Vraagje morning after pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lilium, 8 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Hi Dames,

    Ik heb een vraag en hoop dat jullie kunnen helpen.

    Ik slik normaal de pil, maar had dit niet goed gedaan, dus deze was niet veilig. Nu heb ik vorige week gemeenschap gehad met bescherming, maar is het mis gegaan met het condoom.
    Ik heb een 3 dagen later een morning after pil genomen (Ellaone), welke je tot 5 dagen na onveilige seks kunt innemen.

    De dag erna ben ik direct met de pil gestopt, onder het mom: ongesteld worden, opnieuw met de pil beginnen en we zijn weer veilig.
    Ik ben dus niet ongesteld geworden in die stopweek. :eek: Direct de huisarts gebeld met de vraag of dit door de morning after pil komt of dat ik in de paniekstatus moet.o_O

    HA gaf aan dat die moning after pil gewerkt moet hebben en dat ik me wat dat betreft geen zorgen hoef te maken. Sinds gisterenavond ben ik weer met de pil gestart. Sinds gisteren heb ik echter flinke pijn in mijn eileiders, vergelijkbaar met een ovulatiepijn.

    Zou mijn pil nu wel veilig zijn nu we opnieuw begonnen zijn, of toch niet?

    Wat een zooitje he?:|

    Thanks!
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oei... je had beter niet kunnen stoppen denk ik want daardoor gaf je je lichaam juist de kans om een eitje te laten groeien :|

    Op welke cyclusdag heb je het ongelukje gehad en op welke cyclus dag de MAP genomen? En op welke cyclusdag was je de pil vergeten?
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee toch? TS heeft eerst de MA pil genomen (wat eisprong tegen houdt) en is daarna met de pil gestopt zoals ik het lees dus klinkt als de juiste volgorde.
    Zelf zou ik een testje doen, dan kan het iig uit je systeem. Het kan van de MAP zijn, als je eisprong is tegen gehouden is de kans dat je geen menstruatie hebt natuurlijk groot. Het kan ook iets anders zijn.
     
  4. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Ik slik de pil normaal door, maar ik ben er helemaal niet consequent in. Ik ben dus de afgelopen 4 maanden continue pillen vergeten (gemiddeld een per week). Ik had ook geen partner, dus de noodzaak was er ook niet.
    Nu kreeg ik een partner en wilde ik voorlopig nog gebruik maken van condooms en dan tegen mijn vakantie aan een stopweek houden en vanaf dan weer consequent de pil slikken. Maarja.. toen gebeurde dat condoomfoutje..

    Ik weet dus echt niet zo goed wat ik er mee moet. Zojuist gezien dat er wel een druppeltje bloed bij zat, dus wie weet komt er toch wat op gang. Maar sinds gisteren toch weer met de pil begonnen, i.v.m. einde stopweek.

    Als het niet anders kan gebruiken we nog een hele maand condooms, maar liever niet natuurlijk ;)
     
  5. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Als je de pil zo vaak vergeet, is het dan een idee om naar andere ac te kijken?
    Ik heb een mirena spiraal omdat bijna iedere pil problemen opleverde bij mij.
    Misschien is dat iets voor jou? Dan hoef je niet steeds in angst te zitten als je een pil vergeten bent.
     
  6. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Hi! Helaas is dat geen optie. Ik heb ALLES geprobeerd en alleen de pil werkt voor mij.
    Normaal gesproken als ik er een beetje op let ben ik niet zo laks hoor, dan gaat het vrij goed. Maar was inmiddels bijna 2 jaar vrijgezel en bij gebrek aan enige vorm van seks, ben ik wat lakser geworden.
    Ik dacht het tijdelijk op te lossen met een condoom, maarja.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou zeker een hele sstrip met condoom vrijen. Gewoon voor de zekerheid
     
    Lilium vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Ik zou zeker op safe spelen en condooms gebruiken. Sowieso ook omdat het een nieuwe partner betreft en jullie nog geen soa tests hebben gedaan. Of dat wel?

    (Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe liefde :D )
     
    Lilium vindt dit leuk.
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik zou idd heel de strip nog vrijen met condoom
     
    Lilium vindt dit leuk.
  10. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Ah dankjewel!

    Ik ben met mijn zwangerschap getest op soa's en van mijn vibrator zal ik niks gekregen hebben, dus ik ben wel oke. :roflmao: Partner gaat deze week testen.

    Bedankt!:D:D
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  11. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Hi dames,

    Nog een vervolgvraagje. Inmiddels ben ik een strip verder en nu op dag 5 van mijn stopweek (maandag dag 6) en wederom niks. Pas vanavond weer een beetje krampjes, maar dat kan ook door wat bedactie zijn. :roflmao:
    Anyway, laatst halvewege de strip een keer een zwangervhapstest gedaan i.v.m. diverse klachten; pijnlijke borsten, veel moe, misselijk.. je kent het wel.:rolleyes:
    Vanochtend weer een test gedaan en gelukkig steeds negatief. Klachten zijn wel weg trouwens.

    Maar ik maak me wel wat zorgen. Hoelang kan het in hemelsnaam duren voor ik weer ongesteld word in mijn stopweek?

    Ik weet wel dat ik NOOIT meer een MA pil neem..
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    De map kan je cyclus behoorlijk in de war schoppen. Zou zomaar kunnen dat je menstruatie later komt of dat je een cyclus overslaat. De bloeding kan ook anders zijn.. Heftiger of langer of korter.

    Ik zou je aanraden om deze maand dubbel bescherming te gebruiken omdat je hormonaal onverhoopt ligt. Gewoon voor de zekerheid.

    Als je twijfelt dan kan je de huisarts even bellen voor advies.
     
  13. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Thanks @KleineLai
    Inmiddels is maandag de beer los gegaan, dus het is gelukkig weer op gang. :thumup:
     
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina