voeding van te voren maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door renaatje86, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Warm hier het water gewoon op in de magnetron.
    Kind ligt in de box te huilen, maar is stil zodra hij de fles in zn mond krijgt.
    En ja, soms is net ook krijsen, maar dan heeft hij even pech. Zn voedsel komt eraan.

    Zou de melk niet uren ongekoeld bewaren. In de koelkast kan denk wel een paar uur.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  2. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Zo deden wij dat ook in de kinderopvang ;) Ongeveer 10 jaar geleden ;)
     
    MirW vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar verschillende kinderen krijgen toch verschillende melk? Hoe hield je dat dan uit elkaar?

    Ben trouwens net even gaan nalezen op de site van Kind&Gezin, maar daar wordt toch expliciet gezegd geen fv op voorhand te maken of nadien te bewaren.
     
  4. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    De meeste kindjes dronken 'gewoon' Nutrilon 2 standaard.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In NL zegt men dat je het wel evt van te voren mag klaarmaken, maar dan alleen in de koelkast bewaren. Bereide melk niet opwarmen en restant altijd weggooien.

    En persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je zo'n risico wil nemen. Ik heb liever een baby die 1 a 2 minuten huilt vanwege honger dan een ziekenhuisopname.
    Flesvoeding is niet steriel en bacteriën groeien wel.

    En het feit dat het 20 jaar geleden wel mocht, tja...
    Vroeger vond men roken ook doodnormaal en het liefst zo vroeg mogelijk mee beginnen. De meeste mensen weten nu ook wel dat het minder verstandig is ;) "vroeger was alles beter"
     
    Jackie87 en Logan vinden dit leuk.
  6. Logan

    Logan Niet meer actief

    Precies wat @Averlhach zegt. Vroeger hielden we de kindjes gewoon op schoot in de auto. Doen we nu ook niet meer toch?
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Helaas een jaartje geleden nog gezien bij een baby :eek:
    Maar inderdaad, doorgaans weet men toch wel dat het niet verstandig is.
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik vind het nogal wat om wat langer staande flesvoeding geven te vergelijken met roken en onveilig vervoer in de auto. Naar die laatste dingen zijn onderzoeken gedaan, naar flesvoeding die al even staat niet. Ik geloof best dat daar wat bacteriën in beginnen te groeien maar niet dat die kwaad kunnen. Als je de fles niet dagen laat staan dan.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als de verkeerde bacteriën beginnen te groeien kan het wel kwaad. Die adviezen zijn vast niet veranderd om moeders te pesten ;)
    Nu lees ik wel overal dat 8 uur op 4 graden bewaren wel mag. Maar dat is dus niet voor de hele dag, en je koelkast moet koud genoeg staan.
     
    Logan vindt dit leuk.
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Laat ik het zo zeggen: ik gebruik restjes gewoon in de volgende fles en de fles van die dag gaat aan het eind van de dag in de vaatwasser. Ik heb een beresterke baby die haast nooit ziek is. Ik heb ook een kieskeurige baby die de ene keer 20 cc drinkt en de andere keer 220 cc. Ik ga echt geen hoeveelheden van 200 cc weggooien vanwege de groei van een bacterie waar de meeste mensen echt niet ziek van worden. Het is niet alsof je Salmonella aan het kweken bent hoor. Of E. coli. Ieder zijn keuze maar vertel wel een eerlijk verhaal.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je pech hebt zit die bacterie er wel in, jij kan niet zien welke bacteriën erin zitten.
    Maar wat ik al zei, ts had het over voeding voor de hele dag klaarmaken en dat is dus iets anders dan wat jij doet. Maar eerlijk gezegd lijkt mij verwarmde voeding weer opnieuw opwarmen ook niet verstandig ivm bacteriegroei. En van bepaalde bacteriën kunnen ook mensen goed ziek worden die anders nooit ziek zijn.
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voeding vooraf klaarmaken kan en mag, maar het advies is om dit liever niet te doen. Als je het doet max 8 uur en de koelkast mag maximaal 5 graden Celsius zijn.


    Restant voeding bewaren en geven wordt ten alle tijden afgeraden. Flesvoeding is niet steriel. In flesvoeding kan dus ook de bacterie Cronobacter Sakazakii (naast uiteraard alle andere bacteriën) en deze bacterie kan hersenvliesontsteking of darmontsteking veroorzaken.
    Natuurlijk heeft een baby met een zwakkere weerstand meer kan hierop dan een baby met een hele goede weerstand. Maar weerstand kan al omlaag gehaald worden door een verkoudheid.
    Melk is een ideale voedingsbron voor bacteriën. Ga je echter een restant in de koelkast zetten en hergebruiken dan is dat vragen om extra bacteriën. De bacteriën komen in de koelkast, mits deze constant maximaal 5 graden is, tot rust. Maar zodra de fles uit de koelkast wordt gepakt en voeding wordt toegevoegd en verwarmd wordt gaan ze weer flink groeien.

    En sorry, maar ik kan mij niet voorstellen dat een baby de ene keer 20cc drinkt en de andere keer 220 cc. Dan heeft deze bij 20 cc geen honger en zal er iets anders aan de hand zijn.

    Jij kan het nu doen en jij kan het geluk hebben dat je toevallig niet de verkeerde bacterie treft. En alles kan goed gaan. Maar deze adviezen zijn er niet voor niets. En als ik naar mij zelf kijk zou ik mij voor mijn kop kunnen slaan als een van mijn kinderen ernstig ziek worden door laksheid van mij.
     
    Logan en Shakes vinden dit leuk.
  13. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    De kraamhulp hier zei deze keer dat als de fles niet leeg gedronken is je dat in de koelkast mag bewaren tot de volgende voeding. Ik doe dat alleen als er echt flink wat over is maar meestal komt ze dan ook wel eerder. En het mag alleen opnieuw opgewarmd worden als de eerste keer het niet opgewarmd is.

    Ik heb dus een thermoskan met kokend(nou ja heet dus) water uit de water koker en een flesje met afgekoeld gekookt water en dat meng ik.

    Het leek mij gewoon makkelijk als je het van tevoren klaar hebt en zo kan inschenken Haha!
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Als je een thermoskan heb staan en je voeding in een voedingstorentje klaar hebt staan dan heb je echt maar 1 minuut nodig om Eem fles te maken :)
     
  15. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Heb nog niet zo'n ideaal voedingding. Blijft veel in achter tenzij je hem alle kanten op "klopt "
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik heb er 1 van difrax en klop dan 1x goed op de opening van de fles en dan is het meeste er wel uit hoor, maar ik maak eerst het water op de juiste temp en fan pas de voeding erbij.

    Als je het in gekookt water gooit dan blijft het veel meer aan het bakje kloppen.

    Maar ik denk dat er geen enkel ‘perfect’ bakje is hoor, je moet altijd wel een keer ‘kloppen’p
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit advies had de kraamhulp jouw nooit mogen geven en mag je dus ook als klacht terugkoppelen. Restant voeding mag je gewoon nooit bewaren.
     

Deel Deze Pagina