met vlees en de vegetarische keuken. Aan hem later de keuze wat hij graag wil.

    Nu eten wij wel regelmatig vegetarisch. Ik gebruik hierbij ook vleesvervangers (gehakt, kipstukjes e.d.). Klopt het dat ik dit beter niet aan mijn zoontje kan geven omdat dit te zout is?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Je kunt het zelf bekijken.
    Vaak is het wel te zout idd.

    Als je bij de voedingswaardetabel kijkt, kun je zien hoeveel zout erin zit.
    Alles onder de 0,3 gram per 100 gram wordt gezien als weinig.
    Boven de 1,5 gram is veel.

    Daarbij mag een kind tot een jaar 1 gram zout per dag hebben. (0,4 gram natrium).
    Een snee brood bevat ongeveer 0,4 gram zout. Dus als je bijv al twee sneetjes brood geeft zit je al bijna aan de max van een dag.
    Vanaf 1 jaar mogen ze 3 gram zout per dag hebben, dan heb je al iets meer speling.

    Je zou ook zelf wat kunnen gaan maken, linzenburgers bijvoorbeeld zijn goede vleesvervangers. En goed zelf te maken
     
  3. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Oeps... Dan zijn we daar vandaag ruim overheen gegaan met de vega-spekjes
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Kan gebeuren, volgende keer iets beter opletten.

    Je kunt bijvoorbeeld ook een dagje geen brood geven als je savonds een vleesvervanger wilt geven. Dan heb je iets meer speling.
    Al zou ik ook eens kijken wat er nog meer in die vleesvervangers zit en of je dat wilt geven.
    Ik weet niet of er veel toevoegingen in zitten maar het zal me niks verbazen als er ook suikers aan toegevoegd worden.
     

Deel Deze Pagina