Vraagje...betreffende ZW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door itsourlove, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Beste medewerker UWV.
    Sinds januari thuis komen te zitten met een burnout..vervelend genoeg.
    Gelukkig flink opgeknapt alleen de angststoornis biedt de grootste valkuil momenteel (gelukkig krijg ik vanaf volgende week hulp van Indigo).
    Dus dat komt nog wel goed voor ik moet gaan bevallen in januari.
    Nu heb ik al contact met het reintergratiebureau en 22 augustus komen zij weer langs.
    Maar ik gok dat ze mij pas kort voor ik met verlof mag weer aan het werk krijgen.
    Verandert mijn ZW dan tijdelijk in zwangerschapsverlof of blijf ik in de ZW?

    En nog een extra vraag gezien het gedoe recidiverend is en ik daar volgend jaar voor in therapie ga is er een mogelijkheid om de arboarts te spreken om na die tijd maar voorlopig deels goed gekeurd te worden ? Want ik ken mijzelf wil te snel wil te vlug wn dat nekt op den duur.

    Alvast bedankt.

    Liefs
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Itsourlove,

    Heftig een burn-out. Fijn om te lezen dat je gelukkig al flink bent opgeknapt. Goed dat je je eigen valkuilen kent en daar een oplossing voor zoekt.

    Ben je in dienst bij een werkgever? Dan vraagt de werkgever namens jou de zwangerschaps- en bevallingsuitkering aan. De werkgever doet dit maximaal 4 en minimaal 2 weken voor de ingangsdatum van jouw zwangerschapsverlof. Hier lees je meer informatie.

    De werkgever richt zich in eerste instantie samen met jou en de bedrijfsarts of arts op jou re-integratie. Je kunt bij de werkgever aankaarten dat je graag een gesprek wilt met de bedrijfsarts of arts om jouw situatie te bespreken.

    Ik wens je veel sterkte en een goed herstel toe!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina