Voor de moeder die haar kind niet vaccineert

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Popidepi, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik bedoelde niet over vaccineren, ik bedoelde over plantaardig eten omdat dat blijkbaar veel oproept bij mensen. Voor mij hoeft het niet hoor, maakt mij niet uit. En dit topic ging over dat ts vindt dat ouders die kiezen voor niet vaccineren geen kinderbijslag moeten krijgen, het ging niet over waarom je wel of niet zou kiezen voor vaccineren dus daarom heb ik het daar ook niet over. Als het een topic was geweest over waarom iemand kiest voor niet vaccineren zou ik uberhaupt niet gereageerd hebben. Mensen kunnen wel vinden dat ik dat hier toe zou moeten lichten maat ik zou niet weten wat me dat oplevert. Een van de redenen is dat nicht van mijn vriend verstandelijk beperkt is geworden na een vaccin en uiteindelijk is overleden. Dit heb ik al aangegeven nadat ik een vraag kreeg over bijwerkingen en daar is ook niet op gereageerd. Daarbij was er vorige week ook al een topic waarin de discussie over waarom wel/niet vaccineren uitgebreid gevoerd is dus ik snap niet waarom dat nog een keer moet. En mijn mening over het wel of niet geven van kinderbijslag bij niet vaccineren heb ik direct in mijn eerste post gegeven.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  2. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dit is voor het eerst dat ik zoiets hoor. Zou het niet zo kunnen zijn, dat de verstandelijke beperking aangeboren was, maar pas later ontdekt?
    Ook als je echt gelooft dat dit door het vaccin komt, dan nog is de kans dat dit in jouw directe omgeving NOG een keer zal gebeuren erg, erg klein. De kans dat je morgen onder een bus komt is een stuk groter.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dankjewel! Zeker iets om over na te denken.
     
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee ze mankeerde echt niks en moest vervolgens opgenomen worden omdat ze niet meer thuis kon wonen. Ik neem aan dat je bij je eigen kind ook zou zien als er ineens iets verandert. En ik heb gezegd dat het één van de redenen was, er zijn er meer. En een reactie als die van jou is dus exact de reden dat ik die verder niet wil toelichten. Ik wil niemand overtuigen en ga zelf ook niet overtuigd worden dus een discussie is compleet zinloos. En je reactie... Zou je dat op zo'n manier ook tegen haar ouders zeggen? Sorry ik vind het erg bot overkomen.
     
  5. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ben ik absoluut met je eens, er is (voor zover ik alle reacgies heb kunnen lezen) normaal gereageerd op de mensen die aangeven dat ze niet vaccineren.
    Dat het merendeel er anders over denkt is logisch omdat het merendeel van de ouders zijn kind wel laat vaccineren.
     
    Oceanna en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Is deze bijwerking ook gemeld/terug te vinden bij Lareb?
    Ik heb namelijk veel bijwerkingen gelezen van alle vaccinaties, maar ben deze nog niet tegengekomen.
    Of heeft ze een beschadiging gekregen na een koortsstuip oid?
     
    Oceanna en Popidepi vinden dit leuk.
  7. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dat weet ik niet, sorry. Het is gebeurd toen mijn vriend een kind was en ik kende hem toen nog niet.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Aahh jammer.
    Ik heb toen namelijk wel gelezen dat vaccinaties een koortsstuip kunnen veroorzaken en dat dat weer kan zorgen voor de nodige complicaties als er niet optijd actie wordt ondernomen, vandaar dat ik vroeg of het een opzichzelf staande bijwerking was.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik denk niet dat ik daar ooit nog achter kan komen. Wel een goede vraag! Maar helaas zonder antwoord.
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  10. maliro

    maliro Niet meer actief

    Interessant. Mijn dochter en ik hebben een hartritmestoornis. Zelf heb ik een aantal hartstilstanden gehad maar dankzij medisch ingrijpen overleefd. En nu heb ik een apparaatje (icd) geïmplanteerd die ingrijpt wanneer mn hart aan de hobbel gaat.

    Mijn dochtertje heeft nog geen concrete klachten en of ze die ooit krijgt is niet te zeggen. Maar ze slikt wel preventief betablokkers. En betablokkers hebben bijwerkingen. Mijn dochter is bv altijd moe. Ook mag ze niet alles wat andere kinderen wel mogen omdat het risico groter is. Ze is in principe niet ziek (we hebben een syndroom wat klachten zou kunnen geven), Maar krijgt wel medicatie.
    Hoe zou je daar tegenover staan? (Dit is een oprechte vraag. Het lijkt me dan zo'n grijs gebied. Medicatie om erger te voorkomen terwijl er nog niks aan de hand is). Is dat dan weer anders dan vaccins of wanneer er daadwerkelijk fysieke klachten zijn? Bij het syndroom wat wij hebben is de dood vaak het eerste symptoom. Dus medicatie starten op moment van klachten is eigenlijk geen optie
     
    Popidepi vindt dit leuk.
  11. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Wil hier niet zomaar aan voorbij gaan. Maar wat heftig voor jullie zeg. Is het een hartritmestoornis of een hartziekte?
    Bij mijn vriend in de familie zit een hartspierziekte, ik weet dus hoe naar het is.
     
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    Het is een hartritmestoornis. Hij is enigszins zeldzaam dus ivm herkenbaarheid benoem ik liever niet welke het is.
    Dat mijn dochter het heeft vind ik overigens erger en enger dan dat ik het heb. Ik heb de icd en kan mijn klachten aangeven. Maar dochter is nog maar 5, heeft geen icd. Is weleens bewusteloos neer gevallen maar had dan heel snel weer een goed ritme waardoor het niet wordt gezien als iets vanwege dr hart. Al denk ik daar anders over en ik was erbij en de arts niet .
    In het kort: bij mijn zoon kijk ik elke avond of hij lekker slaapt, bij mijn dochter kijk ik of ze nog leeft. Veel mensen met dit syndroom overlijden in hun slaap. Of door ergens wakker van te schrikken (heftige emoties zijn een trigger).
     
  13. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik snap je angst heel goed. En hoe verschrikkelijk het is dat je dochter dit heeft. Als ik het goed begrijp zijn ze er bij jou door jouw hartstilstanden erachter gekomen? Hoe zie de toekomst van je dochter eruit? Krijgt zij op een bepaalde leeftijd ook een icd (mijn schoonzus wordt binnenkort opgeroepen) of zijn de betablokkers voldoende?
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @maliro jeetje wat heftig zeg! Ik kan mij goed voorstellen dat je het erger vindt voor je dochter dan voor jezelf. Lijkt mij heel erg om zo je “avondronde” langs de kinderen te moeten lopen. Sterkte!

    @Lisanne1811
    Ik eet zelf amper vlees en eet/drink amper producten die afkomstig zijn van dieren. Niet zozeer omdat ik dat beter vind voor mezelf of milieu, maar omdat ik er na de laatste zwangerschap niet goed meer tegen kan. Darmen raken er meestal volledig van slag door.
    De eerdere topics over vaccineren heb ik waarschijnlijk gemist. In het mama & gezin gedeelte kom ik amper namelijk.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Is dat dan niet ook god zn wil dat iemand ziek is geworden en dat je dus ook geen medicijnen moet gaan toedienen Dan?
    Oprechte vraag.
     
  16. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik wil dit topic niet overnemen (dochter is trouwens gevaccineerd aan de hartbewaking. Vanwege haar hart is niet vaccineren gevaarlijker).
    Een ander familielid was de eerste met een hartstilstand.
    Mijn dochter krijgt een icd op het moment dat bepaalde waardes in haar hartfilmpje niet goed zijn of als ze ondanks medicatie ritmestoornissen krijgt.
    Wat betreft haar toekomst: ze zal niet elke sport mogen doen (geen competitiesport, geen teamsport), ze moet een regelmatig leven leiden dus rekening mee houden in haar beroepskeuze. Geen normale wekker (we hebben een wake up light), geen extreme dingen doen, nooit alleen zwemmen. Eigenlijk alles wat adrenaline geeft zowel qua emotie als inspanning zoveel mogelijk voorkomen al is dat met een emotie als schrikken lastig.
    Op dit moment zit ze op zwemles maar ze mag niet onder water. Dus eigenlijk alleen recht toe recht aan. Dat was het eerste moment dat ze zich anders voelde. En laatst hadden ze een run op school voor het goede doel. Maar ze mocht alleen lopen (hardlopen mag nl ook niet), dat vond ze heel jammer.
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @maliro, op basis van je beschrijving denk ik te weten wat je dochter heeft. Bij ons op school ook twee gezinnen met dit syndroom. En dat is geen familie van elkaar, statistische zeer onwaarschijnlijk dat wij twee gezinnen met dit syndroom op school hebben. Er zijn meerdere types van, zit ik dan op het juiste spoor? Best heftig. Eén van de kinderen zie je regelmatig even 'wegzakken'. Die moet je dan juist even een duwtje / aansporing geven zodat het kind weer 'wakker schrikt'. De ander heeft de variant dat schrikken juist niet mag. Inspanning is voor beiden taboe.

    Juist voor kinderen met dit soort aandoeningen, is de groepsimmuniteit heel belangrijk. Ze zijn extra vatbaar en kunnen zelf niet altijd ingeënt worden of pas later. Om die reden vind ik dat gezonde kinderen die niet ingeënt zijn, best van bepaalde plekken geweerd mogen worden. Denk aan kinderopvang en (openbare) scholen. Je gezonde kind niet inenten, is een keuze. Maar die keuze heeft niet alleen gevolgen voor je eigen gezin, maar ook voor de omgeving.

    Ik begrijp trouwens het argument wel dat niet alleen niet-vaccineren negatieve gevolgen heeft voor de omgeving. Dus wat mij betreft mogen ook andere schadelijke keuzes gevolgen hebben. En voor een deel is dat al zo; op roken zit flinke accijns, op benzine ook. Voor te hard rijden of rijden met drank op krijg je -als je gepakt wordt- een boete. En als je volhardt in dat soort gedrag eventueel een tijdelijk rijverbod. Wat mij betreft zou rekeningrijden ook ingevoerd mogen worden. En ik vind het jammer dat in het klimaatakkoord niet meer is uitgegaan van het principe 'de vervuiler betaalt'.
    Overigens is dat allemaal een ander discussie. Maar omdat er af en toe gereageerd wordt met "maar er zijn wel meer dingen slecht voor anderen" voeg ik het toch even toe.Ik vind bewust niet-vaccineren ook in dit rijtje passen.

    Wat betreft religie en de wil van God: kennen jullie dat verhaal van die gelovige man en de overstroming? Toen het water steeg, ging hij naar zolder en bad tot God om redding. Toen er even later een bootje langs kwam, stapte de man niet in omdat hij geloofde dat God hem zou redden. Hij bleef bidden. Er kwam nog iemand in een boot langs "Meneer, stap toch snel in, het water zal nog verder stijgen!"
    "Nee, ik geloof dat God mij zal redden."
    Omdat het water nog hoger kwam te staan, klom de man op het dak. Hij bleef bidden tot God. Er kwam weer een reddingsboot langs: "Stap toch in, in zult verdrinken!" Maar weer weigerde de man. Toen hij was verdronken en in de hemel kwam, vroeg hij God waarom die hem niet gered had, ondanks zijn vrome leven en zijn gebeden. Waarop God antwoordde: "Ik heb drie keer een boot gestuurd, maar je stapte niet in."

    Ik weet dat het niet bepaald een Bijbelse vertelling is. Maar het geeft denk ik wel weer wat mijn visie is. Ik weet dan niet al het menselijk handelen goed is. Maar ik geloof dat zowel zelfredzaamheid als het bieden (en dus ook accepteren) van hulp erg belangrijk zijn. Vaccins is hulp die je aangeboden wordt, met goede intenties. Ik kan niet geloven dat God daar tegenstander van is.
     
    Oceanna, Wenda, Popidepi en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. maliro

    maliro Niet meer actief

    @tupp je hebt een pb
    Mooie vergelijking. Ik kende hem idd al maar zo kijk ik er ook tegen aan.
    Ik ben zelf gelovig maar ik geloof ook dat God ons kennis en gezond verstand gegeven heeft.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  19. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Het is niet zo verwonderlijk dat je bijwerkingen niet terug kunt vinden bij het Lareb.
    Het overlijden van het kindje van onze vrienden is gemeld door de arts van het ziekenhuis, maar niet opgenomen in de lijst.
    De shock van de kinderen van een collega is niet opgenomen in de lijst (het krijgen van een shock staat wel op de lijst van bijwerkingen, maar hoe vaak het werkelijk voorkomt, klopt dus niet als niet alle gevallen geregistreerd worden)
    Ik ken inmiddels aardig wat mensen die bijwerkingen wel degelijk gemeld hebben (ook hier op het forum zijn leden die een bijwerking wel hebben gemeld), maar door het Lareb niet geregistreerd zijn.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is al een tijdje niet meer zo dat de groep niet-vaccineerders gelovig is. Het zijn mensen die vinden dat ze kritisch moeten zijn op alles wat de overheid aanbiedt en die gezag wantrouwen.

    Deze mensen gebruiken argumenten als 'hulpstoffen' en 'overlijden na vaccinatie'. Argumenten die bij wetenschappelijk onderzoek al niet konden worden ondersteund, maar bij even normaal nadenken ook niet.

    Giftige hulpstoffen? Kijk even om je heen! Welke troep er op de kleding zit die je je kind aantrekt. Op het voedsel dat je je kind geeft. Het drinken dat je ze laat drinken. Ze lopen buiten en ademen smog in. Denk je nou echt dat dat allemaal minder schadelijk is dan die paar moleculen hulpstoffen in een vaccin? Die ook in doodgewone paracetamol zit die je geeft als je kind ziek is of koorts heeft?

    Denk gewoon even na.
     
    RAppel, Oceanna, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina