Vorig jaar zez uitkering en dit jaar opnieuw

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door annem85, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annem85

    annem85 Nieuw lid

    16 aug 2015
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    vorig jaar heb jk van augustus t/m november zez uitkering gehad

    Nu ben ik onverwacht opnieuw zwanger en zal Mn verlof van oktober t/m januari hebben

    Nu kom ik dus niet aan Mn 1225 gewerkte uren vorig jaar! Of word verlof doorberekend als uren ?

    Mvg Anne
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Anne,

    Je geeft aan dat je vorig jaar minder dan 1225 uur hebt gewerkt als zelfstandige, omdat je toen (gedeeltelijk) ZEZ-verlof hebt gehad.

    Ik laat voor je uitzoeken hoe wij de hoogte van je ZEZ gaan berekenen, als je nieuwe verlof in oktober van dit jaar in zal gaan. Zodra we antwoord op je vraag hebben, komen we er hier op terug.

    Met vriendelijke groet,
    Nelleke
    UWV Webcareteam
     
  3. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Anne,

    Zoals beloofd komen we bij je terug zodra wij een antwoord hebben op je vraag als je binnen een jaar weer een ZEZ-uitkering gaat ontvangen.

    Er zijn meerdere mogelijkheden om de hoogte te berekenen:

    - Je kan je uren, die je niet gewerkt hebt tijdens je verlof, op tellen bij de gewerkte uren in het jaar 2017.

    - Mocht het dan zo zijn dat je nog niet aan de 1225 gewerkte uren komt, dan bepalen wij de hoogte van de uitkering aan de hand van de inkomsten in 2017.

    - Als het resultaat van de inkomsten 2017 lager is dan het minimumloon, dan wordt de hoogte bepaald over de inkomsten over de jaren 2013 tot en met 2017.

    Ik wens je een fijne zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria
    UWV Webcare
     

Deel Deze Pagina