Vraag aan de mede (ex)langvoedsters

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn tweelingapen zijn nu bijna 2.5 jaar en zijn nu wel aardig gestopt. Dat wil zeggen dat eentje al enkele maanden geen interesse toont en de andere er nog maar sporadisch om vraagt. Ik geloof dat de laatste slok al twee weken terug is geweest. Sinds een paar dagen heb ik extreem veel haarverlies. Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen die BV geven niet direct ne de bevalling zo veel haarverlies hebben, maar dat krijgen als ze stoppen met BV. Zou ik dat nu, bijna 2.5 jaar na de bevalling, alsnog krijgen? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik ben nog niet gestopt met voeden, maar had wel erg haarverlies zo'n 4 maand na de bevalling.
    (Ondertussen wel weinig melk door zwangerschap, maar zoon drinkt stug door)
     
  3. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik heb 26 maanden gevoed, en heb dit toch niet gemerkt toen we stopten. Inderdaad wel, tot enkele maanden na de bevalling. Als je het niet vertrouwt, misschien toch je bloedwaarden eens laten checken ofzo?
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik heb 3,5 jaar gevoed (laatste jaar 1-2 x per dag), maar niet echt iets gemerkt van haarverlies na het stoppen. Ik verlies sowieso altijd al heel veel haren, maar het is me niet opgevallen dat het erger werd na het stoppen.
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb van 4 tot 8 maanden na de bevalling enorm haarverlies gehad. En nu ik net gestopt ben met de borstvoeding na een jaar begint het weer. Hopelijk nu wat minder.
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hmm wisselde ervaringen dus. Ik ben schildklierpatient en op zich mag ik wel weer eens even bloed laten prikken. Ik ga wel ff wat meer dingen laten checken.
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Nee, dat herken ik niet van stoppen met voeden (na 2 jaar), alleen van 4-8 mnd na bevalling. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat het met BV te maken zou hebben.
    Ik zou vanuit gaan dat het een andere oorzaak heeft en dus navragen bij huisarts?
     
  8. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou er ff een doktersbezoek aan wagen als je twijfelt.
    Kan helaas geen ervaring delen want weliswaar vier jaar gevoed maar nu gestopt doordat de melk op is door mijn zwangerschap dus die hormoonlevels zijn hier anders
     
  9. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hoi, mijn zoon ook lang gevoed (20 maanden) en na een maand of 16 begon bij mij ook weer die haaruitval. Herken het dus wel!
    Daarna in verwachting geraakt van mijn jongste (die wordt nog gevoed) maar omdat ik me niet lekker voelde na de bevalling, erop gestaan om bloed te laten prikken.
    Bleek dus aan mijn schildklier te liggen! Miss handig om eens te prikken ;)
     

Deel Deze Pagina