Voeding Baby 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Krakeling, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krakeling

    Krakeling Actief lid

    14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

    Sinds gister ben ik de borstvoeding aan het afbouwen. (Kolven doe ik ipv 2x nu 1x per dag een 140ml)
    Ze drinkt nu rond de 6 keer op een dag bij mij en als ik aan het werk ben 3x (1x ochtend , 2x avond) nu kolf ik bij lange na niet meer de hoeveelheid om haar tevreden te stellen dus mijn voorraad vriezermelk raakt ook op.

    Nu vraag ik me af of dit een gezond eetschema is en hoe ik het straks moet doen met flesvoeding:

    Ochtend: 06:00 BV
    08:30 halve boterham met beleg ( en korstjes)
    10:00 BV (110ml)
    12:00 halve boterham met beleg ( en korstjes)
    13:00 BV (110ml)
    15:00 Fruit
    17:00 200 gram groenten / aardappel /vleesvervanger
    18:30 BV
    21.30 BV

    Nu heb ik gister al de voeding van 18:30 aan moeten vullen met 100ml flesvoeding omdat ik niet genoeg had.
    om 21:30 kreeg ze 110ml vriezermelk die ze goed heeft opgedronken.

    Nu weet ik niet welk schema ik straks aan moet houden als ze volledige flesvoeding krijgt.
    Krijgt ze geen enorme honger als ze straks nog maar 3 drinkmomenten heeft?

    Alvsat bedankt!
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Nee hoor! Vaak is het zo dat wanneer je iets laat vallen je het ergens weer aanvult zeg maar. Dus bijvoorbeeld ipv 12.00 halve boterham en daarna 110ml, 1,5 boterham en 90ml ( ik noem maar wat en dat hoeft ook helemaal nu nog niet ) daarnaast vult flesvoeding veel meer. Waarom probeer je anders niet 120 flesvoeding te geven bij de halve boterham? Zodat je dir van 18.30 volledig bv kunt geven? Is dat wat?
     
  3. Krakeling

    Krakeling Actief lid

    14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het probleem is is dat de borstvoeding om 18:30 (misschien dat het vandaag beter is omdat ik pas om 11.30 gekolft heb) niet voldoende is tot 21:30. Ze ligt dan te huilen / bijten omdat er niets meer uit komt.
    So wie so heb ik nu de laatste voeding om 21:30 al laten vallen (vriezermelk ipv vers en als dit op is flesvoeding).
    Overmorgen laat ik de voeding tussen de middag vallen voor flesvoeding.

    Of is het slecht om de voeding van 18:30 te combineren (borstvoeding live en flesvoeding)?
     
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Nee hoor, maar dacht dan houd je het overzichtelijk voor jezelf en makkelijk met het overstappen. En als je het gekolfte dus om 18.30 erbij geeft ipv de flesvoeding in een flesje en om 13.00 dus een flesje kv?
    Aan de voeding van 21.30 heeft ze wel genoeg voor de nacht?
     
  5. Krakeling

    Krakeling Actief lid

    14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met de voeding van 21.30 slaapt ze door tm 06.00. Als dit flesvoeding wordt is dit waarschijnlijk langer.

    Dus vandaag om 18:30 aanvullen met vriezermelk en dan om 21:30 ook weer vriezermelk of toch flesvoeding?
     
  6. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik zou of in de middag flesvoeding doen of in de avond om te beginnen. Ik zou niet en/en doen.
    Ik zou het zo doen:

    13.00 flesvoeding
    18.30 live bv en aanvullen met vriezermelk/afgekolfde melk
    21.30 live bv

    Kijk eens hoe dit gaat :)
     

Deel Deze Pagina