Vraag aan Exotic shorthair eigenaars ( kat )

Discussie in 'De lounge' gestart door Vuurmeisje, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurmeisje

    Vuurmeisje Bekend lid

    15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Mijn man en ik hebben besloten om volgend jaar een kat erbij te nemen. Ik zat eerst te denken aan een Ragdoll, maar ik keek een beetje naar karakters en vond de karakter eigenschappen van de Exotic Shorthair leuker. En ik vind ze er wel heel erg schattig uitzien. Nu vroeg ik me af, zijn er mensen op dit forum die een Exotic Shorthair bezitten en weten hoeveel een Exotic shorthair kost? Ik weet dat een Ragdoll zo'n 600 euro kostte toen wij er serieus naar keken. Ik heb geen idee hoeveel Exotic Shorthairs kosten.
    Alavst bedankt,
     
  2. Vuurmeisje

    Vuurmeisje Bekend lid

    15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer niemand reageert. Ik heb nog een vraagje, zijn er hier meer mensen die een raskat bezitten en hoe zijn de karakters van jullie raskatten? Ook is mijn vraag hoe duur jullie raskat is. Ik wil best mailen naar een cattery, maar dan is het zo officieel, ik ben nu meer aan het orienteren. Misschienw rodt het een raskat, misschien van een nestje van MP of misschien van het asiel. Hopelijk zijn er meer mensen met een raskat.
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een Heilige Birmaan (blue point), een vrouwtje van 2 jaar oud.
    We hebben voor haar 450 euro betaald, met stamboom, inentingen, ontwormingen en gezondheidsverklaring.
    De prijs van de kat verschilt enorm, het ligt oa.a aan de volgende punten:
    - wil je een stamboom (en dus zekerheid van raszuiverheid)
    - wil je dat je met je kater of poes kan fokken
    - wie zijn de voorouders van de kat, een kat met voorouders die showkwaliteiten hebben zijn vaak duurder.

    Wij hebben voor een Heilige Birmaan gekozen omdat dit ontzettend lieve katten zijn. Ze zijn rustig en erg op mensen gesteld. Ondanks dat ze een lange vacht heeft, vergt deze vacht weinig verzorging (ik borstel haar 1x in de maand).
    En verder vinden we het natuurlijk een prachtige kat.

    Ik lees dat je er nog niet overuit bent of je een raskat wilt of een gewone kat. Die beslissing kan ik niet voor je maken.
    Wil je er wel op wijzen dat als je een raskat koopt, dit niet altijd even makkelijk gaat. De fokkers wilden uitgebreid kennis met ons maken, en ze hebben zelf de kat naar ons toegebracht, omdat ze zeker wilden weten dat ze goed terecht zou komen.
    Verder eisen sommige fokkers dat de kat niet alleen in huis is, en dat er een tweede kat is.

    Kan hier nog wel een bult informatie typen, maar laat het eerst hier even bij. Als je vragen hebt mag je ze mij altijd stellen.

    Een foto van onze Birmaan:
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    En nog een foto van onze kat:
     
  5. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Wij hebben Minoes, een witte pers silver shaded. Ik heb haar van Kattenplaza waar ze een ander huisje voor haar zochten. Haar verzorging was voor de oude eigenaren niet meer op te brengen en ze lag bij hun niet goed in de groep. Voor Minoes heb ik ook niks hoeven te betalen.

    Minoes is een kleine witte rekel, ziet eruit als een lief speelgoedbeest maar is lekker ondeugend, rent als een witte wervelwind en is superlief.

    Waar je wel rekening mee moet houden is de vachtverzorging met dergelijke katten. Wij gaan met Minoes 3 tot 4 keer per jaar naar de trimsalon. Zo is het voor ons geen enkel probleem om haar vacht goed te blijven verzorgen, we laten haar soms wat korter knippen bij haar billen zodat ze niet vies wordt. De kosten zijn niet hoog (max 30 euro per keer), maar wel iets om rekening mee te houden.

    Als ik jou was zou ik ook op kattenplaza kijken, de katten die daar aangeboden worden zijn bijvoorbeeld van fokkers die herplaatst moeten worden om verschillende redenen. Maar kijk alsjeblieft uit met een kater die vroeger als dekkater is gebruikt. Die kunnen nogaleens sproeien.
     
  6. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ooops Minoes is omgevallen :D.
     
  7. Esthers

    Esthers Bekend lid

    7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Wij hebben een onwijs lieve lieve lieveschattige snoezige lompe trage mainecoon.Mijn dochter kan er alles maar dan ook echt alles mee!!Ze maakkt regelmatig zijn haartjes nat om er vervolgens goed door heen te kunnn kammer HIJ krijgt dan elastiekjes en knipjes in zijn haren..Ik zou het niet goed vinden als hij het erg vervelnd vond maar hij vind het volgens ons ook nog heerlijk ook.Zo mag onze kat niet boven op mijn dochters slaapkamer komen maar toch is hij er regelmatig te vinden.Hij zoekt haar namelijk zelf op.

    Er zit ook een mindere kant aan want zo kan onze kat niet naar buiten niet alleen omdat ik bang ben dat hij gejat wordt maar ook vanwege al zijn aandoeningen.Helaas hadden wij het niet getroffen met onze fokker wat later een broodfokker bleek te zijn..De maincoon is momenteel heel erg in trek ne als je eerder had met de dalmatiers en labradors.Dat betekend dat er meer aandoeningen aan het ligt komen.EN laat mijn maine coon nou alle aandoeningen hebben die bekend zijn bij dit ras.Ligt je daarom in bij de fokker waar de ouders op getest zijn zoals:hcm.pks,hd Dit is echt veel belangrijker dan een stamboom!!!
    Want onze kater is nu nog maar 5 jaar oud maar heeft ons zeker al wel 5000 aan dierenarts kosten. Maandelijks zijn wij 60 euro kwijt aan speciaal dieet en medijnen daar komen de inentingen en de bloedwaardes die regelmatig geprikt worden niet eens bij. Maar geloof me ik heb het er graag voor over hoor want ik kan het beestje voor geen goud missen maar hier zit niet niet op te wachten als nieuwe eigennaren van een dier!! Als je vragen heb stel ze maar!
     
  8. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Wij hebben sinds kort een Noorse Boskat. Echt een super lief aanhankelijk beestje (al is hij wel af en toe een beetje dom en lomp, maar dat is eigenlijk alleen maar leuk). Volgt je de hele dag, is echt overal waar ik (wij) ook zijn. Het is echt een kroelkipje, heel gezellig. Hij gaat ook naar buiten maar blijft eigenlijk alleen in onze tuin, en maakt soms een uitstapje naar de buren, en als hij het zin heeft in avontuur gaat hij zelfs nog een tuin verder.:p
    Wij hebben hem van marktplaats voor 175 euro. De mensen die hem hadden was verteld dat het een vrouwtje was, maar het bleek een mannetje en dat wilden ze niet (ze hadden al 3 vrouwtjes en wilden daarom geen mannetje). Wij vonden het allebei een hoop geld, maar hebben hier absoluut geen spijt van.
     
  9. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    kijk eens naar dit bericht op dit forum.. en dan op pagina 3 staat een foto..
    deze kat moet weg.. een chocolate point.. misschien iets voor jullie??
     
  10. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben twee britse kortharen. Enorm leuke, lieve en sociale katten. En ik vind ze ook erg mooi, ben verliefd op het ras. Het zijn rustige katten, doen geen vlieg kwaad je kunt er alles mee doen. De mijne zijn onafhankelijk doen lekker waar ze zelf zin in hebben. Maar als wij thuis komen uit het werk komen ze wel schooien om aandacht en vinden dat heerlijk. Ik weet niet hoe ik hier een foto van mijn katten neer kan zetten dus misschien even google-en op britse korthaar. Ik heb een blauwe en een lilac. Wij hebben € 400,- per kat betaald, dat was in 2006.

    Mijn katten komen, met uitzondering van de achtertuin, niet buiten. Britse Kortharen (en veel andere raskatten) zijn geen buitenkatten.

    Edit: foto's hieronder in link:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/9707-albums253-picture5296.jpg

    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/9707-albums253-picture5297.jpg
     
  11. Vuurmeisje

    Vuurmeisje Bekend lid

    15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    bedankt voor de reacties! Helaas is het geen optie om nu een kat te nemen. Dit omdat we eerst op vakantie willen ( klinkt een beetje onaardig, maar we willen gewoon niet dat als we een kitten/kat hebben deze zo klein naar de kennel moet, ik wil er liever een jaar voor de kat zijn en dan daarna weer op vakantie en met een gerust hart de kat achterlaten bij de kennel ). Qua raskatten ben ik vol van de Heilige Birmaan, de Ragdoll en de Noorse Boskat. Maar dus ook van de kortharige Pers ( Exotic ). Ik heb me idd al aangemeld bij kattenplaza en gekeken bij herplaatsers. Dan smelt je hart toch ook, ook die poezels hebben een goed tehuis nodig. Ik ben al eens wezen kijken een hele tijd terug bij een Ragdollcattery, omdat we toen aan het kijkenw aren voor 2 Ragdolls voor bij ons te komen wonen in ons huisje. Maar mijn zus kon niet meer voor 2 katers zorgen en vroeg aan ons of we ze wilden overnemen. Nou, daar zeg je natuurlijk ja op. het zijn hele lieve poezels, maar we hebben nu een beetje ruimte voor een grote wens van mij een kitten. Het is fijn om al die informatie te lezen. O ja, we wachten ook een jaar omdat onze kater ziek is, hij heeft een tandvleesaandoening. Hij wordt morgen voor de 2e x in korte tijd geopereerd , al zijn kiezen en tanden gaan er nu uit. En ik wil toch dat onze kater helemaal hersteld is voordat we hem 'belasten'met een jong klein doerakje:) En ik weet het gewoon niet. Ik vind het heel belangrijk dat het poesje wat we nemen ook echt heel oud kan worden bij ons, dus dat we financieel goed de eerste tijd kunnen doorkomen. En ik vind eigenlijk alle poesjes heel lief, dus aan de ene kant zeg ik asiel. Maar een raskat is ook al tijden een grote wens van me, en na dit poesje komt er echt geeneen meer bij voor een heel lange tijd. Maar goed, gelukkig heb ik een jaar de tijd om me te orienteren en om te beslissen. Heel erg bedankt voor de informatie allemaal!
     
  12. mendie

    mendie Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    nou ik merk al dat de poezen een heel goed thuis hebben bij jullie :D heel goed en fijn om te lezen.
    succes met t orienteren en t uitzoeken van een nieuwe lieve poes!
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben 3 ragdolls. Alle 3 geadopteerd omdat ze niet zo goed behandeld werden.
    We zijn helemaal gek op ze, maar bedenk goed.... die haren......
    Als er nog een kat gaat komen als deze zijn gaan hemelen dan wordt het een naaktkat :D Cool karakter, zo lelijk dat ze mooi zijn en geen haren.

    Verder spreekt het zachtaardige karakter van de Ragdoll ons zo aan. Helemaal met de kleine boef die hier rond huppelt.
    Ze tolereren veel ( wij niet, met de katjes MOET je zachtjes doen) maar als er per ongeluk eens op een staart wordt gestaan dan hoor je alleen een piep.
    Ze zijn wel ontzettend aan elkaar gehecht. Vind het hele sociale katten die veel andere dieren accepteren ( hond, konijn )

    Wel zijn het echte "nep" katten. Klimmen kunnen ze niet echt, springen wel wat maar niet bepaald soepel. Ze eten helaas geen hele kuikentjes, alleen brokjes.

    Succes met je keuze.
     

Deel Deze Pagina