Voorraad aanleggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanDuncan, 5 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDuncan

    MamavanDuncan Actief lid

    6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Hoi meiden!
    Onze jongste is alweer 3 weken en leg ik elke 3 uur aan. Ik wil graag beginnen om een voorraadje in de vriezer aan te leggen voor als ik weer aan het werk moet...
    Alleen is dit de eerste keer dat ik volledig borstvoeding geef zonder ondertussen te kolven.
    Bij de andere twee ging ik 's nachts kolven en gaf mijn man de fles, maar dat hebben we deze keer anders gedaan. Ik heb dus geen idee hoe ik een voorraad kan opbouwen naast het voeden!
    Iemand tips??
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom vind je het belangrijk om een voorraad op te bouwen? Kolfde je de vorige keren zo slecht? Want in principe moet je slechts voor één dag gekolfd hebben zodra je weer met werken start. Vanaf dan kolf je dagelijks wat je baby de volgende dag moet drinken.

    Bovendien wordt afgeraden om op deze leeftijd al extra te gaan kolven, omdat je daarmee je productie flink in de war kan sturen, met issues zoals overproductie tot gevolg.

    Als je echt wil kolven, dan is het meestal het handigste om dat te doen na de ochtendvoeding.
     
  3. MamavanDuncan

    MamavanDuncan Actief lid

    6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Misschien zit dat voorraad opbouwen ook gewoon tussen mijn oren hoor!
    Het is gewoon meer het idee dat ik bij die andere twee na 1 week al heel veel in de vriezer had staan en nu opeens bedenk dat ik dat nog lang niet heb...
    Dat na die ochtendvoeding vind ik een handige, die ga ik onthouden!
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier was de vriezer vol met wit goud ook echt heilig.. ik had war overproductie waardoor ik eens per dag volledig leegkolfde na den voeding. Dit werd al snel een hele voorraad en zelfs toen mijn productie wat beter werd en ik weer werkte kolfde ik vaak meer dat nodig.

    In de ochtend na de eerste voeding kolven.
     

Deel Deze Pagina