Vliezen gebroken 31 weken zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door SkyA, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    ik ben deze nacht wakker geworden en voelde opeens een plasje lopen, naar het ziekenhuis gegaan en idd mijn water is gebroken..
    ik ben morgen 31 weken zwanger.. ben een beetje op zoek naar ervaringen? Ik lees op het internet dat je binnen de 72u moet bevallen.. Maar soms lees ik ook dat het nog wel een aantal weken kan worden gerekt.
    Ik heb momenteel geen harde buiken of weeën! Hopelijk blijven die nog wat uit. Baby ligt ook in stuit, dus dat wordt dan een keizersnede.

    2 weken geleden lag ik ook al in het ziekenhuis door plots bloedverlies...

    Ik hoop dat ons meisje nog 3 weken blijft zitten, dan kan ik in het ziekenhuis hier bevallen. Anders moet ik naar een uz.
     
  2. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik stuur je een pb
     
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Jeetje schrikken zeg. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan met 34.5. Ik werd wakker met een natte onderbroek. Ziekenhuis en mocht meteen blijven. Kleine is met 35 rond geboren.

    Tegen mij zeiden ze dat ik in het ziekenhuis moest blijven totdat de kleine er was ivm infectiegevaar. Kwam hij niet zelf voor 37 weken dan werd hij gehaald met 37 weken. Maar ja hij kwam al 2 dagen later.

    Jij bent wel een stuk vroeger dus weet dan niet wat het protocol is. Je zit sowieso met infectiegevaar. Hopelijk blijft de kleine nog zitten!
     
  4. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid wat schrikken, het zou mij niet verbazen als je sowieso uit voorzorg overgeplaatst wordt naar een ander ziekenhuis. Dan ben je vast daar, mocht de bevalling toch doorzetten en dan kunnen ze je kindje goed opvangen.
     
    SkyA vindt dit leuk.
  5. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat schrikken.

    Weet je inmiddels al meer?
    Geen ervaring verder maar wil je succes en sterkte wensen met deze toch wel spannende tijd!
     
    SkyA vindt dit leuk.
  6. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Dat is schrikken zeg!

    Weetje al meer?
    Hier wel ervaring met gebroken vliezen 36+6 Maar niet met jou termijn!

    Heel veel sterkte gewenst!
     
    SkyA vindt dit leuk.
  7. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Geen ervaring, maar wat een schrik! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.
     
    SkyA vindt dit leuk.
  8. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    @SkyA hoe gaat het?
    Bij mij braken de vliezen met 36 weken. 48 uur later is mijn jongste geboren. Moest wel blijven inderdaad. Hoop dat alles goed met jou en de baby gaat.
     
    SkyA vindt dit leuk.
  9. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Jeetje wat spannend. Ben bijna net zo ver als jou en lijkt me enorm schrikken. Benieuwd hoe het met jullie gaat!
     
    SkyA vindt dit leuk.
  10. louan

    louan Niet meer actief

    Ben ook benieuwd!!!
     
  11. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Hallo iedereen! Bedankt voor de reacties!
    Moet inderdaad blijven tot de baby komt... Ik kreeg zaterdagavond ook harde buiken, dit was te zien op de monitor want had hier zelf niets van gemerkt, dus hebben ze mijn voor de zekerheid overgebracht naar een uz. Daar ben ik nu dus. Nog in het ander ziekenhuis waren mijn ontstekingswaarden wat omhoog gegaan, dus krijg ook antibiotica nu.
    Gisteren is de kinderarts langsgeweest om uitleg te geven over prematuurtjes en zijn we een kijkje gaan nemen op de neonatologie. Dat was wel geruststellend, dat we al eens konden zien wat we kunnen verwachten.
    Sinds gisterenavond terug harde buiken en nu nog steeds wat, maar het is nog niet regelmatig of doet geen pijn.
    Toen ik begin juli in het ziekenhuis lag had ik ook al longrijping gekregen. Als ik nu weeën begin te krijgen gaan ze mij die nog een keer geven en dan geven ze nog weeënremmers.

    Het kan dus zijn dat ik hier nog een aantal weken lig of dat de baby vandaag of morgen komt.. het is niet te voorspellen.. afwachten dus. Ik hou jullie hier zeker op de hooge!
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  12. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    @SkyA ik heb geen ervaring maar ik wil je heel veel sterkte wensen ik duim dat de kleine nog ff blijft zitten.
     
    SkyA vindt dit leuk.
  13. louan

    louan Niet meer actief

    @SkyA wat een spannende tijd! Je bent in ieder geval in goede handen mocht de baby toch komen. Het is even omschakelen want dit verwacht je natuurlijk niet. Hopelijk blijft de baby nog een paar weekjes binnen.
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Fijn dat je overgebracht bent. Misschien wat verder van huis, maar wel gelijk de juiste zorg voor jullie dochter. Hopelijk zakken de harde buiken wat af en blijft ze nog even zitten. Voorlopig nog heel spannend voor jullie.
     
  15. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Dankjewel iedereen! Het is inderdaad wat schrikken maar we zien wel..

    Baarmoederhals was wel al iets korter geworden door de harde buiken, 2,6cm wel nog!
     
  16. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Jeetje wat een spanning. Gelukkig zijn jullie in goede handen. Ik duim voor jullie dat ze nog even kan blijven zitten. ❤️
     
  17. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @SkyA wat schrikken joh!
    Gelukkig ben je nu al in het goede ziekenhuis!

    Sterkte met afwachten. Hoop dat jullie meisje nog even blijft zitten!
     
  18. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Fijn dat je nu in een veilig ziekenhuis bent mocht ze toch snel komen!!

    Ik hoop dat ze toch nog even lekker bij jou mag zitten:)
     
  19. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Net een echo gehad. Nu werd de baby op eens maar 1,4kg geschat, terwijl ze zaterdagavond na een echo 1,7kg zeiden.. De gyn zei dat ik er niet van wakker moest liggen en volgende week we wel weer verder kijken op een nieuwe echo...
    Hopelijk blijft ze toch groeien in mijn buik.. Want 2 weken geleden werd ze ook op 1,4kg geschat...
    Het vruchtwater was ook bijna op, maar de gyn zei dat dit geen kwaad kon. De baby ligt nog steeds in stuit, met haar ruggetje helemaal laag vanonder. Het wordt dus sws een keizersnede..
     
  20. louan

    louan Niet meer actief

    Jeetje. Is er al een plan? Moet je blijven tot 37 weken? Tenzij ze niet goed groeit dan halen ze haar zeker eerder?

    Elke dag is wel weer een dag extra.
     

Deel Deze Pagina