Volgens mij draai ik nog eens helemaal door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee laat slapen vind ik ook niet erg. Al is het wel frustrerend voor haar omdat ze zo moe is. We blijven gewoon proberen. Gisteren sliep ze om kwart voor 8 dus dat gaat de goeie kant op. Al kan het vanavond zo weer anders zijn.

    Ik ga ook eens kijken naar een oplossing voor het geluid bij de buren. Het zijn van die mensen die echt nergens rekening mee houden. Je kunt ze 20x vertellen waar je last van hebt maar het is net alsof ze het dan juist harder gaan doen
     
  2. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dit hebben wij tot 3 maanden gedaan met de puckababy. Toen het tijd was voor de grotere wou ze niet meer. En ze draait naar haar buik sinds een paar dagen. Volgens mij mag het dan niet meer?

    Dank je! Ik probeer het te blijven herhalen tegen mezelf maar die fase duurt nu zo lang :cry:
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En je weet zeker dat ze geen honger meer heeft? Hier was 30cc extra soms de truuk...
    Krijsen in bed en niet willen slapen...uit laatste stuiptrekking een fles gemaakt terwijl ie net eentje op had. Daar dronk ie dan 30-50cc van en toen viel ie in slaap.
    Hier was het niet willen slapen in het begin overprikkeling...ik was te laat met naar bed brengen. Later wilde hij niet slapen als ie vond dat ie niet genoeg gedronken had.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    We zitten sinds kort op 5 flessen van 180+6. We hebben heel lang op 6 flessen van 150+5 gezeten. Ze drinkt overdag niet alle flessen leeg en in de avond blijft er soms wat in zitten doordat de bambix niet goed door het ventiel komt. Ik zal vandaag eens kijken hoe de laatste fles gaat zonder ventiel in de Dr. Browns fles. Misschien dat dat ook wel een probleem is.
     
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij ons zuigt ie zonder ventiel steeds vacuüm. Hier dus geen succes..
    Nu doet hij dat tegenwoordig ook wel eens met ventiel. Meneer zuigt gewoon hard denk ik...

    Maar je kan het altijd proberen.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    De beste tip bij vacuüm zuigen is de dop er minder strak opdraaien. Als er hier pap in de fles gaat, gaat de dop echt maar 1 slag dicht.
     
    Vero0504 en Imona vinden dit leuk.
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Wij gebruiken de 123 speen van difrax voor de papfles dus ik weet niet of het problemen gaat geven. Maar we kunnen het altijd proberen. Als het niet goed gaat zit het ventiel er snel genoeg weer in.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Dan zou ik voor de pap gewoon een difrax fles gaan gebruiken als je die speen nu ook al gebruikt. Dr. Browns flessen werden/ worden hier zonder ventiel ook vacuüm gezogen.
    Vond ik een stuk makkelijker met pap dan de dr. Browns fles en dat gedoe met dat ventiel. Niet lang een papfles gegeven trouwens en ook al snel overgegaan op de difrax flessen omdat ik die toch fijner vond dan de dr. Browns en het krampjestijdperk toch voorbij was.
     
  9. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dat heb ik geprobeerd maar die zuigt ze juist vacuüm. Vanavond ook bij de Dr. Browns fles zonder ventiel. Dus die moet er echt wel in blijven heb ik gemerkt. Zal het met de difrax beter gaan als ik hem een stand hoger zet? Dus 2/3 ipv 1/2. We gebruiken nu meer stand 1 dan 2 omdat we er niet veel bambix bij doen.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Is het ventiel onderin de fles dan wel goed open? In principe gebruik je pas een hogere stand als ze teveel moeite moet doen of erg lang doet over het leeg drinken van de fles.
     
  11. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb geen idee. Ik heb die flessen een paar dagen gebruikt in mijn kraamweek en ik ben al snel over gegaan naar dr. Brown. De kraamzorg of mijn man maakten de flessen klaar dus ik heb ze zelf alleen maar gegeven. Ik zal er 1 uitkoken vandaag en het vanavond proberen. Dan is mijn man ook weer thuis hoop ik. Misschien weet hij het nog.
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.242
    113
    TS ik heb niet alles gelezen, dus geen idee of mijn tips al langs zijn geweest.

    Wat moet jij je moedeloos voelen zeg, mijn zoontje is een huilbaby geweest, ik weet hoe zwaar het kan zijn als je kindje niet zelfstandig in slaap komt. (16 weken lang heeft hij alleen in mijn armen geslapen!) na 16 weken was ik het zo zat, elke dag het zelfde liedje, hem in slaapwiegen, niet kunnen weg leggen en toen dacht ik, Ik leg hem gewoon in bed, hij gaat het maar leren met mijn hulp. De eerste dagen duurde het soms wel 2 uur voordat hij in slaap viel. Als hij huilde tilde ik hem even op zodat hij rustig werd maar daarna ging hij mooi weer zijn eigen bedje in. Hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer dus ik ging dan zelf ook in bed liggen. Na een week sliep hij na een half uur en na 2 weken viel hij 9 van de 10 keer gewoon zelfstandig in slaap. Hij sliep opeens ook veel langer eerst waren het hazen slaapjes van 30 minuten nu slaapt hij in de ochtend een uur en 2 keer in de middag 2 uur!

    Eigenlijk moet je er gewoon samen doorheen, leg je kindje gewoon eens in bed zonder het in slaap wiegen. De eerste dagen zijn heel vervelend, maar je krijgt er op een gegeven moment rust voor terug!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

  14. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Sorry ik ben een paar dagen niet zo actief geweest op Zp.

    Het gaat weer iets beter met slapen. We hebben zelf een methode gevonden die bij ons past. We brengen haar naar bed met een ritueeltje, geven de speen en haar tut en gaan dan gewoon weg. Als we beneden zijn houden we het in de gaten op de camera en als ze haar speen uit gooit dan gaan we terug om hem weer in te doen. Geen huilende baby en een minder gestreste mama. Het lijkt tot nu toe goed te werken. Ik denk dat ze ons teveel afleiding vond naast haar bedje. Soms duurt het nog wel lang voordat ze slaapt maar ze ligt tenminste niet meer een uur te kletsen en te lachen. Nu hooguit 10 minuten en dan laten we haar gewoon even gaan.

    Hopelijk kunnen we dit een poosje volhouden en gaat het steeds beter!

    Afgelopen week was ik een nachtje bij mijn ouders en toen heb ik haar toch laten huilen. Ik kon niet meer! Mijn ouders zaten bij de babyfoon om haar in de gaten te houden en ik zat buiten net zo hard te huilen als mijn dochter. Na zo'n 3 kwartier viel ze in slaap. Niet huilend gelukkig want na zo'n 20 minuten begon ze te kletsen en te spelen. Maar wat voelde ik mij slecht die avond! Gelukkig is het allemaal goed gekomen die avond en vind ze me nog even lief als daar voor. Ik ben het alleen niet van plan om het vaker te doen.

    Volgend weekend gaat ze naar mijn schoonouders en mijn man heeft vrij genomen van zijn werk. We hebben een dagje geboekt bij een sauna zodat ik even tot rust kan komen en we even samen kunnen zijn. De eerste keer in een half jaar tijd! Ik kijk er gewoon naar uit!
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Kletsen en spelen laat ik hier gewoon gaan. Hier doet ze dat ook in de late avond ineens even of midden in de nacht. Ze mag van mij spelen en kletsen wat ze wil in dr bed, enige wat ik doe is genieten en bij mezelf denken 'ga slapen muppet'. Zij heeft t naar dr zin en bouwt positieve ervaringen op met bed en dr knuffies, wat ik dan wel prettig vindt want bed is geen straf. Speentjes brengen we hier ook terug, in t begin waren we daar na 3x mee gestopt omdat t de hele nacht doorging en dat dr juist uit dr slaap hield, maar tegenwoordig is t misschien 1 of 2x aan t begin van de avond dat t gebeurd las ze er uberhaupt al wakker van wordt. Je hebt van die speenknuffies die je er aan kan binden, kans dat ze buiten bed raken is dan kleiner, maar maakt t ook makkelijker om ze terug te vinden zodra ze dat zelf gaan proberen. Hier met een dun hydrofiel spuugdoekje gedaan, werkte ook en stapels dezelfde van beschikbaar.

    In t oude huis hing de was op dezelfde verdieping in t trapgat naast haar kamertje dus als ze nog wat te wakker was voor dr middagdutje zette ik dr met een bijzonder knuffie in dr bed (gewoon veilige tut knuffeltje die we apart hebben gehouden, dus dat is dan speciaal) en liet ik dr deur open, deed ik intussen de was en praatte gewoon tegen dr, kwam eens binnen kijken, wasgoed opbergen, stofzuigen evt en zij was lekker dr ding aan t doen hoorde mij vlakbij en zag mij zo nu en dan en dan was t goed. Uiteindelijk toch wel moe (meestal na een kwartiertje) en dan werd t toch ff tukken maar dat voelde bij mij dan ook minder 'zwaar' dan het in de avond naar bed brengen. Huishouden moest toch gedaan worden en omdat jij rommelt ben je ook minder gespannen denk ik ofzo? T werkte hier in de middag als een tierelier in elk geval en twee vliegen in een klap, huishouden weer een deel gedaan en zij weer even positieve ervaring in dr ledikantje zonder dat de focus direct op 'moeten slapen' ligt.

    Maar t heeft even geduurd voordat ik relaxter met haar werd met t slapen hoor en hoe meer rust ik er van had dat t wel los zou lopen, hoe beter zij ging slapen. En t gekke is, je weet zelf dondersgoed dat die kleintjes gevoelradartjes zijn en dat als je er meer rust van hebt dat t beter gaat en toch krijg je die verdraaide knop niet zomaar om! Mijn man legde haar een periode op bed 's avonds omdat ik toen nog te gespannen was, ook dat werkte beter met t inslapen.

    Fantastisch idee die sauna! Zijn we de afgelopen 2 jaar niet meer aan toegekomen.
     
  16. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Wij willen ook heel graag een positief gevoel voor haar in haar bedje. Daarom laat ik haar ook gaan als ze ligt te spelen. Ik ga er pas naar toe als ze wat begint te zeuren. 's nachts moet ik nog wel terug voor haar speen maar dat doe ik ook pas als ze begint te zeuren. Vaak valt ze dan zo weer in slaap. 's avonds moet ik wel 10 x terug naar boven voor de speen maar ik hoop dat dat nog minder wordt. Een knuffel hebben we ook geprobeerd maar dan trekt ze de speen nog vaker uit. Een hydrofiel kunnen we nog wel eens proberen. Misschien is dat wat minder interessant omdat die simpel zijn en die kent ze natuurlijk al. Na het badderen geef ik altijd zo'n doek zodat ze ook wat te doen heeft en niet de doek uit mijn handen trekt :roflmao:

    Ooh dat is ook wel een goeie tip! Dat kan ik ook wel gaan doen als ze niet wil gaan slapen overdag. Er is boven nog genoeg te doen dus 2 vliegen in 1 klap.

    Ik ben ook heel gespannen als het bedtijd is. En ik weet dat ze het merkt maar ik vind het zo moeilijk om inderdaad de knop om te zetten. Ik moet het in de avond en nacht veel alleen doen dus ik kan niet vragen of iemand het overneemt. En dat geeft soms ook frustratie.

    Ja ik heb gelukkig super lieve schoonouders die het heel goed begrijpen allemaal. En ze genieten er echt van als ze bij hen is. Dit wordt het 3e weekend dat ze naar hun toe gaat en het voelt eigenlijk een beetje als een mini vakantie :p
    Mijn man en ik zijn er ook echt aan toe. Hij werkt de laatste tijd zo'n 7 dagen per week dus ik zie hem bijna niet meer. En dat is zwaar als je ver van je familie woont en geen mensen in de buurt kent. Ik doe echt alles alleen zonder hulp in de buurt.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Met dat in de middag niet slapen mij redenatie was, of ze nou in de box ligt of in dr bed, veilig ligt ze toch wel en slaapt ze niet dan rust ze wel want haar kamertje is toch rustiger dan de woonkamer.

    Enige wat ik structureel niet deed was strijken als ze nog liep te rommelen. Ik deed echt de dingen die ik accuut kon dumpen zonder me zorgen te maken over stekkers uittrekken oid. Pas als ze een uur sliep in de avond deed ik strijken, dan was man meestal al thuis en zat ik maar op een kruk want staand strijken werd m toen nog niet (bekken heeft 9-10 maanden geduurd en elke maand is t nog steeds raak).
     
  18. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik word nu ook wel wat makkelijker met laten liggen als ze wakker is. Je zal het niet geloven maar ik heb haar om 8 uur naar bed gebracht, om half sliep ze en ze slaapt nu nog steeds. Over 10 minuten is het eigenlijk tijd voor haar fles maar ik weet nu niet of ikhaar moet laten liggen of wakker moet maken. Dit is het andere uiterste :roflmao:

    Ja dat lijkt me ook niet handig. Daar kan zo snel iets bij mis gaan! Ik strijk alleen als we iets nodig hebben. Ik heb echt een hekel aan strijken:oops:.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet wakker maken voor een fles! Ze word zelf wel wakker als ze trek heeft.

    Hier nooit meer wakker gemaakt voor een fles nadat ie 6wk oud was. Boven de 5kg hoefde dat niet meer zei de kraamzorg. Hij meldde zichzelf wel.
     
  20. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb haar ook niet wakker gemaakt. Vond het zielig. Slaapt ze eindelijk en dan moet ik haar storen. Ze werd zelf een kwartiertje later wakker. Een klein beetje fruit gegeven voor de smaak en daarna de fles.

    Ik ben dit ook helemaal niet gewend. Zal wel door het warme weer komen.
     

Deel Deze Pagina