Voldoende groei?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Carmiggel, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmiggel

    Carmiggel Actief lid

    5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 7 weken te vroeg geboren, maar krijgt vanaf dag 1 borstvoeding en groeide hier ook super goed op. Op het begin wel 300 gram per week.
    Hij is nu echter 4 maanden en groeit nog maar 100 gram per week en weegt nu 5740 gram. Is dit wel voldoende? Hij krijgt 6 of 7 voedingen per dag en is daarmee een hele tevreden baby.
    Toch maakt het mij wel onzeker dat hij nog maar zo weinig groeit...
     
  2. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee wat normaal is qua groei, maar als je baby alert is, tevreden is en goede plasluiers heeft dan kun je ervan uitgaan dat het goed gaat.

    Wat ik er wel van weet is dat bv-babies in de eerste periode vaak flink groeien en dat dat daarna minder wordt, maar vanaf wanneer dat is dat weet ik niet.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Als je de who curve invult kun je zelf zien hoe het gaat.
    Voor iPhone de app growth, voor Android babycare (let op dat je kg invult ipv gram, anders doet ie t niet)

    Het maakt niet uit waar in de curve je kindje zit, als hij maar het lijntje volgt.
     
  4. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Klinkt keurig hoor.

    De eerste weken/maanden groeien bvgevoede kindjes vaak heel flink om vervolgens wat af te zwakken. Maar goed ook anders krijg je een reus

    Rond de 4 maanden heb je ook nog te maken met de 4 maanden dip. Heel normaal want de omgeving is veel interessanter dan eten

    Als je een WHO curve invult (niet die van het cb want die is gericht op kvgevoede kindjes) dan kan je zien of de lijn netjes doorloopt. Een dipje erin is helemaal niet erg maar er moet geen structurele afbuiging zijn.
     

Deel Deze Pagina