Vraagje over verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij hem meenemen in mijn situatie

  1. Ja, maak je niet zo druk

    14 stem(men)
    42,4%
  2. Nope, te veel risico

    19 stem(men)
    57,6%
  1. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Binnenkort gaan wij op vakantie.
    Ik wil dan eigenlijk mijn MacBook meenemen, maar ik twijfel ook..

    Wat als hij gestolen wordt uit mijn auto of vouwwagen.. ben ik dan verzekerd? Los van het feit dat ik al mijn documenten kwijt ben zou ik dat een drama vinden..
    Overigens is een deel van de laptop door mijn werkgever betaald. Daarom zou ik het ook erg naar vinden als er wat mee gebeuren zou..

    Buiten het verzekeringsverhaal om. Zouden jullie zo'n duur device wel of niet meenemen?
    Wij gebruiken weinig devices in de vakantie. Het is voor een incidentele film voor mijn dochter. Ook schrijft ze op haar manier een boek op de laptop.. ergens zou ik dat zinvol tijdverdrijf vinden tijdens de 1500km durende reis....

    (Luxe probleem.. I know)
     
  2. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ik zou hem niet meenemen, maar een (goedkope) tablet aanschaffen.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik zou even de voorwaarden van je verzekering checken. Dan weet je in ieder geval óf je verzekerd bent.

    Daarnaast zou ik asap een back-up van je bestanden maken. De laptop kan namelijk ook uit je huis gestolen worden als je op vakantie bent. Dan ben je ook al je bestanden kwijt.

    Ik sleep mijn MacBook overal mee naar toe. Ben dan ook goed verzekerd. Maar zou hem dus meenemen als je hem denkt te gaan gebruiken.
     
  4. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Goed je verzekering nakijken voor welke hoogte je dan verzeker bent
    Vaak heb je ook een hoog eigen risico

    Wat belangrijk is dat je je mac book wellicht nooit in zicht hebt
     
  5. Nee, hiervoor zou ik echt dat risico niet gaan lopen!

    Is misschien een tablet een optie?
     
  6. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou hem meenemen. Maar wij zijn dan ook goed verzekerd op vakantie.
    Zou dus eerst nakijken hoe je verzekerd bent.

    Aan de andere kant vind ik een laptop die deels door je baas is betaald geen speelgoed voor je kind.

    Een degelijke tablet heb je al voor niet al te veel geld. Zou dus eerder daarvoor gaan als je dochter hem ook gebruikt.
     
  7. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja hoor, hier gaat de macbook gewoon mee en ook de 2 tablets etc!
    Maak een backup van je computer en klaar.

    Overigens zou ik hem gewoon in de kofferbak van je auto bewaren, mocht je hem niet gebruiken.
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.617
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een beetje afhankelijk van je vakantie, zou ik hem misschien meenemen, maar wel eerst je verzekering nakijken en een backup van alle documenten maken. Dat laatste moet je sowieso regelmatig doen, want het komt altijd onverwacht als je wel een keer te laat bent.

    Wat voor vakantie ga je houden? Kun je gebruik maken van een kluis (dan ja) of ligt dat ding straks onbewaakt in een tent/hotelkamer (dan nee). Dat maakt nogal een verschil.

    Op zich snap ik de voorgaande reakties wel dat een laptop die door je werkgever is betaald, niet voor privé-gebruik door andere gezinsleden is. Maar ik vind dit in jouw geval anders, simpel om de reden dat je er zelf ook aan meebetaald hebt. Er zit privé-geld in, dus vind ik dat je dochter er ook normaal gebruik van mag maken.

    In een auto ligt een laptop ook niet veilig, er zijn speciale scanners waarmee precies te controleren is in welke auto er een laptop ligt. Op een meeting van mijn oude werkgever waren eens precies die auto's open gebroken waar er een laptop in de kofferbak lag.
     
    nanette77 vindt dit leuk.
  9. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Meningen hier lopen dus ook uiteen..

    Die backup moet ik inderdaad asap maken.. zou gemakzuchtig doms.

    Over kind spelen op laptop.. dat valt mee hoor.. werk is op de hoogte dat zij hem af en toe gebruikt. Ze tikt er bestanden in, precies zoals hij gebruikt hoort te worden.
    De tablet gaat ook mee, maar ik vind dat net weer iets anders als een laptop

    De kofferbak.. volgens mijn man de eerste plek die opengebroken wordt

    Overigens even gekeken, naar wij zijn goed verzekerd.. dus dat zou geen probleem zijn.

    Nou ja.. ik slaap er nog een nachtje over.. morgen gaan we weg...
     
  10. rums

    rums Niet meer actief

    Nee, ik zou hem niet meenemen.
    En als je werkgever een deel heeft betaald moet je dus ook toestemming vragen lijkt mij.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dit zou ik ook doen.
     
  12. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Benieuwd naar goed verzekerd, heb je goed gekeken baar wat je voor een laptop terug krijgt?

    Bagage 3000/5000 wil niet zeggen dat je dat krijgt. Bagage is opgedeeld in items
     
  13. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je ook al een tablet meeneemt zou ik de laptop sowieso niet meenemen.
    Je zegt zelf al dat jullie niet veel apparaten gebruiken. Waarom dan dubbel meenemen?
     
  14. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Een tablet met een toetsenbord werkt net zo makkelijk. Dus ik zou de MacBook thuislaten.
     
  15. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Meenemen.
    Wij zijn verzekerd voor diefstal en schade. Binnen- en buitenshuis. Ik zou er totaal niet wakker van liggen :)
     
  16. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Geldt niet in buitenland daar heb je de reisverzekeringen voor
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Nee, nooit
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hem niet meenemen. Zou dan de tablet meenemen, dat kan toch ook prima? Hier gaat er niets mee, behalve onze telefoons. Verhalen schrijven doet onze oudste in een schrift :)
     
  19. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Geldt wel degelijk in het buitenland.
    Nationale Nederlanden, buitenshuisdekking is ook in het buitenland van toepassing.
     
  20. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Bij ons is er ooit eens een TomTom uit de camper gestolen. Waren verzekerd voor diefstal, maar omdat hij niet achter een extra slot lag, maar gewoon in de camper, werd het niet vergoed. Let daar dus goed op!

    Wij nemen het MacBook van mijn man wel mee. Hij zou er geen twee weken zonder kunnen :D maar als we weggingen verstopten we hem goed in ons huisje. Hadden we een tent/camper/caravan zou hij hem altijd meenemen in de rugzak. (Zo zwaar is dat ding ook weer niet)
     

Deel Deze Pagina