vloeien met mirena?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toosje76, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toosje76

    toosje76 Lid

    14 mrt 2007
    9
    0
    0
    huismama
    wageningen
    Het is nu een kleine 9 maanden geleden dat ik ben bevallen van onze kern gezonde dochter.
    Na drie maanden heb ik de mirena laten plaatsen, echter heb ik mijn twijfels hierover.

    Ik heb regelmatig last van kleine tussenbloedingen. Niet heel veel bloedverlies, maar wel (te) vaak en erg onregelmatig.
    Ik verlies tijdens deze bloedingen propjes, slijmerige bloedresten e.d., zowel helder rood tot donker rood en zelfs bruin.

    Natuurlijk ben ik bij de huisarts hierover geweest, maar de spiraal zou gewoon goed zitten. Het hoorde er gewoon bij volgens haar en zou vanzelf minder worden.

    Het geeft me toch wel een onrustig gevoel, daar ik vanmorgen weer beige - bruinige afscheiding had. Het is een dikke slijmerige substantie, die me meer doet denken aan resttanten van de miskraam die ik ooit heb gehad.

    Wat is dat dan toch, toch soort van menstruatie bloed, of is destijds de baarmoeder niet schoon achter gebleven na de bevalling? Of een vruchtje dat zich niet heeft kunnen innestelen door de mirena?
    Ik kan me best voorstellen dat oud bloed donkerder van kleur is, maar horen daar dan ook stolsels, propjes en kwakjes bij?

    Ik heb wel veel last gehad van buikpijn, beetje menstruatie pijnen, maar dat is aardig afgenomen en komt niet zo veel meer voor.

    Ik kan wel weer naar de huisarts gaan, maar ben toch bang dat ze zegt dat het niks bijzonders is.

    Hebben jullie een advies voor mij? Of hebben jullie een idee wat dit toch kan zijn.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.599
    0
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Toosje,

    helaas komt bloedverlies bij mirena geregeld voor. Het is heel vervelend en voor vrouwen die dit hebben vaak een reden om hem te laten verwijderen en over te stappen op andere anticonceptie. Het komt niet doordat de spiraal niet goed zit, maar gebeurt gewoon bij sommige vrouwen. Mirena zegt zelf dat je het ene half jaar aan mag kijken (als je dat tenminste vol kunt houden) als het dan niet over is moet je hem gewoon laten verwijderen. Maar als je het nu al onprettig vindt is dat ook een reden om hem weg te laten halen en iets anders te kiezen.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina