Vraagje over allimentatie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Fauna, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    De biologische vader van mijn oudste is nog nooit in beeld geweest, nu zijn we bezig met een rechtszaak omtrent erkenning en eventueel omgang. Mijn zoontje is nu 5,5 jaar oud en de bio papa heeft nog nooit een cent mee betaald. Nu wil mijn advocaat ook allimentatie gaan eisen maar wat is een beetje het bedrag dat iemand met een goed salaris en geen hoge kosten (huur e.d.) moet betalen? Ik vraag dit omdat mijn ex en ik best een naar verleden hebben, ik twijfel ergens of ik allimentatie moet gaan vragen omdat ik niet nog meer wrijving wil maar aan de andere kant denk ik wel, het is ook zijn verantwoordelijkheid en hij heeft al die tijd nog nooit een cent mee betaald en het is niet altijd makkelijk geweest.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Je kan een berekening maken, Google maar eens.
    Je advocaat kan dat overigens ook doen.
    Je hebt dan je eigen gegevens nodig en die van de bio vader (althans een inschatting).
    Ook is de situatie van belang. Ik heb co-ouderschap, en krijg dus minder alimentatie dan wanneer er sprake is van een weekend afspraak.
    Kortom, jouw situatie, jouw berekening.
     
  3. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ

    Dank je voor je reactie.
    Weet alleen niet of ik wel alimentatie wil vragen omdat er al heel veel wrijving is tussen ons (hij heeft nooit omgekeken naar zijn zoon) en nu die rechtszaak speelt wil ik niet nog meer negativiteit in mijn leven, ben in juli bevallen een zorgenkindje en wil daar mijn energie in steken. Ik heb mijn ex ook al bijna 6 jaar niet meer gezien.
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Tijdens ons mediation traject tot scheiding werd ons voorgesteld een kostenbereking te maken wat onze kinderen maandelijks en jaarlijks kosten. Dit werd meegenomen in de alimentatie berekening.
    Snap dat je nog niet kan beslissen of je het überhaupt wil vragen. Maar je zou met zo"n optelsom van alle kosten wel inzichtelijk kunnen maken aan de vader wat zijn kind eigenlijk kost. En dan misschien bespreken of hij specifiek en gericht daar aan wil bijdragen?
     
  5. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.211
    768
    113
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp, wil de bio papa erkenning en omgang aanvragen.
    Dan is het imo niet meer dan logisch om zeker ook alimentatie te eisen.
    Toen hij niet in beeld was geen lusten en lasten, maar nu hij wel in beeld wil komen, horen daar dan niet alleen de lusten (omgang ed) bij, maar ook de lasten financieel ed.
     
  6. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Dit!
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Sowieso ook als er geen omgang is moet iemand alimentatie betalen. Het is geen kijkgeld. Ten alle tijden is iemand verplicht.
     
  8. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Dank jullie voor de reactie's.
    Ik denk er nog even over na of ik wel allimentatie ga vragen. Ben bang als ik dat ga doen hij hierdoor not amused gaat zijn en hij boos word. Het is ook niet zeker of hij wel omgang krijgt, daarvoor volgt nog een onderzoek door de raad van kinderbescherming.
     
  9. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Maar kom, hij wil zo graag omgang met zijn zoon......dan zou ik vanaf het begin duidelijk maken dat als contact gestart wordt dan hoort alimentatie daar onlosmakelijk bij!
    Vanaf de eerste minuut mag dat duidelijk zijn voor hem. Wordt hij dan boos..... Prima hoe graag wil je het contact met je zoon?
     
  10. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Mijn zoon kent hem helemaal niet, voor mijn zoontje is de man met wie ik al jaren samen ben en nog 2 kinderen mee heb gekregen zijn papa. Mijn ex is nooit in beeld geweest, maar nu mijn ex een nieuwe vrouw heeft wil hij ineens erkenning en omgang. Dus ik geloof sowieso niet dat hij oprecht geïnteresseerd is in zijn zoon. Hij wilde het kindje destijds niet en in al die jaren heeft hij nooit interesse getoond. Daarbij hebben mijn ex en ik een naar verleden. Ben het met je eens dat hij wel hoort te betalen maar wil ook niet dat hij boos word als ik dit ga vragen.
     
  11. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik begrijp heel goed dat je geen zin hebt in ruzie en gedoe met je ex. (heb zelf helaas ook slecht contact met ex)
    Maar hij wil nu erkenning en omgang...... Ok.........goed dat de kinderbescherming erbij betrokken is, maar als zij akkoord gaan dan is het volgens mij niet vreemd dat er gelijk gestart wordt met alimentatie als hij omgang krijgt. Ik zou dit zeker met de kinderbescherming opnemen!
    Misschien kan je wel met hen bespreken wat realistisch is om te vragen.
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    En stel dat ie dan boos is. Tja, dan is ie boos. En dan? Wat maakt het uit?
    Het is ZIJN emotie.
    Laat het bij hem.
    Je zegt dat jullie een naar verleden hebben. Laat dat achter je, je hoeft geen rekening meer met zijn
    emoties te houden.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  13. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ

    Dank je voor je tip, ga ik doen.
     
  14. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ

    Is ook zo, wil alleen niet dat hij zijn emoties op ons los laat. Naast ons verleden zit ik niet te wachten op strijd. Afgelopen juli ben ik bevallen van een prachtige dochter alleen gaat het met haar niet zo goed, er lopen nog onderzoeken omdat ze meerdere afwijkingen heeft. Zij verdient mijn aandacht en zorg.
     
  15. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Maar ik denk nog steeds dat als hij zelf vraagt om omgang dat hij dan ook de bijkomende kosten zonder gemor op zich hoort te nemen. Lusten en lasten horen bij elkaar. Wil hij dat niet, prima dan is het klaar lijkt mij. Inderdaad geen energie aan verspillen. Take it or leave it......
     
  16. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.211
    768
    113
    Vrouw
    Grote kans, als hij weet dat jij dat naar draagkracht alimentatie gaat eisen.
    Hij besluit om het niet door te zetten, per slot doet hij het blijkbaar alleen om zijn vriendin.
    Ik zou het dus zeker wel doen!
     
    flipflop vindt dit leuk.
  17. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Worden zijn ware intenties naar zijn zoon ook gelijk duidelijk...
     
    masami vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina