Vraag om praktische hulp ipv cadeautje

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door 1982Justme, 11 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Volgens mij heb ik het ooit eens voorbij zien komen maar kan het niet meer terugvinden.
    Nu ik zwanger ben van de 3e lijkt mij de kraamtijd een drukke boel en heb ik het idee dat ik ipv een kraamcadeautje voor de kleine liever bv een zelfgekookte warme maaltijd voor het gezin aangeboden krijg. Denk aan een pan spaghetti of een stamppotje, niet te ingewikkeld..
    Hoe zouden jullie dat aangeven?
    Op het kaartje dmv een grappige tekst in de trant dan ons kindje qua materiele dingen niks tekort komt en we enorm geholpen zouden zijn met een prakkie voor in de avond? Of stoot je dan mensen voor het hoofd? Kun je het beter aangeven als mensen bellen voor een afspraak? Bij ons in de familie wordt eigenlijk nooit gevraagd wat iemand wil hebben en wordt er altijd maar lukraak iets gekocht dus ik verwacht de vraag dan ook niet..
    Of vinden jullie het sowieso stom dat ik zo praktisch denk en moet ik blij zijn met wat ik krijg?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Laten we eerlijk wezen, bij een 3e kindje heb je al zowat alles wat je ooit nodig gaat hebben :rolleyes:.

    Ik zou het erg waarderen om weten waar ik iemand echt een plezier mee doe. Wij hebben voor geboorte van onze 3e ook praktische (niet-baby gerelateerde) dingen gevraagd. Voelde idd een beetje gek, maar dat was wel waar ze ons meest gelukkig mee konden maken!

    Mijn ouders hebben ons een poort (achtertuin) cadeau gedaan (inclusief plaatsen) en van mijn schoonouders hebben een droger gekregen (oke, daar kan ik nog een beetje link met baby bedenken). Mijn vriendinnen hebben me een 'verwenmiddag' (high tea) gegeven, mijn man heeft van zijn beste vriend hulp gekregen bij een grote klus in huis. Een andere vriend is een keer de tuin komen doen.

    Mensen in mijn omgeving vragen meestal om 'verlanglijstjes' dus ik heb niets op kaartje vermeldt of zo, maar als je familie anders in elkaar steekt is het wel een idee.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik vind het een gouden idee!
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  5. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Wat leuk!!

    Ik zit nu alleen met het punt of je het wel of niet op het geboortekaartje zet.. je stuurt ook geboortekaartjes naar mensen die toch niet komen en voor de zakelijke kant zoals p&o en das dan misschien wel een beetje gek..
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is in België sowieso minder problematisch, omdat hier steevast een link naar een geboortelijst op een kaartje gezet wordt. Ik begrijp dat dat in Nederland als hebberig ervaren wordt :)

    Misschien kan je een leuk klein kaartje in dezelfde lay-out maken als het kaartje en zelf kiezen bij wie je het mee in de envelop steekt?
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Leuk idee idd maar ik zou het niet op het kaartje zelf zetten (lijkt me ook minder leuk voor het kindje later alsof die geen cadeaus waard was ofzo snnap je). Zou het op een apart kaartje of briefje schrijven
     
    Dio1985 vindt dit leuk.
  8. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Oh dat zouden gevers denk ik alleen maar waarderen!
    Ik zou apart briefje toevoegen met iets in de trant:

    Omdat jullie ons met de vorige zwangerschappen zo hebben verwend hebben we voor dit kindje geen cadeautjes meer op het wensenlijstje staan, maar een pannetje kraamkost voor ons gezin zouden we ontzettend waarderen!

    En dan een grappig plaatje erbij. Ik zou het als gever een leuke uitdaging vinden:)
     
    owly vindt dit leuk.
  9. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hi Fee, wij kennen elkaar van 2 jr geleden he? Waren toen gelijk uitgerekend? Jan'16?
    Bedankt voor je reactie!
     
  10. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Zaten we toen in het topic dat de baby noooooit meer zou komen?;)

    Leuk dat je ook weer zwanger bent zeg! Ik moet nog 3 maanden , nu uitgerekend van een zomer kindje dus wordt weer heel anders:) jij misschien wel een Nieuwjaars kindje!
     
  11. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Poehh dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Zou zomaar kunnen want ik was toen 4 jan ingeleid en 11 jan pas bevallen haha. Spannend zeg! Leuk je weer tegen te komen.
     
  12. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Wie helpt me nog even op weg? De tekst van fee vind ik leuk maar heb het toch graag in rijmvorm.
    Er moet iets komen te staan als:

    Aan spulletjes heeft hij/zij geen gebrek. Wilt u toch iets geven? Dan zijn we blij met een warm prakkie voor het hele gezin zodat wij onze tijd kunnen gebruiken om aan elkaar te wennen.

    Het hoeft niet letterlijk dat te zijn maar in die richting. Het hoeft ook niet te rijmen bedenk ik me nu als het maar wel lekker loopt...
     
  13. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Mijn rijmtalent is minimaal dus kan je daar niet mee helpen, maar serieus, je idee vind ik briljant!!
    Ik zou hem ook niet op de kaart zetten maar inderdaad bijsteken bij de kaart in dezelfde stijl!
     
    1982Justme vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Iets als dit?

    Gelukkige ouders maken gelukkige kinderen. X heeft alle spullen en liefde die hij/zij nodig heeft, maar óns zou je heel blij maken met een gezonde maaltijd waar we zelf geen werk aan hebben.
     
    1982Justme vindt dit leuk.
  15. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Yes, daar kan ik zeker verder mee! Dankje!
    En het wordt idd een los insteekvelletje had ik al bedacht!
     
  16. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Yes, daar kan ik zeker verder mee! Dankje!
    En het wordt idd een los insteekvelletje had ik al bedacht!
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Hier vragen mensen vanaf een 2e kind gewoon wat je nodig hebt. En bijna altijd komen ze met cadeaukaarten zodat je zelf iets uit kunt zoeken.

    Ik zou zo'n verzoek om eten niet samen met de kaartjes versturen. Komt op mij over alsof je of geen geld voor eten hebt, of het als gezin (nog) niet zo goed aankunt. Je kunt toch zelf de vriezer volgooien? Of je moeder/schoonmoeder/zus/goede vriendingen vragen om wat makkelijks te maken. Hier kwam het bezoek verspreid over meerdere weken. Toen stond ik allang weer zelf te koken.

    En die paar mensen die toch met een cadeau komen vormen toch geen probleem? Een 3e kindje mag toch ook nieuwe spullen of een nieuw pakje? Vaak komen er ook veel minder menen op bezoek.
     
  18. Druktemakertje

    Druktemakertje Actief lid

    17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Namens ons 3e ukje willen wij u vragen
    Om ons wat hulp bij te dragen
    Aan spullen hebben we geen gebrek
    Dus doe eens lekker gek
    Een lekkere maaltijd of een klusje
    En als dank voor u een baby kusje

    Zoiets?
     
    Belle22, maria80, Vita Rose en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Deze is wel echt leuk! Maar aan de andere kant, is voor mensen een kadootje minder moeite denk ik, als ik mezelf na ga. Dan dat ik in de keuken sta om te koken bijv. Vaak kopen mensen het gewoon online. Ik zou anders gewoon cadeaubonnen vragen voor een drogist ofzo want bijv luiers heb je nog genoeg nodig. En bij ons komen in de kraamweek vooral close familieleden en vrienden en de rest in de weken daarna. Maar idd na een weekje kan ik ook zelf wel gewoon weer koken. Komen mensen straks na weeeeken nog met een maaltijd aanzetten, dat is ook een beetje gek :D
     
    Mrs1 en Hopsatee vinden dit leuk.
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf wat apart vinden. Ik weet niet.

    Als ik op kraambezoek ga vraag ik altijd van te voren moet ik nog iets bij de supermarkt of drogist mee nemen? En als ik er ben vind ik het ook fijn om wat te doen. Bij de laatste kraamvisite, toen was de kleine man al een paar weken oud, is zij met de oudste even op haar gemakje boodschappen gaan doen. Ik heb op de kleine gepast, de fles gegeven en zijn luier verschoond.
     

Deel Deze Pagina