Ter nagedachtenis aan Floris en Maurits, 23 weken oud..

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door joliza, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joliza

    joliza Nieuw lid

    12 sep 2008
    1
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Ook ik was compleet in de wolken toen ik hoorde dat ik spontaan in verwachting was van een tweeling! Ik was wel heel erg misselijk in het begin maar alles ging super! Al voelde ik heel eerlijk diep van binnen dat er iets niet goed zat..

    Bij 16 weken bleek dat de placenta van een van de twee mannetjes erg laag lag, dat veroorzaakte een bloeding. Deze bloeding stopte helaas niet. Met 18,5 week werd ik opgenomen in het ziekenhuis. Met rust zou alles nog wel goedkomen. Helaas bleek bij de echo van 20 weken dat het bloed in de baarmoeder had geetst op het vruchtwaterzakje van Floris, daardoor was al het vruchtwater weg en lag hij droog... Met Maurits ging alles super.

    Maar toch mocht het allemaal niet zo zijn.

    Bij ruim 23 weken kreeg ik door de bloeding een heftige infectie in mijn baarmoeder die weeen veroorzaakten. Door de ontsteking kwam mijn leven ook in gevaar, dus moesten beide kindjes eruit. 60 uur later, waarbij ik tussen de geboorte van Floris en Maurits door ook nog een enorme bloeding kreeg, had ik geen levende kindjes meer en had zelf ook bijna het leven gelaten.....

    We zijn nu 3,5 maand verder. Vergeten zal ik onze zoontjes nooit, ik was /ben zo'n vreselijk trotse moeder, toen ik mijn twee dode zoontjes in mijn armen had.

    Maar heb het verlies, hoe moeilijk ook , wel kunnen accepteren. Het is nu even moeilijk omdat ik nu rond mijn uitgerekende datum ben, maar straks ligt dat ook achter ons en mag en kan ik weer voorzichtig denken aan opnieuw zwanger worden. De artsen hebben mij wel geadviseerd om ongeveer een half jaar te wachten omdat het vreselijk zwaar voor mijn lichaam was. Ik weet niet of ik zo lang kan wachten, maar hou me vast aan de gedachte dat de natuur heel veel bepaald...

    Ze zeggen wel: If it doesn't kill you, it makes you stronger. Aan deze tegeltjes wijsheid heb ik heel veel gehad. En voor iedereen die ook ooit een of meerdere kindjes heeft verloren, weet dat het een van de ergste dingen is die een mens kan meemaken. Maar ook deze pijn krijgt een plaatsje, hoe somber en verdrietig je ook soms bent.

    Groetjes Joliza
     
  2. bug

    bug Lid

    29 aug 2008
    8
    0
    0
    spw-er
    Randstad
    Wens je heel veel sterkte Joliza!
    Weet eigenlijk niets meer te zeggen! Wordt er stil van..
    Groetjes Carolien
     
  3. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Weer tweeling engeltjes :cry: wat veel de laatste tijd.

    Heel veel sterkte met het verlies van je mannen.
     
  4. Laurence85

    5 sep 2008
    86
    0
    0
    Halle
    Hey Joliza,
    veel sterkte met het verlies van je twee jongetjes.
    Dikke knuffel
     
  5. napje

    napje Actief lid

    14 jan 2008
    194
    0
    0
    Lieve Joliza,

    Je bent een ongelofelijke sterke vrouw. Jouw 2 kleine jongetjes zijn vast heel erg trots op hun mama.

    Een hele dikke kus
     
  6. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wil je heel veel sterkte en kracht wensen om dit verlies te dragen!
     
  7. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Mn hart gaat uit naar jou en je 2 zoontjes.

    x
     
  8. Renate

    Renate Lid

    20 jun 2005
    23
    0
    0
    Groepsleidster KDV en beveiliging
    Hoofddorp
    Heel veel sterkte met het vreselijke verlies van je mannetjes

    Liefs Renate
     
  9. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Tjee met tranen je verhaal zitten lezen.

    Heel veel sterkte nog met het verlies van juliie zoontjes. Hopelijk na dat halve jaar wens ik jullie hopelijk toch nog een hele mooie zwangerschap toe!
     
  10. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    veel sterkte...
     
  11. wendyk

    wendyk Lid

    8 jul 2008
    31
    0
    0
    Drogist
    Ergens in Noord-Holland
    Kippenvel loopt over mijn hele lijf!
    Heel veel sterkte met de verwerking van je mannetjes!
     
  12. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heftig hoor meis!
    Je komt heel sterk over,denk goed aan jezelf meissie..
    Ik wil jullie onwijs veel sterkte wensen met dit grote verlies... :cry:
     
  13. Hoi, ik heb met 20 weken en 2 dagen mijn dochtertje Nikkie* verloren. Wij hebben zelf de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken omdat tijdens de 20 weken echo bleek dat Nikkie* het "potter syndroom" had dit houdt onder andere in dat zij geen niertjes heeft .... mijn uitgerekende datum zou 5 oktober zijn van dit jaar ... ik zie er als een berg tegen op en zal blij zijn als deze datum voorbij is ... ik wens jou ook heel veel sterkte met het verlies van je twee mannetjes. 3 1/2 maand is nog zo kort geleden .... dus neem er alle tijd voor om het een plekje te geven .. en inderdaad je mannetje vergeet je nooit ...

    gr. Nicole
     

Deel Deze Pagina