Blauwe spuit: eileiders dicht?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nannie, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ben op het moment even niet zoveel actief op het forum maar dat komt omdat we ook geen behandelingen doen nu.
    Ik heb 10 juli laparoscopie gehad en de blauwe spuit :( dit omdat ik PCO heb en nu anderhalf jaar bezig zijn in de MMM. Vorig jaar ben ik zwanger geweest na de eerste poging (helaas miskraam) en sindsdien is het niet meer gelukt.
    De uitslag is heel erg dubbel nml hij heeft 4 keer geprobeerd de eileiders door tespuiten met de blauwe spuit alleen dit wou niet. Dit zou er op kunnen wijzen dat de eileiders dicht zitten zei hij, maar ja hoe ben ik dan ooit zwanger geraakt vorig jaar? :confused:
    Nu moeten we wachten tot eind augustus en dan gaan we bespreken hoe en wat nu verder.

    Ik zou graag willen weten of er meer zijn die zoiets mee hebben gemaakt of bij wie de eileiders ook dicht zitten/zaten.
    Het is voor ons nu de vraag of we overgaan op IVF of nog verder via operatie oid? Ook kon er eerst nog een baarmoederfoto worden gemaakt..

    Succes......
    liefs Nannie
     
  2. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    mijn eileiders zitten dicht.
    ik heb endometriose en mijn klachten waren heel veel pijn bij de menstruatie. Mijn cyclus was oke maar de dag des oordeels een hel. Mijn eisprong was ook goed voelbaar. Pijnlijk maar heel kort. minuutje ofzo.
    Mijn eerste ongi dag kon ik werkelijk alleen maar hopen dat de dag voorbij zou gaan.
    Bij mij hebben ze met het blauwe spul alleen vastgesteld dat de boel dicht zat.
    Is er verder geen conclussie gedaan nav de kijkoperatie?
    Beetje raar. Ik ben benieuwd wat er nog meer verteld is.
    Hou me op de hoogte! Groetjes, Lot
     
  3. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Domme vraag misschien maareuh.... wat is eigenlijk de blauwe spuit? Is dit hetzelfde als HSG?
     
  4. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb 2x een laparoscopie gehad...in 2000 en in 2006.
    Beide keren had ik verklevingen in m'n eileiders en die tijdens de operatie
    hebben ze m'n eileiders weer open gemaakt.

    Ik heb vanaf januari dit jaar 3x IUI gehad maar dat is helaas niet aangeslagen.
    Momenteel ben ik bezig met m'n 1e IVF-behandeling.

    Mijn eileiders zouden door de operatie weer doorgangelijk moeten zijn
    maar blijkbaar dus toch niet.
     
  5. twister

    twister Lid

    22 jul 2007
    11
    0
    0
    Gelderland
    hoi Karo

    Die blauwe spuit is contrastvloeistof, tijdens het maken van de rontgenfoto kunnen ze zien of de eileiders toegangelijk zijn, of ze worden dan open gespoten door die contrast vloeistof, dit lukte in mijn geval. Dit is trouwens erg pijnlijk.
     
  6. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Thx Twister! Dat heb ik dus ook gehad bij mijn HSG.

    @ Nannie: ook bij mij zitten de eileiders dicht. Maar, en dat kan bij jou ook nog zijn, ergens zat er toch nog een heel klein gaatje. Volgens de gyn. kon dit gaatje zeker nooit zorgen voor een zwangerschap, maar je weet natuurlijk nooit. Misschien was dit bij jou ook wel het geval.
     
  7. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hey meiden

    bedankt voor jullie reacties!

    @karo tja misschien heeft dat gaatje er dan toen voor gezorgd. Het was mijn allereerste behandeling toen.
    wat voor behandeling doe jij nu dan?

    @lot ik denk dat ik de definitieve uitslag pas krijg als wij eind augustus erheen moeten voor gesprek.
    ik heb het vermoeden dat het uit zal draaien op ivf omdat ik ook niet uit mijzelf een eisprong krijg. Heb jij nu ook ivf of niet?

    @ginny heel veel succes meid met deze poging!

    Liefs Nannie
     
  8. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ja, ik ben nu bezig met mijn eerste ivf behandeling. Zondag naar het ziekenhuis om te kijken hoe de follikels willen groeien.

    Zelf geen eisprong lijkt me wel wat gecompliceerder weer.
    Gaat alles verder wel goed met je. Zware tijden. Baba. Het is allemaal erg vervelend. Maar we komen er wel! Let maar op.

    Succes!
     
  9. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    @Nannie: vanmiddag weet ik welke behandeling er gaat toegepast worden. Eigenlijk maar 2 mogelijkheden: ofwel een operatie om alles terug open te maken, ofwel IVF.

    en eerlijk gezegd... ik hoop het tweede. Misschien beetje raar, maar heb er echt genoeg van.
     
  10. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @lot tja het zijn echt rottijden merk wel dat de narcose meer invloed had doordat ik er vorig jaar ook al 2 heb gehad ivm de curretage.
    welk medicijn spuit je om de follikels te laten groeien?
    ben benieuwd zondag en ja het komt vast en zeker wel goed met ons! dat kan niet anders! ;)

    @karo volgens mij is dat mij ook zo dat het 1 van die 2 opties wordt!
    ik ben heel benieuwd wat jullie met de arts besloten hebben, zoals wij er nu voor staan denk ik dat wij ook op ivf overgaan. Kan me je helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent dat gevoel heb ik ook. Ook al maken ze het open wie garandeert je dat ze de maand erna niet weer dichtzitten...
    Ben benieuwd hoe het was vanmiddag.

    liefs Nannie
     

Deel Deze Pagina