Vocht vasthouden en lage bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Desse, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hoi,

    Ik heb een dilemma: ik heb, zoals ongetwijfeld veel andere zwangeren, last van vocht vasthouden, zeker met dit weer, echt olifantpootjes haha, maar ook van een lage bloeddruk en met dit weer heb ik ook daar meer last van. Ik moet dan wel zoute dropjes blijven eten om me een beetje goed te voelen (zeker op mijn werkdagen kan ik die niet missen), maar dat komt het vocht vasthouden niet ten goede natuurlijk... voeten omhoog heeft geen effect en ik drink 2 a 2,5 liter water per dag.

    Iemand tips voor deze combinatie? Ik weet even niet wat handig is...
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Yup helaas bekend probleem, hier ook een lage bloeddruk en als ik niet op let (of teveel zout eet), dan zwel ik lekker op :rolleyes:
    Ik draag nu steunkousen om in ieder geval te zorgen dat het vocht niet enorm kan ophopen in m'n benen. Met dat warme weer alleen gruwelijk lelijk onder iets korts, dus ik draag ze alleen thuis. En ik moet zeggen dat dit tot nu toe gelukkig goed helpt.

    Verder idd veel water drinken, benen 's nachts omhoog en komkommer eten.

    Het schijnt trouwens dat het voor je bloeddruk niet uitmaakt of je zoete of zoute drop eet, wellicht dat je kan proberen of zoete drop ook werkt?
    Ik eet geen drop omdat mijn buik er niet goed tegen kan, dus ik durf niet te zeggen of dit ook echt verschil maakt.

    Oh en een goeie massage doet ook wonderen! Achter bij je knieën zitten je lymfeklieren, en die masseren helpt ook bij het afvoeren van vocht.

    En verder gewoon maar hopen dat het even een tijdje wat koeler blijft :)
     

Deel Deze Pagina