Vraagje voor ouders: buitenruimte gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tuc, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Absoluut een zandbak
    Loopauto, driewieler
    Watertafel in de zomer
    Glijbaan
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Een zandbak/zand tafel
    En in de zomer een watertafel of waterbaan

    Onze go heeft een grote glijbaan en zandbak en In de zomer een waterbaan
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.959
    1.230
    113
    Zandbak
    Watertafel
    Fietsjes/autootjes/steppen en ruimte om ermee rond te crossen

    Een buitenbox voor de kleintjes

    Een plek om in de schaduw te spelen

    Bij het kdv waar onze zoon zat hadden ze een echte natuurtuin met heuveltjes, veel bosjes om in te kruipen en een tent van takken. Boomstammen waar je over kon stappen en veel ruimte om te fietsen. Dat was voor onze zoon perfect om z’n energie en fantasie kwijt te kunnen!
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De gastouder waar onze kinderen zaten had een 'gewone' achtertuin zoals zoveel rijtjeshuizen. Stukje terras, grasveldje. Ze had een glijbaan, wat loopwagentjes e.d.

    Een gastouder is een 'gewoon' gezin dat op kinderen past. Ik verwacht dus niet iets speciaals ofzo. Gewoon wat een gemiddeld gezin ook heeft.
     
    femkes, wwrr, Snoeki en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Onze Gastouder heeft een speelhuisje met glijbaan en schommel, zand/water tafel, stuk terras met klein tafeltje en stoeltjes eraan maar ook een stuk gras. In de zomer een leuk zwembadje.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Zandbak en wat fietsjes
     
    tuc vindt dit leuk.
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Voor mij is het belangrijk dat ze gewoon hun gang kunnen gaan en ontdekken. Veel speelgoed is niet nodig, wel afwisseling van materialen / spullen. Een zandbak en fietsjes of stepjes zijn wel altijd erg leuk.
    Allemaal niet te spastisch, lekker vies worden en zelf / samen ontdekken.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Een buitenruimte hoeft niet groot te zijn als je verder genoeg uitstapjes doet: naar de speeltuin, kinderboerderij, winkels.. Wat ik voor kinderen leuk vind in de tuin is een stukje gras, een glijbaan, speelhuisje, fietsjes en iets van een zand/waterbak.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    een zandbak en een glijbaan is bij mijn dochter erg favoriet dus dat zou ik dan wel erg fijn vinden fietsjes etc vind ik ook fijn
    en een aardige grote tuin zou ik wel prettig vinden geen idee waarom maar dat zou ik fijner vinden dan een kleine tuin
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Ik ben nu wel benieuwd wat jij in je tuin hebt @tuc.
    Of heb je plannen je tuin aan te pakken :D
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Haha nou de tuin aanpakken als in opnieuw bestraten moet zeker gebeuren ooit, maar daar had dit topic niks mee te maken.

    Ik had 2 giga plastic klim en glijdingen in de tuin staan. Die wilde ik eruit hebben. Leuk voor de kinderen uiteraard, maar ik woon ook nog in dit huis en mijn kinderen worden er te groot voor. Ik wilde met dit topic dus peilen of mensen dit echt een must vinden. Ik heb de conclusie getrokken van niet;)
    De grote glijbaan is inmiddels verkocht,klimhuisje moet ik nog vanaf zien te komen.

    Ik heb straks nog een peuterglijbaan over die ik gemakkelijk inklap en in de schuur zet.
    Verder een zandbak, een grote modderkeuken, groot krijtbord aan de schuurmuur, verschillende fietsjes en loopauto's en stepjes.
    Buiten de zandbak en modderkeuken kan op mijn vrije dagen alles in de schuur. Met het zand en modder spelen mn eigen kinderen ook nog.
    We gaan elke dag ook in de buurt langs speeltuintjes en zoals in dit seizoen veel dingen rapen enz.

    Dus volgens mij is het wel prima zo en missen ze die grote toestellen niet.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ligt natuurlijk ook aan omgeving er omheen. Bij speeltuintje waar mijn dochter. Altijd speelt zitten 2 gastouders. Tja met zoiets moois voor de deur is postzegel tuin niet erg.

    Maar als kijk in mijn eigen tuin. Stuk bestrating voor fietsjes, loopauto's, kunnen stoepkrijten.
    Stukje gras
    Afdekbare zandbak. (Ik wil niet dat mijn dochter tussen kattenschijt spit. dus eventueel ook afgeschermde tuin)
    Verder heb ik aardbeien en druiven in de tuin Leuk educatief de eetbare tuin

    Verder kan je met speelgoed natuurlijk erg veel.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Leuk! Heerlijk toch.
    Wat spul om een tent mee te bouwen en ze zijn zo vergeten dat er ooit grote speeltoestellen stonden. Door minder vast speelgoed te hebben, bedenken ze hun eigen spellen wel.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja dat vind ik dus ook. Mag wel wat minder voorbedacht. Wat ze allemaal met de modderkeuken bedenken is ook geweldig.
    Voor de zomer ga ik idd doeken regelen zodat ze een tent kunnen bouwen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
  16. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nee joh! En als ze wel wat energie kwijt moeten loop je toch naar de speeltuin? :)
     
    tuc vindt dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  18. Koon

    Koon Niet meer actief

    Geen zwembadje in ieder geval. Onze GO vindt dat gelukkig ook te gevaarlijk.
    Verder gewoon lekker veel buiten zijn.
    Wandelen, fietsen (als er weinig kindjes zijn), kinderboerderij.
    Soms gaat weg van huis niet omdat de kleintjes allemaal op verschillende tijden slapen. Dan spelen ze in de tuin. Van emmertjes vullen met eikels, tot zelfbedachte spelletjes, knutselen met gevonden blaadjes. Maar ook gewoon een schommel, fietsjes, ballen etc.
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier heeft de go een normale tuin... Maar wel een speelhuis met schommel en glijbaan. Ze heeft een buitenbox, tuin is omheind.
    In de zomer wel een zwembadje, maar alleen op de dagen dat ze ook een stagiaire heeft. Er is altijd iemand bij de kinderen als ze spelen in het badje.
    Dat vind ik wel belangrijk.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Een zembadje doe ik niet. Dat vind ik zelf te gevaarlijk. En alle kinderen steeds eruit zoals ik eerder las lijkt me practisch niet te doen: dan eentje op bed leggen, dan een luier verschonen, iets te drinken pakken. En ze moeten niet alleen het badje uit maar ook allemaal naar binnen. Want als je ze op de kant naast het badje laat kan het alsnog mis gaan.
    Ik heb in de zomer een watertafel en 2 aquaplay banen buiten staan.
     
    famofthree vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina