Ervaringen Safe T Sleep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissV, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Ons zoontje heeft een voorkeurshouding (rechts). Nu is z'n achterhoofdje al behoorlijk plat geworden.
    De kinderfysio heeft ons wat tips gegeven.
    Ze adviseerde ons ook de Safe T Sleep, met name om hem op z'n linkerzij te laten liggen. Als ik hem nu (overdag) op z'n zij leg, draait hij ondanks de handdoek in z'n rug alsnog op z'n rug en hij rommelt net zolang tot z'n hoofd weer naar rechts gedraaid ligt.
    Heeft iemand ervaring met de Safe T Sleep en dan dus met het op de zij leggen. Blijft je kindje dan ook echt op die zij liggen? Valt hij/zij wel in slaap, ondanks dat hij/zij liever op de rug ligt?
     
  2. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Niemand?

    Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Babysleep?
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ja hoor wij hebben het vanaf het begin gebruikt en wij vonden het ideaal.
    Hij lag er lekker in en viel gewoon op zijn zij in slaap. Na elke fles/verschoning legde we hem anders neer link-zij/rug/recht-zij.
    Hij draaide absoluut niet terug of door (vanwege ook het blokje voor de buik).
    Ze mogen erin tot 6 maanden maar met 5 maanden was Kylian zo sterk geworden dat hij zich eruit worstelde en dan kon gaan liggen zoals hij dat wilde (op zijn linkerzij :) ) maar toen was hij al zo bewegelijk dat er geen risico's meer waren mbt zijn hoofdje

    groetjes anita
     
  4. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben dan wel geen ervaring met op de zij slapen maar wel met de safe t sleep...
    ik zou de "normale"maat nemen ddar ligt Teun nu ook in en hij slaapt prima wij hebben hem genomen ivm dat hij telkens naaar zij buik ging en n iet meer terug kwam...
    wij hebben dan niet meer de lap tussen zijn beentjes omdat meneer in een slaapzak ligt....

    maar kijk anders ff op de site www.safetsleep.nl
    en stuur anders ff een pb-je met je mailadres kan ik je de gebruksaanwijzing ff mailen kan je die lezen

    Oja of ff vragen aan Deb, waarom zij hem had aangeschaft...ff via zoekfunctie naar safe t sleep.....er was al een topic van

    groet janet
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Die hebben wij dus niet, wij hebben zo'n ding dat bestaat uit 2 driehoekige kussens. de grote voor in de rug en de kleine voor de buik.
    Tussen die kussens leg je je baby op de zij zodat het niet terug kan draaien.

    Ik heb het gekocht bij het Babyhuys en het koste me € 16,-

    Wat jullie bedoelen is een wrap en ik heb de wedges :) :)

    Ik had het al voor de bevalling aangeschaft, maar aangezien jij het nog aan moet schaffen zou ik voor een wrap gaan, dan lig je straks als je kleine zich al wel op de buik kan draaien maar nog niet terug een stuk rustiger (geloof mij maar :) :) ben er 2 maanden lang 3 keer per nacht uit geweest omdat meneertje begon te huilen omdat hij weer op zijn rug wilde liggen).

    Groetjes Anita
     
  6. Bab28

    Bab28 Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

    ons zoontje slaapt al sinds hij 4 weken is in een zijligkussen (weet het merk even niet meer..) Dit bevalt echt heel erg goed. Als hij wil draait hij wel naar zijn rug maar ik draai hem dan weer op zijn zij. Hij heeft door een verkeerde houding in de baarmoeder een verkorte/verdikte nekspier en daardoor voorkeurshouding. Gelukkig blijft hij een mooi rond schedeltje houden omdat we ons zo intensief bezig houden met de belasting van zijn schedel. Kregen een compliment van de kinderarts hoe mooi rond zijn bolletje is. Het helpt dus echt!
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yep hier ook ervaring met de safe t sleep.. Ook n afgeplat hoofdje links achter op. Vandaar dat wij Justin elke keer op rechts leggen.. Maar idd of je nu een handdoek er achter gebruikt of niet.. De band tussen zn benen schuin legt.. T helpt geen zier want na ff draaien, ligt ie weer op zn ruggetje.. T apie. Hier ook nog niks op gevonden. Soms ligt ie wel de hele avond op rechts..
     
  8. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ja hier ook ervaring!
    valentijn heeft lichte voorkeurshouding naar lins en nu heb ik z'on kussen met die driehoekjes geleend en toen ik hem er voor het eerst in legde was het flink huilen geblazen maar na een paar keer gedaan te hebben was het wel te doen
    maar ook valentijn is erg druk en draait zoch dan weer naar rechts , zodra hij slaapt leg ik hem op de goede zij erin en rolt dan niet meer terug! ik gebruik hem alleen overdag en s'nachts mag hij van mij liggen zoals hij wil, en het resultaat was eigenlijk met een week al heel goed te zien :)
     
  9. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Ik heb via marktplaats een Safe T sleep gekocht en hem er vanavond voor het eerst in gelegd. Net keek ik even en hij lag gewoon weer op z'n rug met z'n hoofd naar rechts. Misschien moet ik de band tussen z'n beentjes strakker doen? Zou dat dan niet gaan afknellen?

    Ook heb ik via Marktplaats een baby sleep gekocht. Die krijg ik morgen of maandag. Ik denk dat ik die vooral overdag ga gebruiken.

    Patrouschka, hebben jullie er al iets anders op gevonden?
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee niks anders op gevonden maar wij leggen m gewoon weer vòòr wij slapen gaan, op zn rechterzij.. soms ligt ie dit nog steeds hoor, maar ik denk voor 50% s morgens als ik zn kamertje binnen kom dat ie op zn rug is gedraait en ook ik trok alles goed aan, ook de band tussen zijn benen.. :(
     
  11. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    mss extra een klein kussentje in zijn rug leggen?
     
  12. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hij heeft al een opgerolde handdoek tegen zijn rug aan liggen. Ik zag dat zijn onderlijfje nog wel op de zijkant ligt, maar z'n schoudertjes en hoofd liggen weer recht en z'n hoofd zelfs weer een beetje naar rechts gedraaid. Dit lijkt me toch ook niet echt goed voor z'n ruggetje.

    Nou ja, we proberen het nog maar even vol te houden. Wie weet blijft hij over een tijdje toch nog op z'n linkerzij liggen.
     
  13. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb je ook zijn schoudertjes volgens de gerbuiksaanwijzing liggen?
     
  14. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben ook de SafeT-Sleep en Cas slaapt gewoon op zijn rug.
    Als we hem op zijn linker zij leggen rolt hij toch weer terug op zijn rug als hij dat wil, maar soms blijft hij ook liggen.
    Hij heeft ook een voorkeurshouding naar rechts en hij krijgt daarvoor fysiotherapie.
    Het gaat er vooral om dat alles links interessant is (in de box, in bed, tijdens het verschonen).
    Wij doen overdag oefeningen met hem door met hem te spelen aan de linkerkant en we merken verschil.
    Hij rolt nu heel makkelijk naar links en blijft zo liggen om te spelen, hij kan zelfs al heel makkelijk linksom rollen sinds 3 weken.
    Dus als je de voorkeurshouding wil aanpakken helpt het meer om oefeningen te doen ipv alleen de SafeT-sleep te gebruiken.
    Verder zijn wij erg tevreden met de SafeT-sleep omdat je weet dat je kleintje veilig in bed ligt.
    Succes!
     
  15. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Wij hebben pas 1 keer de fysio aan huis gehad. Ze komt over 2 weken weer. Aanstaande donderdag ga ik met hem naar de osteopaat om te kijken of hij een blokkade in z'n nek heeft.

    Verder doen we ook alles links: spelen, verschonen, flesje. Flesje ook recht voor me op schoot, zodat ik met m'n benen z'n hoofd kan sturen. Als ik hem in de box leg, dan ook op z'n linkerzij en speeltjes aan die kant. Hij kan best lang zo blijven liggen als hij wakker is. Alleen als hij echt diep in slaap is, gaat hij net zo lang wurmen tot hij weer op z'n rug ligt, met z'n hoofd naar rechts.

    Ook oefen ik 3 a 4 keer per dag met hem op z'n buik, zodat z'n nekspieren sterk worden.

    Janette: z'n onderste schoudertje moet iets naar voren liggen, toch?
     
  16. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja dat staat in de gebruiksaanwijzing
    heb je de gebruiksaanwijzing niet? stuur anders een pb-tje met je mailadres zend ik hem ff
     
  17. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    De gebruiksaanwijzing heb ik wel hoor!
    Bedankt voor het aanbod, Janette.

    Heb net weer even bij hem gekeken en hij ligt half op z'n rug, met z'n hoofd iets meer naar links, dus zal het toch goed gaan nu?
     
  18. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    afwachten
    suc6
     
  19. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ligt ie dan wel vaak op zn rug maar grotendeels ook op zn linkerkantje met zn hoofdje. Dán draai ik m ook niet terug hoor.. Maar eigenlijk om op zn zij te slapen is dit ding niet vind ik..
     
  20. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn ervaringen met safeTsleep zie hier

    [​IMG]

    hij stond gewoon met matras en al recht :)
    maar als je kleintje nog klein is dan is het wel super handig denk ik.
     

Deel Deze Pagina