Onzeker over borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ecosa, 5 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hai hai,

    Ik ben erg onzeker over mijn bv en wilde jou om advies vragen. Mijn bv is heel slecht op gang gekomen en mijn meid kon niet zo aan mijn tepel drinken (kleine tepels) waardoor ik tepelhoedjes ben gaan gebruiken. Nu geef ik met tepelhoedje bv, maar het doet pijn aan mijn tepels. Daar bbijt ik dan wel doorheen, maar mijn meid valt na een paar minuten al in slaap. Ik maak haar wakker en leg haar weer aan (opnieuw die aanzuigpijn :cry: ), maar na een paar teugen valt ze weer in slaap. Zo ben ik gerust een uur bezig met de voeding. Erg vermoeiend, zoals je wel zult begrijpen. Als ik haar dan in haar bedje leg, is ze binnen 10 minuten weer wakker en krijst de boel bij elkaar. Dan beginnen we weer opnieuw. :rolleyes:

    Ik ben bang dat ze niet genoeg bv binnen krijgt. Dus ik ben gaan kolven, om te zien wat ze nou binenkrijgt, maar dat werkt voor mij helemaal frustrerend, krijg er heel weinig uit en het duurt ook nog eens heel lang.

    Al met al, heel veel frustratie dus. Ik heb nu fv aangeschaft en af en toe geef ik haar gewoon maar een fles, al is het voor mijn eigen gemoedsrust zodat ik zeker weet dat ze genoeg binnenkrijgt.

    Ik wil de bv nu afbouwen en overgaan op fv, maar ik voel me er heel erg schuldig over. Ik ben ten einde raad, weet niet meer wat ik moet doen.

    Mijn vraag is eigenlijk, hoeveel cc moet mijn dochterje per voeding binnenkrijgen? Ze is 2 weken oud en weegt 3500 gram. En geldt die hoeveelheid zowel voor de bv als voor de fv? Hoeveel voedingen meot ze per dag krijgen en hoeveel tijd mag er maximaal tussen zitten?

    Alvast bedankt voor je antwoorden!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als eerste denk ik dat een lactatiekundige jou heel goed zou kunnen helpen. Misschien dat je die eens om raad kan vragen.

    De hoeveelheden Bv en Fv hoeft niet hetzelfde te zijn. Bij flesvoeding zou ze 120cc mogen drinken. Van bv ook, maar dit mag ook meer zijn. Als je dochter 6 voedingen krijgt is dat prima. Laat er niet meer dan 4 uur tussen zitten overdag. Kom je op 5 voedingen uit mag dit ook 150cc zijn.

    De hoeveelheid die je kolft kan anders zijn dan dat je dochter daadwerkelijk uit de borst drinkt.
    Meestal is het zo bij frustatie lukt het kolven niet zo goed.

    Nogmaals een lactatiekundige zou denk ik een goede optie zijn.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina