Voor NOD 'ongesteld' & post ovulatie test tegelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MariaC, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik heb echt een heel raar verhaal, misschien heeft iemand het eerder gehoord, of meegemaakt.
    Ik heb een 28 dagen cyclus.

    18 augustus was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Ik heb vorige week continu steken en steekjes in mijn buik gehad maar ook echt van binnen, ik denk waar je baarmoeder begint oid? Heel felle steken. Dat je bijna dubbel klapt van de pijn, of echt even moet ophouden met wat je doet.
    Ik pas mijn BH's niet meer en heb een heel opgezette buik.
    Erg moe, en weeïg gevoel/misselijk maar niet overgeven ofzo.

    Ik geloof niet in van die heel vroege symptomen bij zwangerschap eigenlijk.
    Toen ik eerder in verwachting was moest ik utrogestan nemen dus hoe een 'natuurlijke' zwangerschap in het begin voelt, weet ik niet.
    En natuurlijk zwanger raken is bij ons maar een heel kleine kans (zwemmers).
    Maar omdat ik vorige week steeds zo erg last had van allemaal vage dingen, een veel te vroege zwangerschapstest gedaan afgelopen weekend, die natuurlijk negatief was.

    Toen werd ik maandagavond ongesteld.
    Veel te vroeg. Maar het niet zo veel als normaal en is nu al bijna weg.

    Maar vanmiddag was ik weer zo extreem misselijk en mijn onderbuik is nog meer opgezet dan vorige week.
    Ik heb dus vanmiddag weer een test gedaan: negatief. Maar ook een ovulatietest, en die was knal positief. Hoe kan dat nou?

    Ik hou mijn cyclus nauwgezet in de gaten omdat we binnenkost gaan starten met behandelingen, en normaal ben ik altijd zo regelmatig. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Maar die positieve ovulatie test vind ik helemaal gek.

    En is iemand bekend met die hele felle steken?
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Je cyclus kan een keer zonder reden afwijken. Ik denk zelf dat je klachten komen doordat je eisprong in gang was gezet. Dan zouden die steekjes ovulatiepijn zijn. Positieve ovulatie test icm met een negatieve zwangerschapstest lijkt mij een duidelijk teken van je eisprong.
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dat dus.

    Je zwangerschapstest is negatief, dus niet zwanger.

    Je ovulatietest knalt, dus naderende eisprong. Ik zou er gebruik van maken als ik jou was (ookal is de kans heel klein).

    Alle heftige symptomen die je hebt, kunnen ook heel goed te maken hebben met je naderende eisprong overigens. De steken is veelal het groeien van je follikels.
    (Mochten die heftige symptomen (dikke buik, BH die niet past enzovoort enzovoort) te maken hebben met een zwangerschap, dan zou je al dusdanig veel HCG aan moeten maken dat je zwangerschapstest onderhand ook zou moeten knallen en al helemaal niet negatief zijn!)
     

Deel Deze Pagina