Volgens mij draai ik nog eens helemaal door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ah... Ja.. nee de arts had er geen zin in, zo klinkt het. Jammer zeg... Hopelijk houdt het je niet tegen om om hulp te vragen.
    Hier kreeg ik van CB het advies om bij elk slaapje 10 min te laten huilen en dan troosten weer 10 min huilen en dat mag een uur duren.
    Dat advies heb ik heel even opgevolgd, maar t paste niet bij ons. Heb er mijn eigen weg in gevonden, maar toch wel elementen ervan meegenomen in hoe ik het nu doe.

    Een paar weken geleden had ik t niet durven hopen, maar mijn baby slaapt inmiddels altijd in haar eigen bedje meestal van 19.30 tot 6.30/7.30 (non stop). Van een moeilijke slapen naar Doornroosje. Hoe is het mogelijk.

    Ik denk dat je op tijd actie onderneemt en al goed op weg bent!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  2. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Hoe is het vannacht gegaan?
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Het zoontje van mijn beste vriendin ook nog niet. En die is 4. Als ik haar soms bezig zie en zag gaan mijn nekharen overeind staan. Maarhij sliep op de leeftijd van mijn dochter juist heel goed.
     
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Heb je je kindje dan ook echt laten huilen of ben je af en toe wel eens gaan kijken? Het lijkt mij heel heftig. Mijn man werkt veel in de nachten dus ik zal het dan alleen moeten gaan doen. Dat vind ik nog het ergste.
     
  5. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb ze uiteindelijk ook niet gebeld. Zoals je al zei. Ik krijg toch een bijdehant antwoord waar ik niks mee kan.

    Mijn man heb ik het eigenlijk ook even mee gehad. Hij was gisteren zo moe dat hij op alles en iedereen liep te snauwen. Dochter overstuur dus die wou niet meer gaan slapen. En elke keer als ik het over het slapen heb krijg ik het antwoord: ja, ik weet het ook niet. Maar dat is een heel ander probleem..
     
  6. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb ze ook niet gebeld. Ik heb totaal geen zin in hun antwoorden eigenlijk.

    Nee mijn man moet gewoon werken. Die werkt onderhand 7 dagen per week. Misschien dat ik even naar mijn schoonouders ga zodat ik zelf watkangaan doen.
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Vannacht opzich wel goed. Mijn man is er 1 keer uitgegaan voor haar speen. Alleen gisterenavond wou ze weer niet gaan slapen. En vandaag is het ook weer drama. Ze heeft vanaf 6 uur een half uurtje geslapen. Maar we houden gewoon vol. Ze moet toch een keer die luiken dicht doen..
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh. Ik doe gezellig net je mee.

    Tanden. Verkouden en een sprong.

    Meneer vanaf 2 uur tot 12 uur s nachts wakker geweest. Uiteindelijk bij ons in bed in slaap gevallen. Toen hebben we hem overgelegd in zijn eigen bed. En om 7 uur was hij weer paraat.
     
  9. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee vreselijk lijkt me dat! Ik kan heel slecht (lees: niet) tegen weinig slaap. Daarom ben ik verbaasd dat ik het zo lang volhoud. En als ik er aan denk dat wij die tijd ook nog krijgen krijg ik al de kriebels. Doe je nog iets om dat soort momenten makkelijker te maken voor jezelf?
     
  10. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Bij de cb moet je alles filteren.
    Geven ze tips kijk dan waar je wat bij kan doen en wat goed voeld.
    EN neem niet alles klake loos aan.
    Zo kreeg ik een tip waar ik bij na ging denken en ja ze hadden gelijk.

    Hier had ik een dochter die de boel om draaide nacht veel wakker overdag veel slapen.
    Dit was niet wenselijk voor mijn rust.
    Mijn partner kan niet slapen meer als hij midden in de nacht wakker werd.
    Dus elke kik sprong ik er uit maar ook dit hield ik niet vol.

    Kreeg toen de tip maak het in de avond en nacht niet te gezellig.
    Geen lichten en zo min mogelijk praten en prikkels.
    Toen ben ik gaan na denken wat kan anders.
    Nam der mee naar de box legde haar der in maakte de fles. gaf haar die en boertje en begon ze te klieren terug naar der kamer luier en weer in bed welterusten en weg.
    En dus ook zo min mogelijk zeggen en lichten aan.
    Overdag na der flesje lekker kroelen spelen even in de box laten spelen.

    En ik ben ook beter naar haar gaan kijken in gedrag.
    als ze ging huilen in de nacht en ik kwam werd ze bijna vrolijk en wwerd ze te wakker.
    Gevolg bijna niet meer gaan slapen ik die dacht papa moet niet waker worden.
    DUs nam haar mee de woonkamer in.

    Dit moest dus anders was ze vrolijk wakker in de nacht liet ik der liggen keek ik de luier na.
    Gaf haar een kus en een aai en zei ik lekker slapen.
    NIet meer op pakken.
    Wat ook scheelde is der duim ja dit hebben wijnhaar aan geleerd.
    Ze kreeg een knuffeltje dit was haar friemel ding dus speen er uit duim aan leren.
    Nu nog knuf is duim maar knuff blijft ik bed dus alleen in de nacht nog.
    EN overdag mag ze die niet dus duimt ze ook niet.

    Sterkte en sorry dat het zo lang werd
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Eh.. Ja de kleine een zetpil geven voor het slapen.

    En verder rustig blijven en bedenken dat hij er meer last van heeft dan ik. Dat hij me nu echt nodig heeft en niks heeft aan een gestresste moeder.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Wat lastig dat het weer niet gaat vandaag. Ik wou dat ik je kon helpen.
     
  13. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier zijn ze met de slaapcoach gestart en die zei dat ze hem veel te laat naar bed deden, dus nu doen ze hem om 18 uur naar bed en 's ochtends naar hem toe, maar ze laten hem liggen en in bed tot half 7.
     
  14. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    1x wakker is toch super goed! (Hebben wij iig nog niet bereikt met bijna 9 maanden). Hoe laat viel ze uiteindelijk in slaap?
    Balen dat het overdag minder was misschien was ze zo uitgerust van een goeie nacht... als ze het slapen eenmaal te pakken heeft komt het overdag ook wel meestal
     
  15. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dat probeer ik nu ook te doen. Elke keer tegen mezelf herhalen dat zij er veel last van heeft en dat het voor haar meer frustrerend is dan voor mij. Hopelijk kan ik mezelf zo een beetje rustiger houden om haar te kunnen helpen.
     
  16. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dank je Fristi. Doet me goed!
     
  17. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ooh wat vroeg! Hier gaat ze om 19 uur naar bed. 18 uur krijgt ze de fles en dan nog even op schoot en in de box.
     
  18. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja 1x wakker vind ik helemaal prima. Beter dan 6x. Ze sliep om half 9 pas en gisteren ook weer. Afgelopen nacht werd ze om 3 uur wakker en wilde ze niet meer gaan slapen tot half 6. Ze viel uiteindelijk toch nog weer in slaap voor een uurtje. Dit wordt dus weer een lange dag!

    Edit: ze kon gisteren niet in slaap komen omdat de buurkinderen verstoppertje aan het spelen waren in huis. Het is een jaren 60 woning dus extreem gehorig. De buren hebben dit 1,5 uur gedaan met veel geschreeuw, gestampt en heel hard rond rennen.
     
  19. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Oh zo lang wakker is wel heel vervelend inderdaad!
    Om 20.30 pas slapen zou ik me nog niet al te veel zorgen om maken. Bij ons ging dat iig langzaam steeds vroeger toen we het slapen beetje doorhadden. Al slaapt hij meestal pas rond 19.30 en dat is natuurlijk nog steeds niet echt vroeg maar voor ons het meest haalbare.
    Wij hebben telkens 15 min eerder geprobeerd en konden hem zo langzaamaan eerder in slaap krijgen.

    Wij hebben tegen geluid van buren een geluidsmachine aan, wij hebben gekozen voor golven, bekender is "white noise". Dat lijkt wel te helpen
     
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Misschien mosterd na de maaltijd maar is inbakeren iets?

    Hier had ik echt een heel ander kind door. Bij allebei trouwens. Maar dat zal wel gezegd zijn.

    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen! En ik bedenk dan: het is een fase, het is een fase... ooit gaat dit over.
     

Deel Deze Pagina