Facings

Discussie in 'De lounge' gestart door juenco, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    N.a.v. Het laten bleken van de tanden...wie heeft er facings?

    Ik heb 1behoorlijk gele voortand (wortelkanaalbehandeling gehad) en de rest is ook redelijk donker. Ik wil mijn tanden liever niet laten bleken. Daarom zit ik aan facings te denken. Wie heeft het ook? Hoe duur is het ongeveer? Dank!
     
  2. sjak

    sjak Niet meer actief

    Ik heb twee porseleine facings, al acht jaar ofzo, dus er zal wel weer het een en ander veranderd zijn.... Maar ik had naast mijn twee voortanden, iets kleinere tandjes die een beetje scheef stonden. Was of een beugel of facings, dus makkelijke keus, maar toendertijd heb ik er al 1400 eu voor betaald.
    (Niet bij de eerste de beste tandarts laten doen trouwens, was een cosmetisch opgeleide tandarts (opgeleid in america)
     
  3. Emmaleigh

    Emmaleigh Actief lid

    20 dec 2012
    105
    0
    0
    Ik heb zelf composiet facings laten plaatsen in april op mijn bovenkaak van hoektand tot hoektand zeg maar. Wij zijn in juni getrouwd en heb hele slechte tanden ivm antibiotica gebruik toen in jonger was. Schaamde me voor mijn tanden maar bleken was geen optie. Heb een erg fijne tandarts en die heeft toen gezegd dat composiet facings in mijn geval de beste oplossing zijn. Tegenwoordig is de technologie zo gevorderd dat je het verschil tussen composiet facings, porseleine facings of echte tanden niet meer ziet. Daarbij hoeft bij composiet minder van je tanden af gehaald te worden als bij porselein en kan het in een keer geplaatst worden.
    Het was een lange klus (heb ruim drie uur in de stoel gelegen) maar ben erg tevreden met het resultaat. Overleg goed met je eigen tandarts, want facings kunnen niet voor iedereen. Jouw tandarts kent jouw gebit het beste. Ga niet zomaar naar een privé kliniek want die willen alleen maar geld zien en die letten er niet op of facings wel een mogelijkheid zijn voor jou. Dan zit je achteraf met de gebakken peren.

    Realiseer je wel dat eenmaal facings altijd facings is. Omdat ze een dun laagje van je tanden af halen zal je dat altijd moeten blijven beschermen met facings. Het klinkt trouwens erger dan dat het is, dat laagje van je tanden af halen. Daar merk je helemaal niks van en het is maar heel weinig (minder dan 0.5 mm bij composiet)

    Over de kosten, ik heb een vrij hoge aanvullende tandarts verzekering en die heeft 75% van de behandeling vergoed. Waardoor ik nog ongeveer 230 euro zelf moest bij betalen. Composiet schildjes worden namelijk gerekend als vullingen (die ook van een soort composiet gemaakt worden) in tegenstelling tot porselein waardoor het gewoon binnen de verzekering valt. Maar dit verschild per zorgverzekering dus ik zou het even goed uitzoeken.

    Als je meer wilt weten mag je me altijd een PB sturen :) Dan kan ik ook eventueel een foto sturen hoe het eruit ziet.
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Porseleinen facings kosten gemiddeld 450 euro per tand. Cosmetische dingen worden vaak niet gedekt dus zelf betalen, plus dat het een schildje is dus moet je uitkijken met afbijten etc van dingen.
     
  5. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    waarom laat je het niet van binnenuit bleken?? dan heb je aan 4 zittingen vaak al genoeg (1 iets langere afspraak, 2e en 3e vaak maar 5 min en 4e iets langere afspraak)

    is stukken goedkoper en het gaat heel anders dan uitwendig bleken en is dus ook niet schadelijk
     
  6. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, zou ik eerst ook laten doen, maar de tandarts twijfelde of het zou lukken. Ik moest er ook 5x voor terug komen. Dat is denk ik ook wel duur...? En stel dat het niet lukt, dan ben ik dubbel zoveel geld kwijt, toch? :(;)
     
  7. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb in de tandheelkunde gewerkt en regelmatig bij bekende mensen geheel facingsgeplaatst, echter vindt ik het er vreselijk onnatuurlijk uitzien als je je gehele gebit laat doen. Nou is dat ook een behoorlijk kostenplaatje, maar kijk eens hoe onnatuurlijk het er bij willem alexander en maxima uit ziet.
     
  8. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    een paar feitjes op een rij:

    -inwendig bleken kan alleen bij die tand met de wortelkanaalbehandeling, de rest blijft dan dus donker.
    -uitwendig bleken is niet schadelijk (zoals juenco zegt)
    -als facings goed geplaatst zijn hoef je niet uit te kijken met afbijten (nagel bijten, bier flesjes openen etc uitgezonderd)
    -goed gemaakte facings zien er niet onnatuurlijk uit
    -porseleinen facings zijn duurder dan composiet facings maar verkleuren wel minder snel en blijven daardoor langer mooi.
     
  9. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Maar composiet is altijd nog aan te passen.. kleur,vorm... kan gepolijst worden met der tijd. porselein is voor vast of er moeten nieuwe op als er iets mee is.
    als er een stukje af is van composiet kan het altijd aangevuld worden... dus perfect! en ze zijn 4x goedkoper dan porselein! (bij ons tenminste wel)
     
  10. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Je betaald het bleekmiddel per zitting.. Of hij daar nu 5 of 10 min mee bezig is.. Mijn ervaring is dat1e afspraak openen en bleek ering na n week opnieuw bleek erin en week later weer.. Vaak is het dan al zo opgebleekt dat "echte" vulli.g erop kan (is alleen maar n luikje aan de achterkant)
     
  11. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @siren, daar heb je gelijk in.

    Maar ga wel naar een tandarts met ruime (cosmetische) ervaring. Goede composiet facings maken is technisch moeilijk en er zit heel veel verschil tussen wat de ene tandarts kan en wat de andere kan.
     
  12. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    mijn baas heeft er speciaal een cursus van een jaar voor gevolgd. we doen het nu wekelijks bijna met composiet. vind het ook erg leuk om bij te assisteren. Ik zou echt composiet adviseren. Die zijn ten alle tijde aan te passen. :)
     
  13. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Neem geen composiet, dat is nog onnatuurlijker. Ik kan je een g
     
  14. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Neem geen composiet, dat is nog onnatuurlijker. Ik kan je een goede praktijk aanraden. Die half bekend nederland ook gedaan heeft, including een aantal van de royal family, maar het is niet de goedkoopste. Wel heel mooi.
     
  15. Emmaleigh

    Emmaleigh Actief lid

    20 dec 2012
    105
    0
    0
    Beetje kort door de bocht niet? Ligt er net aan hoe het geplaatst is. Als het slecht geplaatst is, ja dan is het ontzettend lelijk en onnatuurlijk. Maar als je een tandarts hebt die weet wat die doet ziet het er heel mooi en natuurlijk uit. Bij mij kun je niet zien dat ik facings heb ;)
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    Ik vind porselein vele malen lelijker in de meeste gevallen. Mijn vorige werkgever was meester in composiet facings, bouwde hele rijen tanden op, supermooi, verschillende kleuren opbouwcetc
     
  17. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Mijn bazin is ook zo goed met composiet! Frontje opknappen met haar is ook zo leuk om te doen! T kost even wat tijd maar dan heb je ook wat! En met de composiet van tegenwoordig kun je hele mooie resultaten behalen!
     

Deel Deze Pagina