Hoe zijn jullie vliezen gebroken.

Discussie in 'De bevalling' gestart door babydreame, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

    babydreame Actief lid

    9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik ben vorge week bij de vk geweest en de kleine meid ligt nog niet ingedaald dus ze kan nog lekker schuiven, nu vertelde ze mijn dat waneer de vliezen breken ik gelijk moet gaan liggen, ze zei ook dan 10% van de vrouwen dat voor komt.
    maar beetje eng wel hoor wand stel je voor dat jij 1 van die 10% zal zijn en je staat in de winkel hoe kan je dan gaan liggen.

    Hoe weetje dat je vliezen gebroken zijn?
    Is het iemand wel eens overkomen in de winkel?
    of tijdens de sex wand daar ben ik ook wel bang voor dat dat gebeurt.

    hoop dat het een beetje duidelijk is. sorry voor mijn schrijf fouten. :cry:
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je vliezen die breken merk je wel, dan begin je water te lekken wat niet meer ophoudt, en in een winkel, sja, gewoon op de grond gaan liggen! Kan jou het schelen, laat dan andere mensen maar 112 bellen.
     
  3. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Bij mij zijn twee keer de vliezen gebroken.
    De eerste keer 's nachts toen ik de trap naar beneden liep om te plassen.
    Denk dat het niet veel meer was dan een kopje vol.

    De tweede keer in bed, ik dacht dat de baby schopte, ik voelde een harde pok, dus hup benen stevig tegen elkaar en uit bed gerold.
    Ook deze keer was het niet meer dan een kopje vol.
    Het gekke was dat een paar uur later ik nog een harde pok voelde en toen kwam er dus wel een echte stortvloed.

    Van mijn gyn hoefde ik trouwens niet plat, hij zei dat dat achterhaald was (mits je kind gewoon met zn koppie naar beneden ligt)
     
  4. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    de vliezen zijn spontaan gebroken in het ziekenhuis bed. Harde plop en plons water toen ik overeind kwam...

    Enne, het heeft idd te maken of je kindje is ingedaald en vast ligt, dan hoef je niet te gaan liggen, en als dit niet het geval is, dan wel plat liggen (heeft met de navestreng te maken..)
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Zelfs als je kindje nog niet is ingedaald hoef je niet bij de Appie op de vloer te gaan liggen als je vliezen breken! Je moet geen uren blijven rondlopen, maar je kunt nog gewoon naar huis gaan en daar rustig gaan liggen (en dan wel ff de vk bellen zodat zij kan controleren of het allemaal goed gaat). Zo heeft m'n vk het tenminste verteld op de bevallingscursus.
    Voor de zekerheid had ik de laatste weken een vuilniszak op m'n autostoel liggen. En zat ik op de bank op een kussensloop met daarin een matje uit het kraampakket.

    Bij mij zijn de vliezen overigens niet spontaan gebroken, dat heeft de vk gedaan toen ik al ruim een half uur aan het persen was...
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik mocht van mijn VK ook nog naar huis, als de vliezen in de super zouden breken. Maar dan wel thuis gelijk plat en bellen, zodat ze even langs kunnen komen in te checken..
    Uiteindelijk was de kleine donderdagochtend nog niet ingedaald, en vrijdag ochtend 7 uur braken de vliezen toen de weeen al goed op gang waren, dus dat was geen probleem.
     
  7. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij braken ze spontaan,lag in bed ,was rond 2 uur snachts
     
  8. babydreame

    babydreame Actief lid

    9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Maar je mag toch niet al te lang door blijven lopen of liggen kans infectie gevaar, En wat als de wee,en niet op gang komen.
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn vliezen zijn doorgeprikt tijdens de bevalling door de verloskundige, toen ik zo'n 5 cm ontsluiting had.

    Mijn kindje was op het laatst ook nog niet ingedaald en mijn vk zei dat als de vliezen zouden breken ik dan rustig naar huis kon gaan en daarvandaan dan bellen...
    Wat vreemd dat er toch zoveel verschillende adviezen gegeven worden :(
     
  10. babydreame

    babydreame Actief lid

    9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ja dat vind ik ook erg raar hoor, Ik heb gelukkig het winkel centrum hier achter mijn huisje, dus als mijn vliezen breken ren ik toch echt naar huis. als het is de stad zou gebeuren Tja dan word het een andere zaak dan moet je wel. maar ga niet zover meer van huis op zaterdag soms. Ik ben ook geen thuis blijf type hoor. je word dan helemaal zo,n huis mus.
     
  11. Marleen83

    Marleen83 Actief lid

    17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    mijn vliezen zijn met 35 wk en 1dg spontaan 's nachts gebroken. Heb echt gevoeld dat ze 'sprongen'. Ging toen uit bed en zodra ik stond kwam er een hele plens water uit.
    In principe moet je binnen 72 uur bevallen zodra je vliezen gebroken zijn mits je verder bent dan 37 weken is mij verteld door de gyneacoloog.
    Ik kwam met mijn gebroken vliezen in het ziekenhuis en ging hier ook vanuit. Helaas werden we de volgende ochtend uit de droom geholpen... Ik kreeg volledige bedrust voorgeschreven, mocht alleen plassen en douchen. Als ik geen weeën zou krijgen moest ik in het ZH blijven tot de zwangerschapsduur van 37 weken met volledige bedrust. Als ik dan nog niet bevallen zou zijn, zou ik worden ingeleid.
    Maar mijn weeën hebben wel doorgezet... Met 35 wk en 2 dgn is onze zoon geboren! Hij moest wel in de couveuse en heeft in totaal 12 dagen in het ZH gelegen. Inmiddels is hij alweer 4 weken thuis en het gaat super goed!
     
  12. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    De vk heeft mijn vliezen gebroken want de persweeen wouden niet op gang komen en ik had 8 cm ontsluiting.
    Ik verloor eerst heel weinig vruchtwater want Aaliyah ag er met haar hoofdje voor. Terwijl zij geboren werd, kwam de rest.Alsnog het hele bed drijfnat.
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook het advies dat zolang je baby niet is ingedaald en je vliezen breken meteen naar huis en daar gaan liggen. Vooral niet meer naar de wc!

    Als je vliezen eenmaal zijn gebroken moet je in principe binnen 24 uur bevallen. Daarna ga je naar het ziekenhuis voor controles (je hebt een verhoogd risico op infectie met gebroken vliezen). Afhankelijk van het ziekenhuis kan je tot 72 uur afwachten (met de nodige controles, vooral CTG en temperaturen) voor ze met inleiden beginnen.
     
  14. JennyS

    JennyS VIP lid

    14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik heb dubieus gebroken vliezen. heel fijn maar niet heus haha
    Dit betekend dat ik mogelijk scheurtjes heb boven in en baby diep ingedaald en het er daarom niet steeds uitloopt. ben een paar keer wat verloren maar geen plassen, dus heb weinig bewijs en dat is heel vervelend.

    hoop dat het bij jou straks veel duidelijker zal zijn
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm mijn vk zei dat je inderdaad niet accuut plat op je rug in de super hoefde.. maar dat het wel heel verstandig was om je door een willekeurige omstander danwel taxi naar huis te laten brengen.

    en daarna inderdaad even de vk bellen om te checken.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    oveigens.. wij hadden hier een blaadje van de vk gekregen met wanneer je moest bellen en dat hing in de keuken op het prikbord

    erg handig.. kon je gewoon checken als er iets was :)

    uiteindelijk braken ze rond 3 uur snachts terwijl ik lag te slapen :)
    en tegen de tijd job op internet had opgezocht hoe lang het dan zou duren voor de weeen begonnen.. waren ze al begonnen :)

    sochtends om 6 uur de vk gebeld.. en die stond kwartiertje later op de stoep.
     
  17. jessica1

    jessica1 Niet meer actief

    even een vraagje hoor!
    moet je heel veel vruchtwater verliezen want ik heb eigenlijk al dagen last van vochtverlies en nu vanochtend was me ondergoed helemaal vochtig,
    betekend dit dat er kans is dat me vliezen zijn gebroken ?
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    het hoeft heel niet veel te zijn nee

    en het kan ook nog eens heel geleidelijk gaan :)

    als je twijfelt... vk bellen he :)

    (en als het niet groenig is.. is er sowieso niet echt wat engs aan de hand)

    kan ook gewoon urineverlies zijn omdat kindlief op je blaas hangt tho :)


    dus vandaar.. bij twijfel even bellen..
    (of even ruiken.. vruchtwater heeft een zoetiger geurtje wat je heel snel herkent als zijnde "geen urine" )
     
  19. jessica1

    jessica1 Niet meer actief

    ja dat is het juist, vind dat het al dagen zoetiger ruikt zeg maar,, want verlies eigenlijk constant wel vocht :$ had het ook afgelopen dinsdag tegen me vk gezegt en die zei dat ik het even in de gate moest houden, maar vanacht geen maandverbandje ingedaan en nou wordt ik wakker met een natte slip,,
    dan maar toch even vk bellen
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    spannend!


    ben wel benieuwd :)
     

Deel Deze Pagina