Voet tussen spijlen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door juf21, 11 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Vannacht werden we opeens wakker van een enorme pijnschreeuw. Onze kleine van 5 maanden had z'n been klem tussen de spijlen geduwd (ondanks dat hij ingebakerd is).
    Vanavond deed hij het weer...
    Wat kunnen we niet aan doen, hebben jullie tips?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen tips, ze leren het vanzelf ;) Hier regelmatig meegemaakt in de box. In bed sliepen ze in hun slaapzak en gebeurde dit alleen met een gedeelte van hun been, maar dus niet zo dat ze echt klem zaten.
     
  3. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Dank je wel Snoopy. Inmiddels is het elke nacht een paar keer raak, dus hoop maar dat hij het gauw afleert. ;)
     
  4. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Toevallig had mijn zoontje dit ook! Nu leg ik hem ieder slaapje in zijn slaapzak en is het niet meer gebeurd. :)
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Een slaapzakje helpt inderdaad vaak! Een luchtdoorlatende doek (lakentje of hydrofieldoek) tussen de spijlen door 'weven' is ook een goede oplossing. Zo heeft de kleine geen kans om zijn beentjes door de spijlen te steken.

    Veel succes!
    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  6. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Niks werkt bij mijn twee peuters. Ze zijn er nu ook zo bewust van dat ze het niet meer erg vinden. Ook met slaapzak zitten ze tussen de spijlen. Leten ze vanzelf een goede houding die lekker slaapt te vinden
     

Deel Deze Pagina