Voor de moeder die haar kind niet vaccineert

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Popidepi, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Oliviafaye, Cloud9, Nescio en 45 anderen vinden dit leuk.
  2. HvO

    HvO Niet meer actief

    Weet waar je aan begint met dit topic. :roflmao:
     
    Zara75, Hopsatee, Emama en 26 anderen vinden dit leuk.
  3. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind het ook niet zo’n heel slecht idee om geen kinderbijslag te geven aan mensen die hun kinderen niet laten vaccineren. Weet alleen niet helemaal zeker of dat in de praktijk ook gaat lukken.
     
    DastyQueen, puzzelstukje en Popidepi vinden dit leuk.
  4. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Haha i know. Wilde er eigenlijk nog een bak popcorn onder zetten:roflmao:
    Beetje bewustmaking kan geen kwaad op zijn tijd.
     
    Zara75, Jingle, Paardenbloem en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Wauw, wat een goed artikel!
     
    Littlegirl1989, puzzelstukje en Popidepi vinden dit leuk.
  6. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Pffff ik heb zo geen zin om naar de winkel te gaan voor popcorn. Gelukkig heb ik een berg fruit meegenomen vandaag waar je U tegen zegt, dus dan vreet ik dat vanavond wel op tijdens het lezen van dit topic.
     
    DastyQueen, puzzelstukje, MamaLe en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    En mocht je nou uit protest het artikel niet lezen omdat je toch lekker je kind niet gaat vaccineren, lees dan alleen hieronder de dikgedrukte tekst:

    Screenshot_20180713-173101_Samsung Internet.jpg
     
    dreumesje, reckless, Theezeefje en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. louan

    louan Niet meer actief

    En de overheid maakt niet zomaar zulke 'zware' beslissingen. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn. Ik zeg duimpje omhoog!
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Jij durft :p

    Maar wel helemaal mee eens!
     
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Mogen ze van mij hier direct ook zo aanpakken.
     
    DastyQueen en puzzelstukje vinden dit leuk.
  11. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Prima besluit.
    Ook heel vervelend dat de niet-vaccineerders meeliften op degene die wel vaccineren. En vlgs mij is het ook zo dat je in Australië geen kinderopvangtoeslag krijgt zodat ze niet naar de opvang kunnen omdat het dan toch te duur is.
     
    Paardenbloem, DastyQueen en puzzelstukje vinden dit leuk.
  12. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik ga heel graag de discussie aan met de ouder die mij wijs wilt maken dat je je kind beter niet kunt vaccineren.
     
  13. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik word doodmoe van die discussie. :cry: Maar ik moet zeggen dat ik sowieso altijd moeite heb met discussies voeren met mensen die in complottheorieën geloven.
     
    Nescio, MaMa, Paardenbloem en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ja dat die discussie überhaupt bestaat he?
    Ik deel jouw mening.
     
    knofje2008 en nizzie86 vinden dit leuk.
  15. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    4D42175E-0A1F-45C7-A5DF-D6D8DA4DA4FB.jpeg


    Hier ben ik het écht mee eens. En het korten op de kinderbijslag mag wat mij betreft hier ook direct worden ingevoerd.
     
    dreumesje, Nescio, Triesje91 en 15 anderen vinden dit leuk.
  16. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Dit kwam ik ook tegen, ik hoop oprecht dat het mensen aan het denken zet:

    "De belangrijkste vraag is: hoe gevaarlijk zijn die kinderziektes? Door alle informatie is ook bij mij de twijfel opgekomen hoe erg het eigenlijk is om de mazelen te krijgen.

    ‘De mazelen is geen onschuldige kinderziekte,’ legt Bruijning uit. ‘Het kan dat een kind de ziekte goed doorstaat, maar er kunnen ook zware complicaties voorkomen. We hebben geen medicijn tegen de mazelen, complicaties kunnen we niet voorkomen, alleen behandelen als ze er zijn. Er wordt gezegd dat er tegenwoordig nog maar weinig kinderen overlijden aan de mazelen. Dat klopt. Onze zorg is goed en we kunnen kinderen met complicaties beter in leven houden, maar ze komen er soms echt beschadigd uit. Daarnaast kan de mazelen het immuunsysteem voor langere tijd plat leggen, daardoor krijgt een kind bijvoorbeeld een longontsteking of hersenvliesontsteking in de maanden na een mazeleninfectie. Daar kan een kind aan overlijden en dat gaat dan de boeken in als een sterfgeval ten gevolge van een hersenvliesontsteking, terwijl dat kind die hersenvliesontsteking waarschijnlijk niet gehad zou hebben zonder die mazelen.’"

    https://www.vn.nl/kinderen-vaccinaties/
     
    Zara75, Jingle, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik snap ook niet dat ouders niet vaccineren.
    Ik werk in de kinderopvang. Heb 2 peuters op de groep die niet gevaccineerd zijn :confused: en 1 moeder is er zooo trots op, want haar kinderen zijn nooit ziek :rolleyes:
     
    DastyQueen en LolaBloem vinden dit leuk.
  18. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #18 PBV, 13 jul 2018
    Laatst bewerkt: 13 jul 2018
    Haha dit ging ook door mij heen. Een ‘gevaarlijk’ onderwerp :roflmao: maar ik ga ook graag de discussie aan.

    Ik vaccineer mijn kind wel. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben, dat mijn kind een dodelijke ziekte onder de leden heeft, terwijl dit voorkomen kon worden.

    Ik vind het echt zo eigenwijs van ouders die hun kinderen niet vaccineren.
    Het gaat er niet om dat wij hier in Nederland niks meer hebben, maar het gaat erom dat andere landen/ werelddelen nog wel uitbraken hebben en dat een niet- gevaccineerd kind dit meeneemt naar Nederland en dan hebben alle niet gevacinneerde kinderen allemaal die virus!! Want deze ziektes besmetten razend snel en je gaat daar als klein lichaampje aan dood of je krijgt restverschijnselen.

    Wat wel handig zou zijn, is dat kinderen eerst getest kunnen worden of ze kans hebben op bijverschijnselen. Zo kunnen meiden die voor HPV ingeënt zijn, last van vermoeidheids klachten hebben. Net zoals de inenting voor meningitis.

    Of de ouders die ervoor kiezen om hun kind niet in te enten hiervoor boetes moeten krijgen weet ik niet. Want dan krijg je van die discussies, moet je een roker behandelen voor longkanker, moet iemand behandeld worden voor een ongeluk, doordat diegene roekeloos of met alcohol op reedt etc....
     
  19. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik ben niet anti, alleen zou mijn kinderen niet laten vaccineren. Moeten mensen zelf kiezen, ik ga echt geen mensen proberen over te halen die wel voor vaccins kiezen. Beetje goedkoop zo'n artikel op deze manier vind ik. En als de overheid dan geen geld wil geven of wat dan ook moeten ze lekker zelf weten, alsof deze keuze iets met geld te maken heeft. Weet je: ik kan ook genoeg artikelen plaatsen over klimaatverandering waaruit blijkt dat we echt moeten stoppen/drastisch minderen met het gebruik van dierlijke producten en met vliegen en met kleding als wegwerpproduct zien. Allemaal wetenschappelijk onderbouwd en als die dingen niet snel veranderen kunnen we onze kinderen of kleinkinderen ook naar het graf dragen. Doe ik niet want zo werkt verandering bij mensen niet, niemand gaat erdoor beïnvloed worden en het wekt wekt irritatie op. Maar laat mensen alsjeblieft hun eigen keuzes maken. Geniet van je popcorn:thumup:
     
    Miek89, zonnetje2015, frummelke86 en 25 anderen vinden dit leuk.
  20. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ja maar snap dat dan. Niet laten vaccineren is voortgekomen uit zeer uitgebreid onderzoek. Zo uitgebreid dat een wetenschapper er niks bij is! Die willen toch alleen maar geld verdienen aan die vaccins, dat snappen jullie toch wel? Ze maken de kinderen moedwillig ziek met het gif wat ze inspuiten!!
     
    Riverdale87, Zara75, Paardenbloem en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina