Vraagjes nieuwschierig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nancydierengek, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Ten eerste van harte gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! :D:thumup:
    Ik als niet zwangere ben heel nieuwschierig naar wat vragen en stel ze hier.
    Want jullie kunnen er antwoord op geven.
    ;)

    1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken?

    2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode?
    Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken?

    3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven).

    4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was?
    Lichamelijk, gevoelens enz.

    Dat waren mijn vragen. :oops:

    Verder wil ik jullie allemaal een hele fijne zwangerschap toe wensen!
    En dat het allemaal goed mag verlopen.

    Groetjes! :thumup:
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    1. Tot op de dag eigenlijk 2 jaar. Of eigenlijk 1.5 jaar, maar eerste zwangerschap werd helaas een mk. (Al met al dus precies 2 jaar)

    2. Nee, we hadden het idee om het gewoon leuk te hebben en niet te hoeven "klussen" wanneer dit nodig was.
    Wel had ik een app, waarmee ik ongeveer kon berekenen wanneer het 't meest geschikte moment was. En meestal deden we het dan ook nog eens rond die tijd. (Dus gewoon wanneer we zin hadden, en extra nog sowieso rond de ovulatie)

    3. Nee, maar toen ik tijdens mijn mk bij de gynaecoloog was zei hij wel dat ik eens moest langskomen als het weer een tijd zou duren. (Verder niets laten onderzoeken)

    4. Ik had opeens zeer zichtbare aders bij mijn borsten.
    En ik "voelde" gewoon dat ik zwanger was.
    Na 3 negatieve testen voelde ik gewoon dat het niet klopte. Ik WIST dat ik zwanger was!
    Geen idee waarom ik het wist..
     
  3. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    1. In zijn totaliteit 7 maanden, maar hier zitten twee miskramen tussen en 1 of 2 rondes die we over hebben geslagen.

    2. Ik temperatuurde en gebruikte ovulatietesten. Ik heb er dan ook goede ervaring mee. Het maakte mijn cyclus nog overzichtelijker en ik wist wanneer mijn eisprong er ongeveer aan kwam/was geweest, wat natuurlijk bijdraagt aan het zwanger worden.

    3. Nee, alleen bij nog een miskraam was er een mogelijkheid tot onderzoeken.

    4. Dit keer nergens aan! Ik kreeg alleen de drang om te testen, voornamelijk ook omdat ik kort van te voren met flinke koorts te bed had gelegen, maar had nul symptomen. Ik had ook niet verwacht dat het meteen weer raak mocht zijn, maar waar we natuurlijk wel dolgelukkig mee zijn! :D
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Oja en ik bedenk me in ene. Ik had hele rare gekke dromen, en dan echt 6 verschillende onderwerpen in één nacht.
    Dat was echt een verschil, dus merkte ik op!
     
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    1. Juni 2015 gestopt met de pil. Februari 2016 zwanger in ronde 8 (helaas een BBZ). Februari 2017 weer zwanger in ronde 10 na de BBZ.

    2. De eerste zwangerschap (BBZ dus) was de eerste ronde dat ik ovulatietesten heb gebruikt maar snapte er toen niks van, geen piek gevonden dus denk niet dat het geholpen heeft ;). Na de BBZ ovulatietesten gedaan en getemperatuurd. Vooral omdat mij dat duidelijkheid gaf en inzicht in mijn cyclus. Ik denk niet dat ik daardoor sneller zwanger ben geworden. Het heeft tenslotte nog 10 maanden geduurd. Ik vond het wel erg fijn, het gaf mij rust.

    3. Samen met de BBZ is mijn rechter eileider verwijderd. Dat voelt wel als een complicatie :p. Uiteindelijk opnieuw zwanger geworden in de ronde dat we intake en cyclusanalayse hadden bij de gyn en geen medische hulp nodig gehad. Verder heb ik zelf van alles geprobeerd... tarwekiemolie, granaatappelsap, hele maand dag en nacht sokken aan, iedere dag seks, om de dag seks, conceive plus, etc. Deed allemaal niets noppes nada ;). In de ronde dat ik zwanger werd is het enige "andere" geweest dat ik een dubbele dosis foliumzuur slikte.

    4. Nergens aan.

    Hopelijk ben je snel zwanger!
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    1. 1e keer 3mnd (3eisprongen) 2e keer 4 maanden (1 eisprong)

    2. 1e keer: Om de dag sexen vanaf dag 10 tot dag 25 en officieel moest ik tempen om te kijken naar eisprong.
    2e keer: om de dag sexen en ovulatietesten (huismerk action)

    3. Ik heb van mezelf geen eisprong (en word dus niet zelf ongesteld) dus voorafgaand aan allebei de zwangerschappen heb ik clomid gebruikt. Direct doorverwezen bij start kinderwens.

    4. Bij beide zwangerschappen gevoelige borsten en harde tepels.
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    1. Eerste keer 4 maanden (mk)
    2e keer 5 maanden
    3e keer 1 maand

    2. Ovulatietesten. En dat beviel prima

    3. Nee

    4. Lichamelijk niks. Maar een stemmetje in mijn hoofd zei dat ik moest testen. En dat maakte me helemaal gek.
    Als ik weer ongesteld werd bleef dat stemmetje weg.
     
  8. Fawny

    Fawny Actief lid

    14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    1. Wat dit betreft zijn wij echt geluksvogels. De eerste keer was het in ronde 1 raak en deze keer in ronde 2.

    2. Ik heb ovulatietesten gebruikt. Vond het wel fijn om te weten wanneer mijn eisprong naderde etc.

    3. Nee, gelukkig niet.

    4. Bij de eerste zwangerschap merkte ik eigenlijk nog niet zoveel. Ik was gewoon heel nieuwsgierig en testte er al vroeg op los, haha. Dit keer had ik 1 dag behoorlijk steken en krampen in mijn buik. Ik dacht eerst dat ik ongesteld zou worden, maar daarna voelde ik me 'anders'. Beetje weeig gevoel, zeg maar.
     
  9. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    1. Bij de 1e 2 maanden, 2e ook 2 maanden ( ma) 3e ook 2 maanden en 4e 4 maanden

    2. Bij allemaal ovulatietesten gebruikt.

    3. Nvt

    4. Bij de meeste trekkend gevoel in buik.
    Bij 2 zw blauwe aders op borsten en 2 zw al vlagen misselijk voor nod en 1 zw had ik ook een innestelingsbloeding
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    1. Bij de eerste in september de laatste pil genomen en in januari had ik een positieve test, december was de eerste maand na stoppen waarin mijn cyclus weer regelmatig was. Bij de tweede één keer zonder anticonceptie en was gelijk raak.
    2. Nee, bij de eerste deden we dag 12, 14, 16 na ongesteld.
    3. Nee.
    4. Bij de eerste niets, bij de tweede voelde ik opeens een vlaag van misselijkheid op weg naar m'n werk, drie dagen voor ik ongesteld moest worden. Op de terugweg langs het Kruidvat, thuis gelijk de test gedaan.
     
  11. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    1. Alle keren 3 maanden
    2. Niks gedaan qua tempen e.d.
    3. Nee
    4. Helemaal niks. Symptomen kwamen een stuk later en merkte juist vanalles als ik niet zwanger was en niks toen ik wel zwanger was.
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    1. Elke keer binnen drie rondes zwanger.

    2. Nooit iets gebruikt. Ik vind het belangrijk dat het spontaan en leuk blijft.

    3. Nee

    4. De ene keer had ik kwaaltjes, de andere keer merkte ik niets.
     
  13. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken?
    1e 9 rondes
    2e 4 rondes

    2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode?
    Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken?
    1e vanaf ronde 8
    2e vanaf ronde 1
    Mijn cyclus varieerde ergens tussen de 30 en 40 dagen dus was het fijn dat we gericht konden klussen en dat ik wist wanneer mijn nod was.

    3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan?
    Nee

    4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was?
    Lichamelijk, gevoelens enz.
    1e, erge woede aanvallen vlak voor nod/agressief en heel vroeg wakker worden, verder niks
    2e, steekjes in onderbuik die aan blijven houden, zere borsten rond nod, ik had zo'n idee dat het weer raak was.
     
  14. naatasja

    naatasja Fanatiek lid

    17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    1 eerste zwangerschap na 46 rondes raak werd miskraam daarna weer raak na 12 rondes (intotaal dus 5 jaar)
    2 ovulatie testen gebruikt, of het heeft gewerkt geen idee
    3 geen idee niet na laten kijken, toen we een afspraak hadden gemaakt voor onderzoek bleek ik in verwachting
    5 had een sterke drang om te testen (eerste zwangerschap gevoelige borsten) en bij deze zwangerschap ook en vooral heel moe dat was de reden dat ik ging testen.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    1 Beide zwangerschappen waren gelijk raak.

    2. Ik gebruikte geen ovulatie testen en temperatuurde ook niet.
    3. Bij de tweede zwangerschap had ik zwangerschapscholestase, dit was wel even schrikken en behoorlijk vervelend.
    4. Bij de eerste zwangerschap wist ik al dat ik zwanger was voordat ik positief testte, mijn buikpijn voelde anders, ik was moe en ik wist gewoon zeker dat ik zwanger was.
    Bij de tweede zwangerschap merkte ik in het begin niets.
     
  16. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik krijg altijd een heel dubbel gevoel bij deze opmerking... in beginsel ben ik het er namelijk helemaal mee eens. Ook de reden waarom ik het eerste ruime half jaar niets van dat alles heb gedaan. Maar het is natuurlijk een hele makkelijke opmerking om te maken als je 4 kinderen hebt waarvan je allemaal binnen drie maanden zwanger bent geworden. Als het langer duurt is het gewoon heel lastig om het leuk en spontaan te houden en als er dan ook nog complicaties bij komen kijken dan is het gewoon niet zo simpel meer.

    Waarschijnlijk ligt dit meer aan mij dan aan jou (of anderen die dit zeggen) maar het voelt altijd een beetje als een afkeurend oordeel.... maar nogmaals geen aanval op jou. Is meer mijn eigen beleving.
     
    Be Happy en Eef92 vinden dit leuk.
  17. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Snap ook wel dat het dubbel is. Ik weet ook niet wat ik zou doen als ik heel moeilijk zwanger zou raken, maar ik denk toch dat ik het echt zou proberen leuk te houden. Mij lijkt het 'moeten' zo jammer, sex moet leuk zijn vind ik. Wij hadden ook nooit puur sex omdat we een kind wilden, gewoon omdat we zin hadden (én een baby wilden natuurlijk).

    Maar niets dan respect voor de meiden bij wij het heel moeilijk gaat.
     
  18. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    1.
    Eerste keer 6
    2e keer 6 maanden
    3e keer 7 maanden

    2. Ovulatietesten. Nadat we 4/5 maanden bezig waren

    3. Nee

    4. Lichamelijk niks. Alleen de laatste keer had ik een soort 'vermoeden'
    Kocht geen zw testen die 7 maanden, alleen die dag wilde ik perse een test kopen
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over.
    Wij zijn wel 2 jaar bezig geweest, maar heb alleen op het einde (na de mk) af en toe op mijn app gekeken en dan nog extra seks gehad zeg maar.

    Gewoon wanneer we er zin in hadden, en dan extra nog de dagen rond de ovulatie.

    Als je 5 jaar bezig bent snap ik wel dat je je ook zorgen maakt van waarom lukt het nou niet en wat doen we fout etc.
    Maar seks "moeten" hebben vind ik gewoon erg vervelend. En dat lijkt me voor mijn vriend ook niet prettig.
     
  20. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    even hierop inhakend: ik ben zelf ook alleen maar via mmm zwanger geworden. spontaan was het daardoor nooit echt (clomid gebruikt, en nu al voor nr 16 maanden bezig!) maar leuk wel altijd! En dat vind ik ook wel erg belangrijk. sowieso heb ik altijd richting eisprong hoger libido, maar zelfs als ik in eerste instantie niet zoveel zin had, maakten (maken) we er altijd de tijd voor en doen wat extra moeite (samen in bad, kaarsjes aan, masseren, mooie lingerie, etc).
    ik dus nooit zomaar het gaan doen zonder zin.
    anyway, veel succes ts!!!
     

Deel Deze Pagina