Volgens mij draai ik nog eens helemaal door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja dit is al een verbetering! Ze is alleen na driekwartier alweer wakker. En ik krijg haar niet meer in slaap.. Geen idee wat ik nu moet doen..
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat is heel normaal want een slaapcyclus duurt dus 45 min bij een kleintje. Hier deed ze eerst ook heel veel slaapjes van 45 min. Soms wel 6x op een dag. Na een tijdje leren ze vanzelf om meer cycli achter elkaar te plakken. Ik probeerde altijd even of ik haar in slaap kon sussen. Speentje aai over de bol etc. Lukte dat niet ging ze gewoon uit bed en lekker mee naar bekenden. En na 45 min dus weer naar bed ;). Heel vermoeiend maar het wordt echt beter!! Je gaat merken dat ze vanzelf langer wakker kunnen blijven achter elkaar en zoals ik al zei gaan ze ook vanzelf langer slapen.

    Dit is echt al een goede stap hoor! Ik zou zo doorgaan.
     
    Lilou17, Blijdorp en Gember vinden dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh en dat ze er een kwartiertje over doet om in slaap te komen is ook heel normaal. Dat is prikkelverwerking. Hier ligt ze ook altijd eerst even te woelen en brabbelen. Soms 5 min maar soms wel bijna een half uur. In het begin werd ik er heel zenuwachtig en gespannen van. Dacht dan oh ze gaat niet slapen! Maar het hoort er echt bij.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Gewoon verder gaan en bij de eerstvolgende vermoeidheidssignalen weer in bed leggen.
    Hier is dat altijd na anderhalf uur.
    Het kan zijn dat het bij jullie na 3 kwartier al is.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.129
    113
    Wat je kan proberen, is naar zo'n winkel gaan uitleggen waar je tegenaan loopt en vragen om rozenkwarts en bergkristal (amathyst, die paarse) kan ook maar hou t bij die stenen en geen fancy gepolijst, ruw is ook prima. Ik ben dr redelijk gevoelig voor, dus kan zelf de goede stenen vinden een ander zal op de hulp van de medewerker moeten vertrouwen.

    Je hebt een stuk of 3 rozenkwarts nodig (heb t niet over knikkertjes maar gewoon aardige brokken) en 1 bergkristal (tussen de rozenkwarts zetten). Zet die in een mandje bij elkaar in de kamer. Eventueel zet je aan de andere kant van de kamer de amethyst. Meer dan dat is t niet.

    Zonder t al te zweverig te maken, eens in de zoveel tijd afspoelen met stromend kraanwater en wat we noemen "opladen", dwz in zon- / maanlicht leggen (vensterbank is prima).

    Ander alternatief is kleine uit de kamer, witte gedroogde salie branden maar dan gaan we alweer een pad verder waar nogal wat gebruiksaanwijzing en overtuiging bij komt kijken en dan wordt t voor velen al een huiverige freakshow van zweverigheid wat meer onrust gaat brengen bij papa/mama en dat werkt tegendraads voor de kleintjes en hun enorme emotieradar. Wil t best uitleggen maar dan moet je maar even een pb sturen.

    Beste is nog eerst de salie roken in t kamertje en dan de stenen neerzetten, maar met alleen 3 rozenkwarts en 1 bergkristal heb ik er in de praktijk al een onrustige baby (van collega die de wanhoop nabij was) die fatsoenlijk ging slapen.

    Denk er om dat die kleintjes elke vorm van onrust bij jou oppikken. Als je iets mee krijgt of voorgesteld krijgt wat je zelf een beetje freaky vindt sla maar gewoon over, want je kleintje pikt dat gevoel bij je op dus dat gaat niet werken. Heb je vragen stuur maar een pb, ben dr geen expert in maar weet er in de loop der jaren wel t een en ander vanaf.

    Er zijn naast die alternatieve hoek ook nog opties zoals lavendel geur (is een bekende rustgever) maar wat ik niet wist tot een paar jaar geleden: hop lucht is nog veel erger (aldus de brouwer bij hertog jan tijdens een rondleiding door de brouwerij met uitleg) daar slaap je op als beton. Hopbellen kan je bestellen, veelal bij 'brouw je eigen bier' winkels. Ik heb er nog geen ervaring mee overigens.

    Maar wees met dingen in de lucht gooien (etherische oliën bijv ) daar voorzichtig mee met die kleintjes. Ik zou zelf liever een schaaltje lavendelkorrels als semi potporri op de kamer zetten op een kast oid dan met een oliedampertje of zo'n waterbak aan de radiator met wat druppels oid t gaan verspreiden.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.129
    113
    Alleen al herkenning bij anderen maakt een wereld van verschil. Ik merkte zelf dat ik daardoor rustiger werd, wat positiever werkte op die kleine. 'ik deed het niet fout, we zoeken alleen de gebruiksaanwijzing'. Kraalogen van beertjes kunnen meewerken, lampje van de babyfoon/camera, plaatsing van t bed (hier muit ze als dr bed niet met een kant tegen een muur staat oid), tochtval vanaf een raam. Het voormopperen en kwebbelen (meestal hier is luidkeels gekraai en gelal) duurt hier ongeveer een half uurtje. Zolang het geen huilen van 'er is wat' is of dat een van ons opgeroepen wordt moet ik ook echt niet langskomen. Alleen welk toontje wat is, dat is in t begin best rot. Ik moest hier echt naar mn kat kijken, kwam die me halen dan moest ik naar boven. Zat net een mini verschil in het toontje wat mn man en kennelijk de kat wel hoorde en ik dus niet.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Net naar de huisarts geweest en er zijn geen medische zorgen. Dit had ik ook wel verwacht. Maar nu komt het mooiste.. Ik heb haar gezegd dat wij er doorheen zitten omdat ze niet wil slapen. En dat wij vinden dat we hulp nodig hebben. Het enige wat ze zei was dat ik maar contact op moest nemen met cb. Dat zij me wel verder kunnen helpen. En dat ik haar gewoon heb verwend. Ik moest haar maar boven leggen en eens laten huilen. Nu moet ik wel zeggen dat dit een vervanger was en dat mijn eigen huisarts ziek is. Maar wat een stom advies! Ik ga zo het cb maar bellen. Ookal ben ik er geen fan van.. Ik weet niet wie ik anders moet contacten voor wat hulp..
     
  8. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Onze dochter sliep savonds altijd goed, Maar overdag heeft ze een tijd lang alleen maar slaapjes van 45 min gedaan. Wakker tijd was toen ook 45 min. Dus dat was echt vaak naar bed op een dag, maar zo kreeg ze wel haar rust! En opeens begon ze overdag haar slaapjes aan elkaar te plakken. Maar dit heeft wel even geduurd hoor! Dus dat ze maar 45 min slaapt is helemaal niet erg.

    Ze is nu 10 maanden, en slaapt altijd 45 min of een veelvoud daarvan. Dus 1.5 , 2.15 of 3 uur.

    Hopelijk blijft het in een stijgende lijn gaan, maar er zullen altijd dagen tussen zitten dat het weer even slechter gaat. Hou vol, en je doet het hartstikke goed mama :)



    Edit : wat een waardeloos advies van de ha. Je hebt haar verwent... Dus met andere woorden het is je eigen schuld? Laat je dat niet aanpraten hoor!!!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Cb gaf hier het advies om de oudste om 19u in bed te leggen, deur dicht, oordopjes in en dan om 7u de deur weer open... dochter was toen krap 6 maandjes... Helaas zitten dat soort adviezen er soms tussen. Maar bv even luisteren naar een huil kan echt geen kwaad, mijn jongste kon echt een beetje mopperen en dan in slaap vallen bv.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Off topic maar dit is toch te erg voor woorden... is er eigenlijk een instantie waar je kunt klagen over t CB?
     
  11. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dit soortgelijke advies heb ik ook gehad toen ze 3 weken oud was. Andere tijden natuurlijk met nachtvoedingen. En de mededeling dat onze dochter van 3 weken obesitas zou ontwikkelen als ze zo veel voeding zou blijven krijgen :confused:. Daarom ben ik geen fan van het cb hier. Ik twijfel ook heel erg of ik wel wil bellen..
     
  12. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    's avonds gaat het inslapen ook moeilijk. Maar als ze eenmaal slaapt gaat het goed tot een uur of 3. Ik probeer nu ook de tijden voor mezelf aan te passen naar 45 minuten. En je raadt het nooit, ze slaapt al vanaf 12 uur :roflmao:. Wel heb ik al 2 keer de speen terug moeten geven.

    We gaan gewoon door! Welke andere keus is er? Dank je!

    Ze keek me ook aan met een gezicht van dat is niet mijn probleem. Voelde me totaal niet serieus genomen. Hopelijk is mijn eigen arts snel terug? Die vroeg ook echt hoe het met mij ging en of ik hulp nodig had. Dat is zo'n 4 maanden geleden nu.
     
    ButterflyPassion en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou echt een slaapcoach inschakelen, dan kost het maar wat geld...

    Mijn nichtje is 9 jaar en kan nog steeds niet alleen in slaap komen.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was helemaal overrompeld! En we hebben het ook nooit toegepast natuurlijk, gelukkig kregen we daarna een andere vpk en arts die echt heeeel andere adviezen gaven :)
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.129
    113
    Cb kwamen wij ook niet verder mee afgezien verder de shit in. Staat hier ook een topic meest bizarre adviezen cb. Nekharen overeind topic.

    Je hebt slaapconsulentes, wellicht dat je op hun websites allicht iets kan herleiden wat je wel aanspreekt.

    Laten huilen is ook mijn hobby niet, mn man heeft me destijds echt tegen moeten houden maar toen ik dr vrolijk in de ochtend zag (ze had voor het eerst in weken echt geslapen) waren bij mij alle zorgen t raam uit. Volgende nacht ging t veel beter, nacht erna en de daaropvolgende nachten geen enkel issue meer.

    Maar dan heb je voor jezelf de bevestiging dat ze dit kennelijk gewoon nodig heeft. Die nacht zelf...man man man ik heb zo mogelijk nog meer gebruld dan die kleine. Dus kan niet zeggen, goh doe hetzelfde! Maar als er echt geen andere opties meer zijn en je op je tandvlees loopt en het zo geen twee weken meer gaat redden is het allicht je laatste middel maar dan moeten jij en je partner daar ook toe gecommit zijn en zal hij jou met name tegen moeten houden tenzij hij zelf hoort dat er echt wat is (die mannen kunnen dat net wat beter hebben ofzo). Het gaat door merg en been, alles wat jou mama maakt wil die eerste nacht die kant uit en dat moet je dan dus niet doen. Alles gehad aan knuffels kusjes en je korte bedritueeltje, gegeten, gedronken, schone luier, knuffie/doekje met je luchtje en evt speen, dan laten gaan.
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.435
    2.870
    113
    Tja ik wordt woest als mensen hun baby bewust laten huilen. Knap dat je nu al kunt zien dat ze onbeschadigd zijn.
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Super goed :D! Ik zou zeggen doorzetten en volhouden met hoe je het nu doet. Blijkbaar werkt het ;).

    En die huisarts... super stom. Ik denk niet dat ik het CB zou bellen. Ben bang dat je niets aan hun adviezen gaat hebben als ik je eerdere ervaringen hoor.

    Ik zou eerder kijken of je ergens in de komende week oppas kunt vinden voor je meisje zodat jij en je vriend even tijd voor jezelf hebben. Hoeft geen uren te zijn. Als ga je maar samen ergens een kopje koffie drinken. Gewoon even opladen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Ik zou voor nu even het cb niet bellen.
    En die stomme huisarts ook maar gewoon vergeten.
    Je gaat dan alleen maar nog meer tips krijgen en alles door elkaar doen.
    Probeer nu iets te kiezen waar je voor gaat en hou dat in ieder geval een week vol.
    Je hebt nu een lang weekend voor de boeg. Ben je dit weekend samen?
    Ga lekker even alleen eruit. Stukje wandelen. Of boodschappen doen, dat kan al een uitstapje opzich zijn.
    En kijk na het weekend weer verder.

    Je doet het top! Ga zo door. Het is en blijft een hele zoektocht.
    En blijf lekker spuien hier. Je bent niet alleen!
     
  19. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Mijn oudste heeft mij en mn vriend tot hij 2 jaar was vaak tot wanhoop gedreven. Het 1e jaar sliep hij amper. Overdag niet en s nachts niet. We zijn meerdere keren met m in het ziekenhuis geweest, gesprekken met cb, huisarts, ostheopaat. Hij is nu bijna 4 en een hele goede slaper inmiddels. Het enige wat mij heeft geholpen is het accepteren, anders werd ik gek. Onze jongste van bijna 2, is ook een slechte slaper helaas. Ze slaapt nog steeds bij ons in bed en wordt s nachts nog steeds wakker. Ik weet hoe vreselijk uitputtend en frustrerend het is maar het wordt echt ooit beter. Dikke knuffel
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat een hork van een huisarts. Ongelofelijk die reactie.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina