Voedselbank

Discussie in 'De lounge' gestart door vosje2000, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goh wat stom zeg... er zit helemaal geen voedselbank bij mij in de buurt... Jammer!
     
  2. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    miscchien klinkt dit lullig.
    maar ik gooi ook heel veel weg, en dan kan allemaal naar de voedsel bank bregen, maar die zit hier niet in de buurt.
    en ik moet er zelf ook voor werken. geef ik het liever aan me familie.
    maar het neemt niet weg dat ik het van jullie geen goed idee vind,maar ik doe het niet.
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @sannnniee: ja, tuurlijk moet je er voor werken. Mensen die gebruik moeten maken van een voedselbank, werken vaak net zo hard!
    Wat maakt het dan uit, of je het overgebleven waar, waar je toch niks mee doet doneert?
    Weggooien, dat is pas jammer!
     
  4. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    klopt helemaal.
    maar er zit er geen in de buurt.als ze het komen halen zijn ze welkom.
    dacht dat trouwens die mensen niks deden.
     
  5. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als je hard werkt en elke maand een salaris gestort krijgt, maar......je hebt je bv gigantisch in de schulden gewerkt en zodoende blijft er niks van je salaris over, dan kun je ook in aanmerking komen voor de voedselbank.
     
  6. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Of je hebt een groot gezin, maar de hoofdkostwinner is arbeidsongeschikt geraakt waardoor je het haast niet draaiende kan houden..

    bv..
     
  7. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    sorry dacht heel wa anders.op zo'n moment ben je idd blij :$
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik denk dat heelveelmensen z'n idee hebben hoor bij een voedselbank/kleding bank de meeste mensen zitten daar echt door hele ongelukkigge redenen.ik heb een kennisje ze woont hier in het dorp ze werkt kei hard om met haar 2 kids een leuk leven te hebben maar omdat meneer de ex haar heeft uitgekleed heeft ze helemaal niets.hij heeft op haar naam kredieten afgesloten creditcard uit gemaxt en toen maar gegaan en haar met een schul van 150.000 euro achter gelaten heeft ze gaat dus een keer per maand naar de kleding bank om wat kleren te halen.en ook naar de voedsel bank. ik heb echt respect voor haar ze zocht hulp en vecht ervoor. nu breng ik ook regelmatig een pan eten naar der toe ik denk 3 keer per week en ik neem voor de kids kleding mee.laatst heb ik mij kast op geruimt ik had 2 vuilzakker vol met kleding die ze paste en wat ze niet pas het ik naar de kledingbank gebracht.
     

Deel Deze Pagina