vraag ritme baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nora25, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nora25

    nora25 Actief lid

    18 okt 2013
    340
    91
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 7 maanden en een heel makkelijk meisje. De laatste weken heeft ze 's avonds veel honger en komt ze ook ' s nachts weer rond 4 uur en heeft ze echt honger. Haar ritme is ongeveer als volgt:
    Ze wordt ' s morgens rond 7 uur wakker als wij allemaal opstaan ( ze is de derde). Ze krijgt dan een bordje pap van 150 cc opvolgmelk en 5 schepjes. Gaat bijna op.
    Rond 8.30 slapen; ze wordt op wisselende tijden wakker. Dan krijgt ze fruit (1 stuk) gaat altijd op.
    11 uur: fles: 180/6 soms wel op soms niet.
    12 uur bij ons aan tafel wat stukjes bruin brood met boter. Ongeveer 1/4 boterham. Slapen
    14.30 fles 180/6 gaat meestal op.
    Rond 16.00 gaat ze nog even naar bed. Slaapt soms wel soms niet tot 17.00 uur.
    Dan bij ons aan tafel groenten (met aardappel, pasta of rijst). Vind ze nog niet heel geweldig; ze eet ongeveer 100 gram. + 100cc volle yoghurt. Dan rond 18.30 naar bed. En dan meldt ze zich rond 21.30 en heeft heel veel honger. Ze krijgt een fles van 180/6 en die gaat op; het liefst wil ze meer, maar ik vind 210 teveel voor zo'n klein maagje. En dan heeft ze om 4 uur dus weer honger, terwijl ze eerder altijd tot 6.30 sliep. Ze blijft dan jengelen wat overgaat in huilen en het enige wat helpt is een fles. Die krijgt ze dan 150/5 en daarna gaat ze meteen weer slapen.
    Nu de vraag: wat kan ik asn haar eetritme veranderen zodat ze 's avonds en 's nachts minder honger heeft?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier werd met 7 maanden al wel een stukje meer gegeten, maar hangt er ook een beetje vanaf wat ze wil natuurlijk. Als ze zelf aangeeft niet meer te willen, dan kan je er natuurlijk ook niet meer inproppen. Maar rond de 7 maanden opeens echt hongeriger herken ik eigenlijk niet, dus weet ook niet zo goed wat je daar 1,2,3 aan kan veranderen, maar ter vergelijking het schema van onze dochter met 7 maanden (ze is nu 8 maanden, dus niet heel veel veranderd).

    7.30-8.00 bordje pap van 150/5 en daarbij wat water of thee
    9.30 fruithap zo'n 150-200gram, je zegt dat je dochter 1 stuk altijd helemaal op eet, misschien daar nog wat fruit toevoegen dan? En daar drinkt onze dochter ook weer water bij
    10.00-12.00 slapen
    12.00 1 boterham zonder korst met smeerbaar beleg, 1 of 2 korstjes sabbelt ze na de boterham nog op, ook weer water erbij.
    14.00 fles 180/6
    15.00-17.00 slapen
    17.00 warme maaltijd, aardappel en zachte groente geprakt, de rest nog gepureerd, in totaal een bakje van 200gram denk ik. Af en toe nog wat griekse yoghurt na, maar dat is vaak teveel voor d'r.
    19.30 fles 180/6 en dan de nacht in.
    Soms komt ze dan 's nachts nog en dan krijgt ze 50-100cc water, ze heeft hier namelijk niet echt honger en aangezien ze de 10kg al gepasseerd is zijn we met 6 maanden gaan kijken of ze water ook goed vond.

    Slapen is niet altijd 2 uur hoor, soms heeft ze het na een uurtje al gezien, soms gaat ze een half uurtje eerder of later op bed.
    Het water wat ze overal bij drinkt is uit d'r rietjesbeker, ongeveer 100cc op een dag denk ik.
    Verder krijgt ze af en toe nog tussendoor wat te knabbelen als ze bijv. wat korter slaapt of de fles 's middags al eerder krijgt. Dan krijgt ze een maisfinger, cracotte cracker, soepstengel, rijstwafel of iets van fruit in stukjes om te oefenen of een groot stuk paprika/komkommer om zelf aan te knabbelen.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Oh wacht, wat me nu pas opvalt is dat ze geen fles krijgt voor ze naar bed gaat 's avonds.
    Misschien de yoghurt nog even laten zitten of op een ander moment geven en dan voor ze naar bed gaat gewoon een fles van 180/6?
    Desnoods laat je de fles van 14.30 vallen en geef je daar een schaaltje yoghurt met evt. nog wat fruit als tussendoortje? Misschien dat ze dan in elk geval de fles van 21.30 al overslaat.
     
  4. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Krijgt ze voor het slapen gaan geen fles meer? Daar zou ik weer mee beginnen en dan indd eventueel de middag fles laten vervallen!
     
  5. nora25

    nora25 Actief lid

    18 okt 2013
    340
    91
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Inderdaad eet ze niet veel, maar ze hoeft echt niet meer.
    Maar een goede tip: voor het slapengaan toch weer een fles. Ze vindt de yoghurt wel heel lekker. Dan kan ik dat ook ' s middags doen als tussendoortje met evt fruit. Ga ik vanmiddag meteen proberen.
     

Deel Deze Pagina