gezocht, mensen met ervaring slecht zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door strom23, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    hallo,

    ik heb een vraagje waar miss een aantal van jullie een antw op kunnen geven wat ik/we kunnen verwachten de komende tijd..

    we zijn nu 1,5 jaar bezig zwanger te raken.. eerst bleek dat mijn baarmoeder niet goed was.. wat gelukkig na een half jaar helemaal is opgelost.. nu kreeg ik mijn laatste check up vd week bij de gyn.. en alles was nog steeds helemaal goed.. wij blij...!

    tot dat ze kwam met de uitslag van mijn man,..

    "er is niet veel beweging" was wat er gezegt werd.. dus moet mijn man nog een test ondergaan,..
    Hier hadden we niet echt op gerekend omdat we dachten dat het "problee" bij mij zou liggen toen die tijd..

    ik vroeg me af of iemand dit herkent? of tips heeft wat we kunnen verwchten?

    PS 2 maand gelden hebben we wel een vroege miskraam gehad!

    Groetjes !
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb je onderwerp even aangepast hoor, dat is wat duidelijker.

    Bij slecht zaad doen ze inderdaad vaak extra onderzoeken.
    Zaad wordt elke 3 maanden vernieuwd door het lichaam. Het kan dus zijn dat hij deze keer gewoon niet zo'n goed team had, zeg maar.
    Blijft het nou slecht dan zijn er eigenlijk 3 opties.
    IUI, IVF en ICSI. Voor welke jullie dan eventueel in aanmerking komen hangt af van de precieze resultaten.

    Elmo
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Oh, w.s. gaan ze ook nog een bloedtest bij je man doen en misschien een echo maken ivm spataders.

    Door de vroege mk zou je zeggen: jullie kunnen zwanger worden!
    Dat lijkt me een positief punt.

    Elmo
     
  4. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    bedankt voor de reactie!

    daarom kan ik het ook niet echt goed geloven dat het niet goed is,.. die miskraam zegt toch best veel lijkt me...

    mijn man denkt er op dit moment helaas f niet zo over,.. hij zit best wel in een dip..

    maar ik heb nog steeds veel hoop!

    liefs
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Eerlijk gezegd zegt een mk natuurlijk niks over de kwaliteit van het zaad.
    Het kan een toevalstreffer zijn geweest (geloof me, er kruipen momenteel een aantal geluksbaby'tje rond).

    Ik kan me heel goed voorstellen dat manlief zich vooral verslagen voelt momenteel. Mijn man heeft hier ook een beste deuk aan opgelopen hoor.

    Jullie zullen de resultaten af moeten wachten ben ik bang...

    Elmo
     
  6. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Wij hebben ook een ICSI wondertje en zijn dus helaas na 3 jaar wachten niet spontaan zwanger geraakt.

    Het is een naar bericht als je de laatste mogelijkheid een kindje te kunnen krijgen met twee handen vast moet grijpen. Wij zijn blij dat we vol hebben gehouden en we zijn er samen sterker door geworden.

    Groetjes,
    Danielle
     
  7. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    jah, dat is ook zoo.. ik hoop dat miss teveel dat het zaad wel goed is.. maar dat blijf ik ook doen tot de 2e uitslag... :oops:

    en wat man betreft... hij wil er niet veel over kwijt... had joun man dat ook? dat vin in namelijk wel erg moeilijk...

    toen het eerst aan mij lag wou hij er veel over praten met mij... en nu deze uitslag wil hij er niet meer over beginnn... :(

    Miss trekt het wel bij, hij weet het ook net 2 dagen..
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nee, hier ook na (onderhand) 3.5 jaar nooit spontaan zwanger geraakt :(

    Tuurlijk hoop je op een super uitslag! Is niks mis mee hoor! Maar je moet wel proberen realistisch te blijven...hoe hard dat soms ook is.

    Mannen zijn wel andere schepsels dan vrouwen als het om dit soort dingen gaat.
    Hier ligt het wel alleen maar aan de man, zeg maar. Ook hij wilde nauwelijks praten...maar moest op een gegeven moment wel. Nu praten we er wel gewoon over. Hij wat dat het geen kwestie van schuld is en ik nog steeds zielsveel van hem hou. Geef hem de tijd!

    Elmo
     
  9. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou zeggen, loop niet te hard op de zaken vooruit. Hoe moeilijk ook.
    Ook met zwak zaad, kan je zwanger worden. Dat hebben jullie al laten zien. Verder kan zaadkwaliteit zo erg verschillen. Wacht het nog maar even af en probeer je niet te druk te maken.

    Mijn vriend had ook zwak zaad. Hij vond het ook niet prettig om er veel over te praten. Voor mijn vriend, was het toch een beetje een deuk in zijn ego. Alle mannen denken dat ze superzaad hebben.
    Ook bleek hij bang te zijn, dat ik bij hem weg zou gaan, omdat het zijn "schuld"was. (zo beschreef hij het, maar zo heb ik het nooit gezien)

    Iedereen gaat er weer anders mee om. Bij ons was de beweeglijkheid, vorm en het aantal matig. Mijn vriend is gestopt met roken, is gezonder gaan leven en heeft vitaminepillen en extra zink en selenium geslikt. Ook is hij wijde boxers gaan dragen. Na een aantal maanden, was het toch echt al reuze verbeterd.

    Het wil niet zeggen, dat deze maatregelen werken, maar het is het proberen waard. Wij zijn uiteindelijk spontaan zwanger geraakt. Ik hoop dat dit jullie ook zal gebeuren.
     
  10. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    @ elmo:
    zo is het ook ... er veranderd niets aan onze relatie wat betreft de uitslagen..
    En fijn dat je even je ervaringen wil delen..bedakt daar voor... in mijn omgeving zijn ze best stug... dus we kennen ook niet echt veel verhalen van mensen waar het ook niet 1,2,3 bij is gelukt.. de meesten waren dat al binnen half jaar..

    @ prinses:
    ja alle mannen denken idd dat ze kleine superhelden in hun zaad hebben hi hi,...
    bedankt voor de tips..
    nou moet ik zeggen dat hij erg gezond leeft en veel vitaminen niet roken etc...
    helaas moet ie vanwege zijn werk wel strake boxers aan dus daar kunnen we niet veel in veranderen haha
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hihi, nou ben ik wel benieuwd welk werk hij doet?
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    *beeldendenker*
     
  13. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    ha ha ha ... hij is een sporter, in een echte "mannen" wereld...

    denk dat dat ook een reden is dat hij zich in zn ego voelt aangetast...
     
  14. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Bij ons was de teleurstelling ook groot. Ook wist de gynecoloog na alle onderzoeken niet hoe het verder zou gaan. Voor IVF moesten we naar een ander ziekenhuis. Daar sta je dan.....

    Gelukkig hebben we alle adviezen en tips aangenomen en uitgeprobeerd. Van ruimzittend ondergoed :p tot aan Vitamine C + Zink :D en waren we opgelucht na het intake-gesprek voor onze 1e IVF-ICSI behandeling. Er was nog hoop!

    Dat het goed is gegaan blijkt wel uit mijn banner 8)

    Sterkte meis.
     
  15. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    fijn dat het bij jullie goed gegaan is!

    bij ons gaat het ook wel lukken.. er zijn zo veel manieren..

    thx voor de oppeper!
     
  16. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Mijn man heeft ook slecht zaad en dat was uiteraard niet leuk voor zijn ego. Voor mannen ligt dit op een of andere manier toch altijd gevoeliger. Het was voor hem in ieder geval niet bespreekbaar in onze vriendenkring. Ik heb het aan 2 vriendinnen wel verteld, want ik moest natuurlijk ook mijn verhaal kwijt, wij zijn tenslotte wel degene die door medische molen moeten!

    Maar het goede nieuws is dat wij binnen 2 IUI pogingen zwanger waren. Daarnaast is ook mijn man overgestapt op de ruimzittende boxershorts en het zo min mogelijk alcohol drinken. Ook bij ons heeft dit geholpen, in de zin dat de kwaliteit sterk verbeterd was en het aantal omhoog gegaan was.

    Er is dus altijd hoop, alleen vraagt de ene methode meer tijd dan de ander. Maar zoals Elmo al aangaf, geluktreffers zijn er ook, dus wie weet.

    Hoe dan ook, dit forum heeft mij altijd goed geholpen om mijn hart te luchten.

    Succes!

    groeten, Aurelie
     
  17. hanneke78

    hanneke78 Bekend lid

    25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hallo

    Wij gaan na deze maand als ik een WOD (15 sep.) heb gehad, voor het eerst naar de huisarts.
    Ik heb een zoon van 4 jaar, van een andere partner, hiervan was ik meteen zwanger.
    Nu ik een nieuwe partner heb en alles tot rust is gekomen, willen wij samen een kindje. Sinds November vorig jaar gestopt met de pil en tot op heden nog geen zwangersschap. Mijn vriend heeft (nog) geen kinderen.
    Ik voel mijn eisprong, heb een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen en er is een ovulatie te zien bij temperaturen.

    Wij denken dat het "probleem" bij mijn vriend ligt, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker!
    Hij denkt dit zelf ook en geeft aan dat het psychisch heel onprettig aanvoelt dat idee.
    Ik vind het heel sneu voor hem, hij zegt er niet veel over.
    Hij is nu ook al bezig met de vraag, hoe ver hij wil gaan om een baby te mogen krijgen.
    We hebben afgesproken stap voor stap te gaan nadenken en niet te ver vooruit te kijken, want dan zien we alleen maar "beren" op de weg.

    We hebben besloten dat na deze maand naar de huisarts te gaan.

    Wat ik me afvraag is of ze al meteen actie gaan ondernemen?
    Ik wil het liefst dat ze beginnen met zaadonderzoek bij hem, kan ik dit vragen/eisen?
    En wat kan ik verwachten dat er kan gaan gebeuren, ook in tijd?
    Hebben jullie nog tips voor me?

    alvast bedankt

    groetjes Hanneke
     
  18. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Echte tips heb ik niet, maar ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen et medische traject tijd vergt. Ze gaan in het zk niet meteen over tot het nemen van medische stappen, voordat ze alles onderzocht hebben. Dan hield bij ons in dat ik ook helemaal doorgelicht ben; bloedprikken, inwendige onderzoek, samenlevingstest, temperatuurschema bijhouden en het doorspoelen van mijn baarmoeder en eileiders. Dit laatste was het minst prettige, maar het voordeel is dat je na dan wel een paar maanden extra vruchtbaar bent.
    Voor mijn man gold dat hij verschillende keren zijn zaad heeft moeten inleveren voor onderzoek.
    Na bijna 4 maanden hadden wij toen onze eerste IUI poging.

    Heb een beetje geduld, dan had ik namelijk niet :) en praat er wel met je vriend over en mijn motto is altijd, om alles zo positief mogelijk te blijven zien.

    succes!

    groetjes, Aurelie
     

Deel Deze Pagina