Vraagje ledikantje

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door MIAGO, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIAGO

    MIAGO Lid

    3 feb 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verwachten ons kindje in augustus en zijn al bezig met de baby uitzet. Alleen hebben we nog een aantal vragen mbt het ledikantje.

    De eerste gaat over het matras, wij willen graag een Aerosleep. We willen dan het Essential Pack, dat is dan een matras + matrasbeschermer. Is die matrasbeschermer dan ook meteen de molton? En moet je voor de baby uitzet er hier dus twee van hebben? En klopt het dat de Aerosleep alleen zin heeft als je ook de hoeslakens van dit merk gebruikt?

    Tweede vraag is; je hebt verschillende ledikantdekens, bijvoorbeeld van Baby's Only. Je hebt dan een "gewone" kabel deken maar ook eentje die een soort van gevoerd is, een 'bontje' aan één kant. Je moet volgens de baby uitzet twee dekens hebben, zouden jullie dan van beide één doen? Of juist twee gevoerde?

    :D ... ZOVEEL KEUS!!
     
  2. EmyL

    EmyL Actief lid

    4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze 1e ook de Aerosleep, alleen geen matras ervan. Wij hebben een normaal matras, de Aerosleep matrasbeschermer en een hoeslaken van Aerosleep erover. Normale werken inderdaad niet, dus ik zou er zeker 2 aanschaffen!

    Verder hebben wij ook de Baby's Only kabeldeken. Wij hebben er dan gewoon een fleecedeken van Prenatal onder, zodat die er vantussen kan als het buiten warm is.

    Hopelijk kun je hier iets mee! :)

    Gefeliciteerd en succes!!
     
  3. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Je kunt de aerosleep topper inderdaad op een ander matras leggen (let wel een beetje op de kwaliteit van je matras, dat is wel belangrijk). De topper is een honinggraat waardoor ze kunnen ademen, bij spugen etc moet je het ding dus wel even uitwassen anders blijft het erin liggen. Ik heb er zelf wel 2 maar dat is ook meer voor het gemak dan dat het persee nodig is. In het begin toen hij veel spuugde, heb ik toch een hydrofiel onder zn hoofd gelegd die ik elke keer verschoonde. Ik zou voor het earosleep idee wel voor de hoeslakens gaan met gaatjes erin.

    Ik weet niet of je in het begin een wiegje hebt? Wij hebben vanaf het ledikant eigenlijk geen dekens meer gebruikt maar zijn overgegaan op slaapzakken.
     
  4. MIAGO

    MIAGO Lid

    3 feb 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties! Heb ik zeker iets aan. :) Ik zag ook dat Koeka een dubbeldeken heeft, bestaande uit 2 dekentjes die je aan elkaar kan maken. Misschien is dat ook een optie. Meer reacties zijn welkom!! We hebben trouwens geen wieg, dus zullen wel in het begin meteen ledikantdekentjes nodig hebben.
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hi Miago,

    Gefeliciteerd! Op zich is een tweede deken in het bedje van je baby bijna nooit nodig; dat wordt al snel te warm. Natuurlijk wel handig om nog een tweede te hebben voor als er eentje in de was zit ;)

    Als je kindje onder een deken slaapt, zijn er een paar zaken om in de gaten te houden:

    Maak het bedje kort op: je kind ligt met zijn voetjes vrij dicht bij het voeteneinde en het beddengoed reikt tot zijn schouders. Zo kan het kind nooit helemaal onder het beddengoed komen en blijft het hoofdje vrij.

    Vouw beddengoed dat te groot is onder de matras. Een deken dubbelvouwen is meestal te warm voor een baby.

    Als je nog iets meer wilt weten over dekentjes, matrasjes en (Aerosleep) matrasbeschermers, kun je hier verder lezen.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Van de earosleep zou ik niet die met matras nemen omdat je het dan makkelijk in de was kan doen. Wij hebben het huismerk matras van de prenatal en die is heel fijn, was beter getest volgens medewerker omdat het dikker zou zijn.

    Als je kindje spuugt kun je spoelen onder de kraan en bij ons is het de zelfde dag nog droog.

    Het matras is van de ikea, we hebben een koudschuimmatras omdat het beter zou zijn als er allergieën zijn in de familie.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wij hebben geen matras van aerosleep. Alleen het dekje en de hoeslakens. De hoeslakens moet je wel van aerosleep kopen, anders is de functie weg.
    Opmaken doe je zo; matras, aerosleep en dan hoeslaken.

    En wij hebben onze zoon in een wiegje. Hij heeft 1 gehaakte deken met lakentje. En een vier seizoenen fleece deken met lakentje. Hij slaapt verder ook in een slaapzak, bovenstaande gaat er nog overheen omdat ons huis zo koud is.
     

Deel Deze Pagina