vraag over anticonceptie/borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mama82, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama82

    mama82 Lid

    21 jan 2008
    10
    0
    0
    Hallo!

    Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, ik ben zo vrij dit wel te doen.

    Ik ben onlangs bevallen van ons 2e kindje en daarbij hebben we weer een borstvoedingsperiode voor de boeg. Bij onze eerste heb ik 1 jaar borstvoeding gegeven. 6 weken na de bevalling is er een koperspiraal bij mij geplaatst. Volgens de huisarts was dit de beste oplossing omdat hier geen hormonen in zitten. Ik heb in de 2 1/2 jaar hier geen problemen mee gehad. Nu had ik het idee omweer een koperspiraal te laten plaatsen, maar dezelfde huisarts raad dit nu af. Hun ervaringen zijn in deze 3 jaren niet positief. Ze hebben te veel vrouwen meegemaakt waarvan ze zwanger zijn geraakt tijdens het "dragen" van deze koperspiraal. Hij had het over de mirena spiraal, maar hier zitten hormonen in.

    Wat mag en kan je gaan gebruiken tijdens een borstvoedingsperiode?

    Hartelijk dank voor julllie evt antwoord!
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo mama82

    Om kort te zijn, de mirena kan wel met BV worden gecombineerd. De concentratie hormonen zijn zo laag dat ze niet veel effect hebben op de BV. Dat wil zeggen bij de meeste vrouwen.

    Ik zal een overzichtje voor je maken. Dat lukt me niet meer vanavond. Ik hoop daar morgen even tijd voor te hebben.

    Wordt vervolgd dus.

    Ilse
     
  3. mama82

    mama82 Lid

    21 jan 2008
    10
    0
    0
    Hallo Ilse,

    Hartelijk dank voor je reactie. Fijn dat je een schema=tje wilt opstellen, super! ben je erg dankbaar.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina