flink overgewicht en zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laatje, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb vorig jaar een maagbandje gekregen en ben hiermee al 20 kilo afgevallen. Nu ben ik zwanger maar nog steeds ver boven normaal gewicht (108 kg/ 107 cm). Ik zie overal prachtige foto's van hele mooie dikke buiken. Maar alleen maar van de 'slankere' dames. Ik ben zo benieuwd hoe mijn buik gaat groeien. Heb nu al een flinke buik, maar dan van overgewicht. En op welke 'tegenslagen' qua complicaties / ongemakken kan ik tegen komen. Zijn hier 'zwaardere' moeders die mij hier iets over kunnen vertellen? Ik zie er zo tegen op allemaal...
     
  2. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi hoi, hier ook een volle mama ;)
    ik weeg ook een hele hoop kilo's en wou net gaan letten op mijn eetgewoontes en lijnen, tot ik zwanger raakte....jammer maar ach ja dan komt het wel na de bevalling...kijk maar in mijn album en dan zie je mijn buikje best wel goed...het ligt niet aan of je dik ben of dun, dat ligt gewoon in je genen.....ik ken iemand die is zo slank als een den, en die is nu 20 weken zwanger en maar een hele kleine buik... dus dat komt wel goed ;)

    en toch heel goed van je dat je al die 20 kilo's kwijt ben..petje af!
    want een maagbandje is ook niks ;)
    meid geniet ervan...en maak je niet druk ;)
     
  3. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Hoi laatje,
    Ik heb ook overgewicht en ben inmiddels zwanger van onze derde beeb.
    Bij de oudste woog ik zo'n 94kg , bij de tweede 104kg en nu begon ik met 125kg..inmiddels ben ik wat kilo's kwijt en weeg ik 118kg.
    wat ik kan zeggen over zwaar zijn en zwanger is dat ik er nooit geen problemen aan heb ondervonden.
    Ze hielden wat meer de bloeddruk in de gaten maar meer ook niet.
    Bij alle zwangerschappen vlogen de kilo's de eerste maanden eraf en met eind resultaat dat ik na mijn bevallin altijd minder woog dan in het begin :)
    Wat nou niet echt vervelend is te noemen , al zeg ik het zelf.

    Wil wel even zeggen dat ik het heel knap vind dat je alzoveel kwijt en en wat voor effect een maagbandje heeft tijdens de zwangerschap weet ik niet, maar ik neem aan dat dat verder niks zal uitmaken.
    Ook mijn buik is al flink gegroeid , maar dat heeft te maken dat mijn baarmoeder al 2 keer eerder is "uitgerekt",.( zie album fot van de bruiloft en 10 wkn foto))
    Bij de eerst had ik ook wel snel een buik hoor maar wel wat anders, echt helemaal strak zal hij nooit worden want die reserve vetjes moeten toch ook ergens blijven ;)

    Ik zou zeggen zet alle zorgen lekker van je af en geniet vooral van je zwangerschap, dat je overgewicht heb hoeft echt geen kopzorgen te geven.
    Je beeb heeft juist wat extra bescherming omzich heen, meer mama ;)

    Geniet er van!
     
  4. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Dank jullie wel... doet me toch weer goed zulke lieve berichtjes terug te lezen..
     
  5. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik heb ook wat extra bagage! ;) Ben nu bijna 21 weken zwanger zn heb al een serieuse zwangerschapsbuik op! Geen problemen met de zwangerschap door het overgewicht wel zwangerschapskwaaltjes. Rugpijn bijv.
    Gewoon lekker genieten van je zwangerschap!
    Dat is veel belangrijker voor je kindje, je kindje weet als jij je gelukkig voelt en zal zich ook gelukkig voelen. Dus vergeet je gewicht en GENIET GENIET GENIET!
     
  6. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ja daahaag! Jij hebt gewoon een mooi zwanger buikje. Ik wou dat ik er zo uit zag.
    Ook ik heb veel te veel kilo's en ben benieuwd hoe dat gaat. Ik denk dat de bevalling wel iets zwaarder wordt. En waarschijnlijk ga je de zwangerschap pas later 'zien'. :(
     
  7. makje

    makje Lid

    15 jul 2006
    50
    0
    0
    Mijn verloskundige zei laatst wel dat je, als je wat zwaarder bent (boven de 95 kg) je niet boven mag bevallen en dus moet zorgen (met een thuisbevalling) dat er op de begane grond een bed staat. Dit is voor het geval je met de ambulance weg moet, dan kunnen ze je niet met de brancard de trap af krijgen. Had er nog nooit iemand over gehoord, jullie wel?

    Groetjes
     
  8. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ook ik ben te zwaar , als het goed is ben ik begonnen met 92 kilo op 1.74 maar ik woog altijd 80 dus dat kan ook nog ..inmiddels weeg ik 125 :oops:! maar kijk maar in me album je ziet duidelijk waar het van is ;)

    Oja en ik mag niet thuis bevallen want dat mag niet als je boven de 120 kilo weegt. Als je onder de 120 blijft maar boven de 100 moet je idd beneden bevallen en mag het niet boven.
     
  9. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik dacht dat je boven de 100 kg een medische indicatie voor het ziekenhuis had. Maar dat is dus 120.
    Ik wist ook niet dat je beneden moest bevallen...
    Weer wat geleerd! ;)
     
  10. femail32

    femail32 Lid

    24 jun 2006
    84
    0
    0
    dat van die niet thuis mogen bevallen als je zwaarder bent dan 120 is niet waar hoor. Ik weeg 130 kilo! en mag gewoon thuis bevallen, mits je bloedruk etc zoals bij iedereen niet te hoog wordt. Bij mij gaat alles prima, ook de suiker etc. en ben dus geen medische indicatie tot nu toe.

    dat van het beneden bevallen wist ik wel, maar dat moet je ook als je een moeilijk te berieken boven verdieping hebt. anders moet je er worden uitgetakeld. (dat lijkt me vreselijk) ivm arbo wetgeving.
     
  11. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Kan je niet gewoon zelf (op je billen) van de trap? :)
     
  12. nanny

    nanny Fanatiek lid

    24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi Laatje,

    Ook ik heb sinds vorig jaar een maagband, was meer dan 30 kilo kwijt nu weer iets minder. hihi. Ik ben nu 26 weken zwanger en je ziet het goed hoor. En wat mijn maagband betreft ik heb soms wel dat mijn eten wat moeilijker weg zakt. Vooral brood verder heb ik eigelijk nergens last van. Dus maak je niet te druk over de kilo's. En geniet lekker van je zwangerschap.

    Groetjes Nanny.
     
  13. Danoontje

    Danoontje Bekend lid

    4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hoi Laatje,

    Ook ik heb veel te veel kilo's. Toen ik zwanger raakte woog ik rond de 123 kg, ben er de eerste 4 maanden 15 afgevallen en daarna weer zo'n 4 kilo aangekomen.

    De zwangerschap verloopt tot nu toe prima alleen moet ik dus in t ziekenhuis bevallen want thuis mag niet vanwege me gewicht.

    groetjes Miranda
     
  14. CVW

    CVW Actief lid

    6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hé lotgenoten!

    Ook ik ben aan de zwaardere kant (102kg en 1,76mtr).
    Bij m'n vorige zwangerschap is er mij overigens niets verteld over het feit dat ik niet thuis boven mocht bevallen!
    Ben dus gewoon thuis in ons bed bevallen.

    Ik kwam overigens ook iedere zwangerschap lichter eruit dan dat ik erin ging; m'n man zei weleens gekscherend van we doen er gewoon een heel elftal en dan zit je vanzelf weer op je gewicht van toen je 16 was.
    Ja, het word je maar gezegd!

    Verder is het bij mij ook nog eens zo dat ik altijd naar binnen draag en voor velen amper te zien is of ik wel/niet zwanger ben en soms is dit wel jammer.

    Hoop dat deze zwangerschap positief verloopt en ga daarna weer aan de slag om af te vallen. Was hiervoor al 12 kilo afgevallen en zat heel lang op de 95 kilo (1,5jaar wel over gedaan), en zweerde nooit meer boven de 100 uit te komen. Maar na de vakantie is het helaas weer iets gestegen en door een MK in september kon het me weinig meer schelen. Blijf nu wel opletten, maar vind het verschrikkelijk om die weegschaal weer omhoog te zien gaan ook al weet ik dat het straks voor een goed doel is.

    Leg me op zich wel neer bij het feit dat ik waarschijnlijk toch eeuwig zal moeten lijnen en sporten om op gewicht te kunnen blijven.

    Vaak zegt men dat je verminderd vruchtbaar bent als je overgewicht hebt; denk zelf dat dit wel meevalt; volgens mij roept de gezondheidszorg al vrij snel dat iets ligt aan je gewicht; ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad maarja ik spreek nu dus alleen voor mezelf. Er zijn natuurlijk altijd meer risico's als je wat dikker bent zoals hoge bloeddruk en evt. operaties/keizernee.

    Verder vroeg ik me af, nu ik sommige verhalen lees, dat je zo'n maagband dus gewoon kunt laten zitten tijdens je zwangerschap?
     
  15. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    femail32 dat van die 120 is wel waar want de gyn heeft me zelf verteld dat ik nu op medisch indicatie in het ziekenhuis moet bevallen :( en zo ook de verloskundige..want laats had ik weeën en zaten de ziekenhuizen vol en ze zei dat ik dan waarscheinlijk uit zou moeten wijken naar een ander ziekenhuis want mocht absoluut niet thuis wegens gewicht.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Larrie koek !
    Dit had ik ook gehoord toen ik zwanger was (ja ik heb ook overgewicht) en heb het dus aan het ambulance personeel zelf nagevraagd.
    Die zeiden dus dat het inderdaad zo in de regels staat (omdat ze niet boven een bepaald gewicht mogen beuren) maar dat het in de praktijk er echt heel anders aan toe gaat.
    Want volgen ze de regels op dan zou dat dus betekenen dat ze nooit iemand met overgewicht mogen helpen.
    Krijg je dus een ongeluk, lig je op straat met gebroken benen en dan zegt het ambu personeel, sorry mw maar volgens de arbo mogen wij u niet beuren!
    En het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een trap dat je hebt, zit er een draaiing in dan is het zo wie zo moeilijker naar beneden komen met een brancard.

    Groetjes anita

    ps voor foto's van buiken kijk maar even in mijn album daar staat er 1 waar ik 41 weken zwanger ben (giga dus en ik ben met 43 weken bevallen kun je nagaan hoe ik er toen uit zag)
     
  17. harriette

    harriette Actief lid

    18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hoi Allemaal,


    Nou ik was laatst voor de intake bij de verloskundige, en nu weeg ik 122.7.
    Ik ben 1.78 lang, en alleen mijn BMI doet er eigenlijk toe.
    Als die boven de 40 komt, dan moet ik naar de gynecoloog(dat moet schijnbaar altijd dan) en verder als alles gewoon eronder was dan mocht ik bij de verloskundige blijven.
    Verder vertelde ze me wel dat mijn eerste echo waarschijnlijk een vaginale zou zijn, omdat ze het bij iets gezettere vrouwen gewoon moeilijker konden zien etc.
    was dat bij jullie ook allemaal.

    En ik zou inderdaad als ik thuis zou bevallen zowiezo ook beneden zijn bevallen, omdat wij ook een draai trap hebben en ik daar nooit met eenbrancard indien nodig door zou kunnen.
    Maar dat zou ik meer uit voorzorg doen dan uit raad.

    Toch even een vraagje offtopic
    Waar halen jullie je zwangerschapsmode?
    Ik heb nu maat 48-50(soms52) en ben dus op zoek naar een winkel, of via internet die iets verkoopt.
    Iemand ergens goede ervaringen mee

    Liefs
    Jetje
     
  18. Niet meer actief

    Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar het schijnt dat je bij Neckermann positiekleding kan kopen voor grotere maten. Nu heb ik zelf ook ongeveer jouw maten. Ik zat laatst bij der Prenatal te kijken voor kleding (alleen kijken), en daar viel me op dat de grootste maat broeken (mt 48) ook groot uitvallen, en ik denk dat ik daar wel in pas. Dus ik zou gewoon eens een keer snuffelen. En ik ga binnenkort ook voor een shirt kijken, mochten ze nou geen groten-maten-positie-shirts hebben naar mijn smaak, dan ga ik kijken voor simpel een grotere maat gewone kleding bij de Miss Etam. Nu scheelt het wel dat de Miss Etam positiekleding en Plus-collectie samen in 1 winkel zitten, en de kleinere maten in een aparte winkel. Dus ik hoef denk ik niet ver te zoeken. Succes. Als jij nog een leuk adres/site hebt waar ze betaalbare positiekleding hebben, dan hoor ik het graag van je!

    Liefs, Tantan
     
  19. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    hallo

    ook ik heb overgewicht. Ik weeg 79 en ben 1.59. Mijn huisarts heeft diverse malen gezegd dat ik moest afvallen. Het lukt gewoon niet!
    Toen ik zwanger was had ik helemaal niet zo'n hele grote buik. Ik was 38 wkn en iedereen dacht dat ik 30 wkn was ;) . Goed voor me echo natuurlijk :D.

    Mij is niets verteld over het niet thuisbevallen of beneden in huis.
    Ik weeg ook niet boven de 100kg dus wellicht was die info niet nodig.

    Je moet je niet druk maken, ga lekker genieten van je zwangerschap en onthou goed dat het heel snel gaat ;) .
     
  20. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik ben met het gewicht van 108 begonnen aan het begin van me zwangerschap ik zit nu op de 89 KG (veel ziek geweest)

    Ik heb net een foto van mijn buik neergezet.

    Het heeft wel lang geduurt voordat je echt zag dat ik zwanger was. maar ja nu kunnen ze het goed zien.

    Bij de promiss hebben ze heerlike broeken ze gaan tot xxL maar vallen heel erg ruim en zitten heerlijk.
     

Deel Deze Pagina